“אוזן קשבת” עם הרבה לב

השינויים הדמוגרפיים שחלו בגולן בשנים האחרונות הולידו את הצורך בשל”מ – שרות לאומי למבוגר. תוכנית “אוזן קשבת” של של”מ, מלווה אזרחים ותיקים בודדים, ובעיקר דואגת להקשיב בקשר טלפוני. בימים אלה מגייסת התנועה מתנדבים נוספים


מי מאתנו לא צריך מילה טובה? איזו טפיחה על השכם? סתם שיביעו בנו התעניינות כל שהיא? חלקנו בשל הגיל ספונים בבתינו, ויש כאלה שקשה להם מאוד לצאת החוצה אל המרחב הציבורי. אילו רק הייתה לצדם יד תומכת, מישהו שיעלה קצת את המפלס של הביטחון העצמי המתדרדר בגלל משבר משפחתי, בגלל מצב רפואי קשה. בני המשפחה רחוקים ולא פנויים תמיד להטות שכם. והם לבד, השקט מחריש אוזניים בביתם!!!

תוכנית “אוזן קשבת” של תנועת של”מ, העובדת בשיתוף פעולה עם יחידת ההתנדבות במועצה האזורית ועם מחלקת הוותיקים במועצה ומיט”ר, המחלקה לייעוץ וטיפול בפרט, באה לענות על צרכים אלו. ברחבי הגולן פועלים ‘המנודבים’ והמתנדבים ונפגשים אחד מול אחד, אם בשיחה טלפונית ואם במפגש אישי. לעיתים, המתנדבים מלווים את הוותיקים במועדונים, עוזרים פיזית אבל בעיקר מקשיבים! המשך הקשר הוא טלפוני. מידי שבוע מתקיימת שיחה מלב אל לב דרך האפרכסת אודות מצב הרוח, הדברים הטובים שקרו והפחות טובים. זו עשויה להיות השיחה היחידה והחשובה ביותר בכל השבוע. והיא דוחקת את מקומו של השקט הרועם.

אחת לחודשיים נפגשים המתנדבים להעשרה ולהשתלמות קטנה יחד עם מתנדבי מועדון גיל הזהב, ומקבלים הכשרה והדרכה וליווי צמוד של הגב’ חווה קריין שמתנדבת בעצמה.

בערב חווה ניהלה את הגן הטיפולי בקצרין שנים רבות, ויציאה לגמלאות. היא מתנדבת של”מ שנה רביעית והתחילה בפרויקט של זהב בגן, ומתוך רצון לפתח את התחום בחרה להתחיל בתוכנית חשובה זו, מתוך אמפטיה ומתוך עניין אישי. בעבר למדה ניהול בתי אבות.

בימינו אנו נדרשים לזהות מבוגרים בעלי צורך לקבל תמיכה כזו, וכן יש צורך במתנדבים נוספים לשל”מ – שרות לאומי למבוגר, שהופך את המתנדבים עצמם למאושרים יותר.

המתנדבים מלווים את הוותיקים במועדונים, עוזרים פיזית אבל בעיקר מקשיבים! מידי שבוע מתקיימת שיחה מלב אל לב דרך האפרכסת אודות מצב הרוח, הדברים הטובים שקרו והפחות טובים. זו עשויה להיות השיחה היחידה והחשובה ביותר בכל השבוע

 

יעל גלמור – רכזת היחידה להתנדבות על של”מ: “ייחודה של תנועת של”מ היא בכך שהיא פועלת על טהרת ההתנדבות. מתנדבי התנועה הינם אנשים אשר פרשו ממעגל העבודה וניתן לראות כיצד הם מביאים עמם ניסיון וידע עשיר. כיום, עם השינויים הדמוגרפיים, הגולן מוכן יותר מתמיד להרחיב את היריעה ולפנות למשאב האנושי. אני שמחה על התוכניות השונות של ארגון של”מ בשיתוף עם היחידה להתנדבות, ומאמינה כי עם צוות הרכזות ובראשן תמי קבלו, ניתן יהיה להגיע בהמשך לעוד ועוד קהלי יעד וליצור תכניות ופרויקטים בתחומי עשייה מגוונים.”

shalem@matnasim.org.il

קבלו תמי 052-8805026

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?