אתרי מורשת קרב

מאות חיילי צה”ל נפלו בגולן במהלך מלחמות ישראל. מסע בין נופים קדומים ומצפים ייחודיים באנדרטאות ובאתרי מורשת הקרב, שהוקמו לזכר הנופלים לאורכה ולרוחבה של רמת הגולן


צה”ל לחם בגולן כבר במלחמת העצמאות ובפעולות התגמול. במלחמת ששת הימים הוא כבש את הגולן ובמלחמת יום הכיפורים הוא בלם את הכוחות הסורים ששעטו מערבה והדף אותם עד לפרברי דמשק.  לזכרם של מאות חיילי צה”ל שנפלו כאן, הוקמו בכל רחביו עשרות אנדרטאות, אתרי מורשת קרב ומצפים.

אתר ההנצחה לסיירת אגוז

אתר הנצחה ל-31 חללי סיירת אגוז, למרגלות החרמון. נמצא על כביש 989 מעל מבצר נמרוד. האתר צופה אל זירת הפעילות של היחידה, בתוך חורש טבעי וסלעי ענק.

מצפה גולני

אתר הנצחה לחללי חטיבת גולני נמצא בתל פאחר סמוך לשמורת הבניאס. קרב כיבוש תל פאחר במלחמת ששת הימים הוא מסיפורי הגבורה הגדולים שידעה ישראל.

עמק הבכא – אנדרטת עוז 77

כאן, מזרחית לקיבוץ אל-רום, התחולל קרב בלימה קשה במלחמת יום הכיפורים. מראה מאות הטנקים הסורים השרופים בעמק, למחרת הקרבות, נתן למקום את שמו – עמק הבכא.

מצפה הר בנטל

הר בנטל מתנשא לגובה של כ-1,165 מטרים מעל פני הים, מעל קיבוץ מרום גולן. המוצב במרומיו, על ציודו, נפתח למבקרים להמחשת דגם המוצבים לאורך גבול ישראל-סוריה, על קו התלים המהווה מכשול טבעי. במקום עמדת הסברה, תצפית אל עומק שטחם של סוריה, הגולן והגליל, אתר פיסול, בית קפה וחנות מזכרות.

תצפית עמק קוניטרה

מומלץ לעצור בצידו המזרחי של הר אביטל, על כביש 98, לתצפית על גבול ישראל-סוריה, על הריסות העיר קוניטרה והעיר החדשה שבנו הסורים, על עמק נפלא בו פורח הדובדבן ואל נופי החרמון.

מצפה גדות

אתר הנצחה על כביש 91, עם עמדת תצפית אל עמק החולה, הירדן וצפת ואנדרטה בתוך מוצב סורי, שנכבש במלחמת ששת הימים. מומלץ לטייל בין הבונקרים ולהתרשם מהאנדרטה שעיצב בשנת 1972, הפסל עזרא אוריין, מפקד סיירת חטיבת הגולן במלחמה.

תל סאקי

מוצב על תל געשי קטן 3 ק”מ מצפון לרמת מגשימים, על כביש 98. במלחמת יום הכיפורים התנהל כאן קרב קשה מול כוחות סוריים שניסו לפרוץ לדרום הגולן, בו נפלו 35 לוחמים. התל הפך לאתר מורשת קרב, הוקמה בו פינת הנצחה ומוקרן בו סרט המספר קורותיו.

מצפה לשלום

אל תחמיצו נקודת תצפית מהיפות בארץ, על שפת המצוק הדרומי של הגולן מעל לכינרת, חצי ק”מ דרומית לכניסה לכפר חרוב. מכאן יוצאת טיילת להליכה אל מבוא חמה, עם תאורת לילה נמוכה, אויר, רומנטיקה, נופי בקעת גינוסר, כינרת, גליל ועמק.

אנדרטת הנצחה בסמוך להר חרמונית ובמרכזה נגמ”ש פגוע ועליו סמל היחידה ושמות הנופלים על לוחות ברזל. סמוך לאנדרטה חורשה למנוחה עם שולחנות פיקניק ומשטחי בטון לקמפינג.     כ-1 ק”מ צפונית לכניסה לאל-רום, ממערב לכביש 98 מול הכניסה מזרחה לחרמונית.אנדרטת פלס”ר 7

אנדרטת גדוד סיור 134

אנדרטת הנצחה לחיילים שנפגעו מפגז סורי אשר חדר לתוך הנגמ”ש שלהם. בתוך שרידיו ניטע עץ ארז מרשים. למרגלות תל חזקה, לא הרחק מאלוני הבשן, מערבית לכביש 98.

אנדרטת חטיבה 679 למרגלות הר שיפון

לב האנדרטה הוא צריח של טנק סורי, המוצב על גבי בימת בזלת. שני קני תותחים ופלטות בזוקה יוצרים מעין כנפי ציפור. לוחות בזלת המוצבים ליד הבימה נושאים שרטוטים המתארים את לחימתה של החטיבה. לצד האנדרטה ניטע יער לזכר חללי החטיבה. על כביש 91 כ-2 ק”מ צפונית לצומת השריון.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?