ביקור שר הביטחון ברמת הגולן

בשבוע שעבר אירח ראש מועצה אזורית גולן, אלי מלכה, את שר הביטחון, משה יעלון וצוות משרדו לביקור בגולן. במהלך הביקור עלו נושאי קידום ההתיישבות, החקלאות, התיירות והאנרגיה המתחדשת, והצורך בשיתוף הפעולה של משרד הביטחון וצה”ל


 

אחד השותפים המשמעותיים לחיינו בגולן הוא כמובן צה”ל ומשרד הביטחון. מרקם החיים שזור בין התיישבות, חקלאות, תיירות – לצבא שמקיים כאן את האימונים שלו. על כן, ביקורו של שר הביטחון, משה יעלון בגולן, היה אחד הביקורים המשמעותיים לקידום תכניות הפיתוח לשנים הבאות, אשר נושקות עם תחומים אשר דורשים את סיוע משרד הביטחון וצה”ל.

ראש מועצה אזורית גולן, אלי מלכה, אשר אירח את שר הביטחון וצוות משרדו אמר לשר כי המועצה רואה חשיבות רבה לביקור זה ברמה האסטרטגית לפיתוח הגולן. “צה”ל הוא גורם משמעותי במרקם החיים בגולן, בו שוהים חיילי צה”ל במחנות קבע, במחנות אימונים ובשטחי אש המהווים למעלה משליש משטח הגולן”, אמר מלכה. “המועצה עוסקת כיום בקידום ההתיישבות, החקלאות, התיירות והאנרגיה המתחדשת, ולצורך כך צריכה את שיתוף הפעולה של משרד הביטחון וצה”ל”.

מלכה הציג בפני השר את תכנית הקליטה לנחלות חקלאיות, תכנית אסטרטגית של הגולן אשר במסגרתה ייקלטו בגולן 750 משפחות חדשות ובני הגולן לנחלות חקלאיות, ואמר כי משרד הביטחון הוא גורם קריטי במימוש התכנית בהיבט של תוספת קרקע חקלאית אשר כיום נמצאת בשימוש הצבא. בהתאם לתכנית ביקש ראש המועצה משר הביטחון לקדם את שחרור שטח אש דלווה, ולקדם פינוי שדות מוקשים באזור עמק הבכא לטובת קרקע חקלאית.

בנוסף, הציג מלכה את תכנית האב לאנרגיה מתחדשת וביקש את התערבות שר הביטחון וקידום פתרונות לטובת יצירת פתרונות למימוש תכנית לייצור אנרגיה מתחדשת בגולן.

הסוגיה השלישית שעלתה היתה שילוב צה”ל בניהול שטחים פתוחים וקידום התפיסה האסטרטגית לפיתוח הגולן כפארק תיירות ונופש של ישראל. מלכה: “השימושים הרבים בשטחים הפתוחים מחייבים מציאת פתרונות שבמסגרתם ניתן יהיה לשלב פעילויות שונות באותו תא שטח כמו: חקלאות, תיירות, שטחי אימונים, מרעה ושבילי טיול, שמורות טבע ומרעה. המועצה מקדמת תכנית אב כוללת לשטחים הפתוחים בגולן עם כל הגורמים הפועלים בשטח. התכנית היוותה פלטפורמה לשיח משותף שאפשר ליצור תכנית ברת קיימא שמטרתה מציאת האיזון הנכון בין שמירת הטבע לבין פיתוח הגולן.” מלכה ביקש משר הביטחון שיתוף נציגים קבועים מצה”ל במהלכי הדיונים השונים המתקיימים בנושא כמו גם בתפעול השטח לאחר מכן, אשר יהווה תרומה משמעותית להידוק הקשר שבין צהל לתושבים ולשטח הגולן.

מלכה הוסיף כי לאורך השנים הגבול עם סוריה היה שקט, אך בשנתיים האחרונות, מאז פרוץ מלחמת האזרחים המועצה פועלת להיות ערוכה ומוכנה לכל אתגר ביטחוני בהיבט האזרחי.

לא רק דיונים רשמיים היו בביקור זה, אלא גם סיור בצפון הגולן אשר גרם לשר הביטחון להתרשמות ולהתרגשות גדולה, כאשר ביקר השר לראשונה במתחם תיירות וואסט בצפון הגולן אשר שימש בעבר כבסיס צבאי ולאורך השנים ננטש. שר הביטחון גילה להפתעתו כי המבנים ההרוסים, אותם הוא מכיר משירותו הצבאי, הפכו להיות גלריות לאומנות, מסעדות, בתי קפה ויקבים. השר שוטט במתחם, שוחח עם היזמים המקומיים ואמר כי הוא שמח לראות את השינוי הגדול שמתרחש בגולן בהיבטים של תיירות והתיישבות.

בסיום המפגש אמר שר הביטחון, משה יעלון, כי משובב נפש לראות את הגולן פורח. “אנו משתדלים לשמור את הגולן מחוץ לאיום הביטחוני ובינתיים עושים זאת בהצלחה. השגרה לא נפגעת וכך גם התיירות. ההתיישבות קרובה לליבי ואני רואה בה מרכיב חשוב בביטחון הלאומי שלנו. יש בגולן חשיבה נכונה ומשרד הביטחון ייתן כתף לפיתוח ההתיישבות בגולן”.

*צילום: איתמר גרינברג באדיבות מועצה איזורית גולן

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?