“בית” – תערוכת רחוב שביעית בקצרין

תערוכת רחוב שביעית נחנכה השבוע במרכז קצרין. הפרויקט האיכותי והייחודי שהפך לגאוות העיר, עוסק הפעם בנושא “בית”, נושא רגיש במיוחד בגולן בפרט, ואצל כל אדם בכלל. שוב מוצגות על קיר הבזלת הענק עשרות יצירות בטונים עזים ואמירות שנונות, וכולם מוזמנים


 

עשרות יצירות האירו שוב את קיר הבזלת הענק במרכז קצרין, וצבעו אותו ואת מרכז היישוב כולו בטונים עזים ובאמירות שנונות.

בפעם השביעית חנכו קצרין ותושביה תערוכת רחוב חדשה, שאך לפני שנים ספורות איש לא העלה את קיומה בדעתו. היום הינה כבר “אחד הפרויקטים שאנחנו יותר גאים בו”, כדברי סמי בר לב, ראש המועצה המקומית קצרין.

תערוכת הרחוב השביעית, שנחנכה השבוע בקצרין עסקה בנושא “בית”, נושא שנודעה לו רגישות רבה בגולן בפרט, ואצל כל אדם בכלל. עשרות יצירות הוצבו שוב בתבונה אסתטית רבה בידי האוצרת לאה דור, בניצוחה ובניהולה של עידית קמחי, מנהלת אגף חינוך וחברה במועצה.

סמי בר לב ציין כי “לא רבים האמינו שנצליח להעמיד את התערוכה בפעם השביעית. הרעיון שעומד ביסודה חשוב, אך חשוב לא פחות ממנו ‘להשקות’ את המיזם, מעשה שקורה הודות ליוזמתן של עידית קמחי, רחל בן דוד המפיקה ולאה דור האוצרת. המיזם הזה מרומם את הנפש, מרים את הקהילה ועושה אותה לאיכותית יותר. אני גאה בזה ומודה לדניאלה שאול בעלת הרעיון, לאמנים שמעמידים את היצירות ולפרופ’ יוסי גמזו שהמצטרף למיזם ביצירה קבועה”.

“ברוך השם, כבר תערוכה שביעית!” אמר הרב יוסף לוי, רב העיר קצרין, שמקפיד לברך בכל פתיחה של תערוכת הרחוב. “כל דבר שעומד בסימן הספרה שבע, מבטא קביעות, ואילו הספרה שמונה מבטאת את מה שמעל לטבע, כמו קצרין. פסח הוא חג של יצירה, שינוי וביטוי לבית. פס”ח, משמע: פה-סבבה-חבר’ה… טוב להיות בקצרין עם האנשים כאן, שמקיימים מעין שמורת טבע, גן עדן בגולן. הקב”ה ברא אדם בצלמו, הצלם זו היצירה שטבע באדם. הרי אנחנו עובדים לא רק לפרנסה אלא גם לנפש, כאשר הציור ברחובה – אלה הם פניה של קצרין. אנחנו מברכים את היוצרים שנותנים לנו מס ערך מוסף ביצירת מקום נעים. שנזכה כולנו לפסח כשר ושמח.”

“נושא התערוכה – הבית, הצמיח תכנים רבים ומפתיעים”, אמרה עידית קמחי והוסיפה: “גם תכנים חזקים ועוצמתיים ביותר. היום משתנים הבית והמשפחה ונראה את הביטוי לכך בתערוכה”.

בטרם הוסר הלוט מעל העבודות, ציינה לאה דור, כי התערוכה הניבה הפעם תוצאות מאוד מעניינות. “מטען הרגשות שאוצר הבית בחובו מתבטא ביצירות השונות כאן, יש בהן אחדות בעלות אינטימיות, יש שמבטאות משהו ציבורי, יש של מחאה, יש הרואות ברחם בית, יש כמהות לבית ויש השוללות אותו”.

במהלך הטקס הנעימו תושבות קצרין עכסה עופר וג’ניה לובימוב בנגינת מנדולינות; תודה מיוחדת הובעה לחיים אלמליח וצוות המחלקה לשירות עירוניים, שהינם שותפים אמיתיים להעמדת התצוגה, כמו גם למאיר ומתנ”ס קצרין על העמדת מערכת השמע והפעלתה.

בטרם הוסר הלוט התכבד פרופ’ גמזו להקריא את השיר שהוקדש לתערוכה ולאחר מכן נחשפו היצירות, על מגוון הגישות והאמירות המיוחדות שנוצקו בהן הפעם.

בהחלט כדאי לבקר.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?