אירוח תושבי הדרום

מאות משפחות ביישובי הגולן פתחו את ביתן ועסקיהן כדי לארח את תושבי הדרום, התגייסות המאורגנת היישר משולחן ראש המועצה האזורית גולן. בין המושיטים עזרה גם קיבוצים, בעלי צימרים ואתרי תיירות שפתחו את שעריהם בחינם לתושבי הדרום


 

אלי מלכה: “מדינת ישראל במערכה כנגד ארגוני טרור, אויב ששם לו למטרה פגיעה באזרחים, זריעת בהלה ושיבוש החיים. החוסן של אזרחי ישראל עומד במבחן יום ביומו וחלק מהיכולת להמשיך ולהתמודד באתגרים הוא התמיכה והערבות הדדית שמתבטאת במלוא עוצמתה על ידי אותם אזורים ויישובים אשר פותחים את שעריהם ובתיהם בפני תושבי הדרום ומארחים אותם בלב חפץ ובאהבה גדולה. תושבי הגולן ידעו לפתוח את ליבם ולהגיש עזרה גם בימי מלחמת לבנון השנייה, במבצע עמוד ענן וכעת גם במבצע צוק איתן. אני גאה בתושבי הגולן והגליל המזרחי כולו על עמידתם האיתנה לצד אחינו בדרום ובמרכז”.

הגולן עבר לצו שמונה, כמנהגו בימים טרופים, שעוברים ויעברו על אזורים וערים במדינה. בשורה תחתונה: התגייסות ציבורית ופרטית במקביל, שמאורגנת היישר משולחן ראש המועצה האזורית גולן, דרך המחלקות הייעודיות להושטת העזרה ועד לאחרונת המשפחות המארחות ובני הנוער המגויסים.

בסבב אירועים זה יופה כוחו של מתנ”ס גולן בראשות יהודה גולדשטיין לרכז את המענה לצרכים השונים וזה מינה את שרון פז אגאי, שאחראי על תחום הנוער ומנחה את יישובי הצפון, לרכז את הפניות המגיעות מתושבי הדרום ומיישובי הגולן ולתאם בין הצרכים השונים.

גליה מצא, מנהלת שלוחת בני יהודה מונתה לנהל את הפעילות היוצאת מהגולן אל יישובי הדרום.

“מאות משפחות פתחו ביתן ועסקיהן ביישובי הגולן על מנת לארח את תושבי הדרום, זרם הפונים לארח ולתרום רק הולך ומתעצם, אם כי אירועי הימים האחרונים בגולן גרמו לביטול חלק מהבקשות מהדרום,” אומר שרון פז.

בין המושיטים עזרה – שלושה אתרי תיירות שפתחו שעריהם חינם לתושבי הדרום; קיבוץ אורטל הקצה 15 בתי הארחה וכבר נמצאים בהם כ-90 מתארחים מנתיב העשרה; מדרשת קשת-יונתן מארחת בחינם יחד עם תושבי היישוב קשת 55 בני נוער משדרות; מיקי ענבר מנוה אטי”ב מארחת בצימרים שלה שש משפחות מאשדוד ומאשקלון; צביקה ועירית מרום ממעלה-גמלא פתחו את הצימרים שלהם לתושבי הדרום; אתרי תיירות רבים נותנים לתושבי הדרום הנחות גדולות.

“אירוח קבוצות בני נוער מהדרום מתבצע כל הזמן, ברביעי-חמישי בשבוע שעבר אירחו בני הנוער מעין זיוון את עמיתיהם מקיבוץ סופה, שלושה ימים ולילות הם בילו איתם, בבריכות ובחרמון שפתח שעריו בחינם לתושבי הדרום, כולל כל האטרקציות והמתקנים; רמת מגשימים מארחת כ-50 בני נוער מניצן.

צריך לציין גם את 150 כרטיסי החינם שחיכו לתושבי הדרום בקופות המופע של הזמרת ריטה במסגרת ‘לילות ירח בגולן’.

“החברה הכלכלית של הגולן פתחה את כל אתריה ב-50 אחוזי הנחה לתושבי הדרום, כולל פארק הירדן, בריכות השחייה בני יהודה, מרום גולן וחספין.

אירוח משפחות פרטני מתבצע ביישובים בני יהודה, גבעת יואב, אורטל, מרום גולן, נטור, כפר חרוב וגשור. ביום שישי מצפים בגבעת יואב לקיים מעין “יום ילד” משותף עם אנשי היישוב נגבה, וכבר הועברו תקציבים לתמוך בפעילות זו.

“זרם הפניות ממשפחות הגולן לאירוח גובר כל הזמן, ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם השלטון המקומי, המרכז למועצות אזוריות, תנועת התק”ם, החברה למתנ”סים וכמובן עם בעלי תפקידים במועצות בדרום, בעל תפקיד מול בעל תפקיד.”

זה דורש מימון, לוגיסטיקה, הסעות, מי הכתובת?

“המועצה האזורית גולן מקצה תקציבים לאירוח והפעלות פנאי למגיעים לכאן, לדוגמה, במופע של ריטה. אנחנו מספקים אוטובוסים לבני הנוער והמשפחות להתניידות בגולן וגם שולחים אוטובוסים למועצות שנזקקות, כך שלחנו ביום שישי אוטובוס להסעת תושבים של מועצת חוף אשקלון, לאירוח במעלות וקרית מוצקין. ביום ראשון בבוקר ירד אוטובוס לשדרות להביא את 55 המתארחים בקשת-יונתן.

אנחנו כל הזמן קשובים לצרכים שעולים ומשתדלים לתת מענה כמיטב יכולתנו.

“אני פונה מכאן למפעלי המזון בגולן, להציע מה שיש להם – הן באטרקציות של מרכזי המבקרים והן בהעברת ציוד לדרום, יחד עם הצוותים שיוצאים לשם כל שלושה ימים.

כך למשל נשלחו השבוע ארגזי תפוחים של ‘בראשית’ ו’מי עדן’ לדרום, יחד עם הצוותים שלנו”.

האנשים במקלטים התרגשו, פתאום מישהו מדבר איתם

משלחת ראשונה של עזרה, הפעלה וחיבוק, יצאה ביום שני השבוע מהגולן למקלטים באשקלון, בראשה יהודה גולדשטיין, מנהל מתנ”ס גולן וגליה מצא, האחראית על המשלחות מהגולן.

גולדשטיין מסביר כי הבקשות והיעדים לעזרה מרוכזים בתוכנת המחשב “מתנ”סים בחירום” של חברת המתנ”סים ובאמצעותה נוצר החיבור אל מתנ”ס אשקלון שהעלה את הצורך שלו בתמיכה. ביום רביעי שלאחר מכן יצאו שליחי המתנ”ס והגולן אל מועצה אזורית מרחבים, שבין אופקים לנתיבות ופעלו במושב גילת, מסלול, ורנן. לבד מתוצרת הגולן, נשאה איתה המשלחת גם חבילות של מתנות קטנות מהמועצה ומהתושבים, דברי מאפה ומכתבים לילדי הדרום מילדי קייטנות הגולן.

כיצד חשים בנסיעה דרך אזעקות וירי טילים?

גולדשטיין: “אחרי אזעקה אחת מתרגלים, מכירים את התרגולת ואתה מבין שאתה נושא עמך ומכניס אנרגיה טובה. דיברתי עם המבוגרים, האנשים שבמקלט, שחשו אחרת כאשר פתאום מדברים איתם, בקצת עושים כאן הרבה.

“אם המצב ימשך נמשיך גם בשבוע הבא, יש לנו פניות של מפעילים להצטרף למשלחת בשבוע הבא, כאשר המועצה האזורית ממשיכה לממן את ההסעות וכל מה שכרוך בסיוע”.

גליה מצא, האחראית על המשלחות היוצאות דרומה, מוסרת כי כל מי שהגיע הגיע עם המון נתינה ורצון לעשות.

מצא: “בין המשתתפים בנסיעה הראשונה למקלטי אשקלון היו צ’רלי סופר הליצן מבני יהודה, שעשה עבודה יוצאת מן הכלל, הכניס המון שמחה והשתולל איתם ממש. דורון יניב מחד-נס עשה פעילות של חיות מפלסטלינה, הביא חוברות והילדים אהבו זאת מאד, אורית סורוקה מקדמת צבי המורה לאמנות הפעילה ביצירה ובמנדלות; אילן מרגולין מדריך לאמנות לחימה במתנ”ס ובבית הספר לימד הוצאת אגרסיות בהנחיה, היה מאוד משחרר ומדהים. אסנת מהמתנ”ס ואני ארגנו את המבוגרים והכנסנו למקלטים אנרגיה אחרת של שמחה, פעילות רבה לילדים והוריהם שהצטרפו לעשייה ביחד, חיבוקים… השארנו אצלם תפוחים והפתעות באדיבות המועצה האזורית גולן והמון חיוכים וטעם טוב בכל הכאוס הזה.

הפעילות עשתה רושם מצוין, תושבים ועובדי מתנ”ס מאשקלון לא הפסיקו להתקשר ולהודות לנו”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?