בית חם לחיילים מכל העולם

מיציאת מצרים ועד החזרה לארץ – החיילים הבודדים עושים עלייה ועוברים מעין יציאת מצרים קטנה משלהם. אבל הפעם אזרחי המדינה כולה נרתמים למענם, וגם בתוך הצבא לא מניחים להם לרגע. סיפורים מהלב של החיילים הבודדים מרמת הגולן


עבור החיילים הבודדים, תקופת החגים אינה פשוטה כלל. הם נמצאים הרחק ממשפחותיהם ונאלצים לחגוג את החג לבדם, ולכן חשוב מאוד לאמץ את החיילים לליבנו ולפתוח עבורם את הדלת דווקא בחגים.

עבור מפקד המחנה של חטיבה 188, רנ”ג צביקה בלילתי, כל חג מהווה סיבה לנתינה ועזרה לחיילי החטיבה. בלילתי (46), תושב צביקה בלילתי 1חצור, מספר כי “לקראת חג הפסח אנחנו מוודאים שלכל חייל בודד יש איפה לחגוג את החג ושאף אחד לא נשאר לבד. אנחנו מוצאים את הדרך לעזור לכל חייל, מתלושים ומתנות סימבוליות ועד עזרה במציאת בית מארח עם משפחה חמה בחג, וארוחה לכל חייל. מכל רחבי הארץ, מגיעות משפחות שמתנדבות לחמם את ליבם של החיילים, וכנראה שגם החום הישראלי שמקבלים החיילים מהווה חלק מהגאולה. שימשיכו ברוח הנתינה ואהבת האדם המאפיינת את תושבי רמת הגולן.” ולחיילי החטיבה הוא מאחל “שיהיה להם ברק משמחה בעיניים”, מסכם בלילתי.

 

בימים המשפחתיים ביותר, בחופשים, כשיש מעט יותר זמן לדברים החשובים באמת, זו ההזדמנות שלנו לתת מעצמנו קצת יותר. החגים, ובוודאי שחג הפסח, שמסמל את החירות ואת ההגעה לארץ המובטחת, קוראים לנו להתאחד, להתגבש ולזכור שכולנו כאן אחד בשביל השני. אתם כבר החלטתם מה יהיה המעשה הטוב שלכם בחג הזה?

שני חיילים בודדים מהגולן מספרים על התפקיד שלהם ועל משמעות החג עבורם:

ליאור חסין

 

 

 

 

סגן ליאור חסין, קצינת הת”ש של חטיבה 7

מש”קי וקציני הת”ש המשרתים בצבא, כשמם כן הם, אחראים על טיפול בתנאי השירות של חיילי צה”ל מבחינה כלכלית, חברתית וסוציאלית, על מנת לאפשר את המשך שירותם התקין ביחידה.

“תפקיד קצינת הת”ש מחייב דאגה לפרט. התפקיד דורש יחסי אנוש ברמה גבוהה, סבלנות ויכולת הקשבה. החשיבות בתפקיד היא לטפל במשאב האנושי היקר מכל והוא החייל, לעזור למשפחות, לסייע הן מבחינה כלכלית והן מבחינה נפשית.

“לקראת חג הפסח העבודה מרובה, נפתחות המון בקשות לסיוע כלכלי עם החיילים ואישור הבקשה מתבסס על אישורים כלכליים קודמים או ללא אישורים כלל, יחד עם המלצות מפקדים.

“ההכנות לחג הפסח מתבצעות הרבה זמן לפני מועד החג, על מנת שלמשפחות יהיה כסף לרכישת מוצרי מזון ולחיילים הבודדים יהיה היכן לחגוג את החג בצורה הכי משפחתית שיש.

“את חג הפסח הקרוב אחגוג כמו כל שנה אצל משפחתי המורחבת בירוחם ונשיר חג-גדיא במרוקאית.”

 

פנחס גריר

 

 

 

רב”ט פנחס גריר, חייל בודד בחטיבת גולני

מורשת חטיבת גולני חקוקה במלחמות ישראל בדרום, במרכז אך בעיקר בצפון מבלימת האויב בעמק הירדן ובגליל במלחמת השחרור, כיבוש הגולן במלחמת ששת הימים, כיבושו מחדש של מוצב החרמון ביום כיפור, כיבוש הבופור ושמירה על הביטחון השוטף.

“אני חייל בן 19 מחיספין המשרת בחטיבת גולני. עליתי משיקגו לפני כשנה וחצי באמצעות עמותת ‘נפש בנפש’. למדתי שנה בישיבה ברמת הגולן, וביולי 2014 התגייסתי להיות לוחם בגולני. לפני שהתחלתי בתפקיד זה, הייתי שבועיים בבסיס מחו”ה אלון. כיום אני משרת בגדוד 51 ותופס קו בחברון.

“משפחתי גרה בשכונה יהודית חרדית בשיקגו ואני האח היחיד מבין ששת הילדים במשפחה שהתגייס לצבא. מעולם לא ביקרתי בישראל לפני שהחלטתי לעלות ארצה. הדבר הראשון שחשבתי עליו כשירדתי מהמטוס בארץ היה תחושת גאווה, הייתי מאושר. סוף סוף הרגשתי בבית.

“והתוכניות לחג? אני מתלבט לאן ללכת. הזמינו אותי המון אנשים. חברים מהישיבה, מהצבא, אני מרגיש בן בית אצל כולם. האנשים בישראל מאוד חמים וכולם אימצו אותי כאילו אני הבן שלהם.”

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?