ביקור פורום גישור במגזר הכפרי בגולן

מרכז גישור גולן נולד בחודש מרץ 2012, כשהוא שם לעצמו כמטרה להנחיל את השפה הגישורית כדרך ליישוב סכסוכים בין פרטים או בין גופים ומוסדות בקהילה. לאחרונה נערך בגולן יום סיור ולמידה לפעילים מפורום מרכזי הגישור במגזר הכפרי


פורום מרכזי גישור במגזר הכפרי, אותו מרכזת תכנית גישורים, תוכנית ארצית מטעם משרד הרווחה, סייר לאחרונה בגולן כחלק מתוכנית הכשרה, השתלמות ולמידה בנושא גישור. את הסיור אירח מרכז גישור גולן באגף פרט וקהילה במועצה אזורית גולן. בביקור זה לקחו חלק פעילים ממרכזי הגישור והדיאלוג בקהילה של מועצה אזורית עמק חפר, מועצה אזורית חבל מודיעין, מועצה אזורית דרום השרון, מועצה אזורית בקעת הירדן ומכרמיאל.

“יום הלמידה אפשר לנו לצאת מהשגרה, לטייל, לפגוש קהילות חדשות מעוררות השראה ותקווה לחיים משותפים המבוססים על סובלנות וקבלת האחר. דרך האנשים, הסיפורים, המקומות שהיינו למדנו כי ללא ספק פנים רבות לגישור, לדיאלוג וליישוב “, סיפרו הפעילים שביקרו בגולן.

הדרך הטובה ביותר ללמוד על יום זה היא לקרוא את מה שכתבו על הביקור הזה גם בדף הפייסבוק של תוכנית גישורים המרכזת את כל מרכזי הגישור והדיאלוג בקהילה:

“יום למידה פורה היה לנו אתמול במרכז הגישור והדיאלוג של הגולן במרכזו ‘דיאלוג בונה קהילה’: התחלנו במושב נטור, בו דתיים וחילוניים מקיימים במשותף חיי קהילה, נפגשנו עם ראשי מדרשת השילוב נטור, הרב אביה רוזן ועמיתו איתמר לפיד שמאמינים שיש דרך אחרת עבורנו כחברה לחיות עם דעות שונות, במדרשה הם עושים זאת הלכה למעשה, צעירים בני שמונה עשרה דתיים חילוניים, בנים ובנות, עירוניים וכפריים בונים יחד את הבניין המשותף להם בחברה הישראלית מתוך תחושת אחריות משותפת לעתיד החברה. המשכנו לסיור באום אל קנאטיר (עין הקשתות), יישוב יהודי עתיק מהמאה ה-16. בצהריים נפגשנו עם ראש המועצה, אלי מלכה ששיתף אותנו באתגרים החברתיים עמם המועצה מתמודדת לאור הצמיחה והשינויים הדמוגרפיים: ‘מרכזי הגישור והדיאלוג משמעותיים מאוד, לא רק כדי שנפתור קונפליקטים ואנשים יוכלו להסתדר זה עם זה, אלא כי אנו מאמינים שזו הדרך לבנות חברה סובלנית, סולידרית ומתחשבת, אתם החוליה המקצועית שתדע לעשות את החיבורים’.

סיימנו את היום בלמידה מתוך שני תהליכים מרתקים מהשטח אשר שניהם עסקו בקונפליקטים בין דתיים לחילונים במגזר הכפרי.

היה מרתק, מלמד ומגבש! תודה לצוות הגולן ולמועצה האזורית גולן על האירוח הנפלא ולכל המשתתפים שהגיעו לגולן.”

 

זה המקום להודות לכל מי שסייע ותרם להצלחת היום ולתגובות החמות שקיבלנו עליו:

ראש המועצה האזורית , אלי מלכה, שכיבד אותנו בברכתו, עמיחי אלבה – מנהל אגף פרט וקהילה, אביטל פלכטמן מנהלת מיט”ר ובראש ובראשונה, המגשרים והפעילים המתנדבים במרכז הגישור לאורך כל השנה.

 

מרכז גישור גולן נולד בחודש מרץ 2012 ועומד לקראת סוף השנה הרביעית לפעילותו. בתקופה זו עסק המרכז בלמידה ובקביעת דרכי הפעולה וכיווני הפעולה שלו במקביל לקבלת פניות וביצוע תהליכי גישור בפועל.

מרכז הגישור שם לעצמו כמטרה להנחיל את השפה הגישורית כדרך לקיום שיח ודיאלוג בגולן, בדרכים שונות ומגוונות וזאת בנוסף למתן שירות מקצועי ונגיש ובמחיר סמלי ליישוב סכסוכים בין פרטים או בין גופים ומוסדות בקהילה.

 

למה כדאי לפנות לגישור?

 

תהליך הגישור, בשונה מדרכים אחרות לפתרון סכסוכים, תלוי ברצון הצדדים וגם תוצאתו תלויה בהם. המגשרים אינם שופטים ואינם קובעים מי “צודק” או מי “אשם” ומי לא. מאידך, בניגוד לדעה הרווחת בציבור בכל הנוגע לגישור, אין מדובר בתהליך של פשרה שבו כל צד צריך לוותר על משהו כדי לפתור את הסכסוך. הגישור, בהיותו תהליך שבו מרחיבים את היריעה ומתמקדים במערכת היחסים ובקשרים החברתיים והאישיים שבין הצדדים, מאפשר מציאת פתרון משותף ויצירתי, שלעיתים ללא תהליך הגישור, אי אפשר היה להגיע אליו. תהליך הגישור עוסק בשיתוף פעולה לצורך מציאת פתרון ולא בניגוח הדדי. בשל כך הגישור הוא תהליך חברתי וקהילתי המאפשר את המשך החיים בשכנות וביחד בקהילה גם אחרי הסכסוך.

 

מאז הקמתו הגיעו למרכז הגישור מעל 40 פניות. כ-40% מתוך הפניות הגיעו לידי גישור בפועל ונחתמו 10 הסכמי גישור. 10 מקרים הסתיימו לשביעות רצונם של שני הצדדים שהצליחו לפתור את הקונפליקט ביניהם בדרך של הידברות בעזרתם של המגשרים.

מלבד קיום של תהליכי גישור פרטניים, שותפים הפעילים של מרכז הגישור בתהליכים רחבים יותר בקהילות כגון ערבי שיח, גישור רב-משתתפים בין קבוצות בקהילות ובעת הצורך ובתאום עם המחלקה לפיתוח קהילתי במועצה אזורית גולן, בתהליכי בניית הסכמות בקהילה.

מרכז הגישור שוקד כל הזמן על פיתוח ומציאת דרכים מגוונות כדי להגיע לקהלים נרחבים ולהסביר את נושא הגישור. בתוך כך התקיים בשנה שעברה קורס מאתרי גישור והשנה מתקיים קורס גישור לפעילים בקהילה. כמו כן נערכו סדנאות המקנות כלים מעולם הגישור לסיירת הורים, לרכזי חינוך ולמד”בים. כמו כן מתקיימים מפגשי חשיפה בפני הנהגות היישובים, מנהלי קהילות וועדי הנהלה.

 

חשוב לציין כי כל הפעילים והמגשרים במרכז הגישור עושים את מלאכתם בהתנדבות מתוך תחושת שליחות ואמונה כי ככל שנשתמש בגישור ובשפה הגישורית כדרך לפתור קונפליקטים וחילוקי דעות בקהילה, כך יהיו חיינו האישיים והקהילתיים טובים יותר. כל המגשרים שלנו מקצועיים וסיימו לימודי גישור והתנסות מעשית בגישור.

אז איך זה עובד?

ניתן לפנות אלינו למרכז הגישור בטלפון: 054-7946244 או באמצעות כתובת המייל שלנו: gishur@golan.org.il. גם אם אינכם בטוחים שהנושא מתאים לגישור. הפנייה יכולה להיות אם אתם צד בקונפליקט אך גם אם אתם רק מכירים בקרב שכניכם קונפליקט שנראה כי כדאי אולי להציע לפתור אותו בדרך הגישור. חנה אפל מנהלת מרכז הגישור ומתאמת הגישורים תשוחח איתכם וביחד תתקבל ההחלטה כיצד להתקדם. במידה והמקרה מתאים לגישור תתבקש הסכמת הצד השני לגישור ובמידה וזו תתקבל יתואם הגישור וישובצו המגשרים המתאימים למקרה.

כמובן שניתן ליצור קשר ולתאם מפגשי חשיפה וסדנאות בנושא הגישור.

לקראת שנת 2016 אנו שואפים להגדיל את מס’ הפניות ומתוכן את אחוז המקרים שיגיעו לגישור ולהסכם גישור, להגדיל את החשיפה שלנו לציבור נרחב ככל הניתן בגולן והמשיך להתמקצע, ללמוד ובעקבות כך לפתח שרותים ופעילויות נוספות של מרכז הגישור והדיאלוג הקהילתי בגולן.

נשמח לקבל את פנייתכם ולסייע במידת האפשר.

תוכלו להיות איתנו בקשר גם דרך דף הפייסבוק שלנו: מרכז גישור גולן.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?