“בעקבות לוחמים” – בסימן 50 שנות התיישבות בגולן

בתוך שמונה ימים, החל מה-19 בספטמבר, יגיעו לגולן כ-40 אלף בני נוער במסגרת תכנית ,בעקבות לוחמים”. השנה ההיערכות מיוחדת, לרגל 50 שנה לחידוש ההתיישבות בגולן


 

ב-19 בספטמבר, יחל מבצע “בעקבות לוחמים”, בסימן חמישים שנה לחידוש ההתיישבות היהודית בגולן. כ-40 אלף בני נוער צפויים להגיע לגולן במהלך שמונה ימים ולבקר באתרי מורשת קרב וגבורה. הנוער יבקר במתחם “קסם הגולן” ויצפה בסרט ובדגם הגולן, כדי להכיר את נושא ההתיישבות. זו השנה ה-12 לפרויקט הענק הזה שמוביל האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון, בשיתוף עם המועצה האזורית גולן, אוגדה 36 (“געש”), אוגדה 210 (“הבשן”), חיל החינוך מערך מג”ן ומדרשת הגולן.

הצוות שמוביל את הפרויקט המורכב הזה הוא ראש האגף החברתי-ביטחוני במשרד הביטחון, עמיקם סבירסקי, סגנית ראש האגף ,דליה ינקו, חיים דנה ואהרון לוי ומטעם המועצה, סגן ראש המועצה, אורי קלנר וברוך כהן, כפרויקטור לניהול המיזם.

מטרתו העיקרית של המבצע היא הגברת המוטיבציה בקרב בני הנוער לשירות משמעותי בצה”ל, תוך לימוד מורשת הקרב בגולן, אהבת הארץ וחשיפת התלמידים לחילות צה”ל השונים.

תכנית “בעקבות לוחמים”, שהחלה ביוזמת תא”ל במיל. אביגדור קהלני, צמחה וגדלה לפרויקט משמעותי. זו תכנית מרגשת שמפגישה בין לוחמים ותיקים לדור הצעיר, אליו תעבור בקרוב המשמרת על הגנת המדינה. לאחר הביקור בגולן, הם חוזרים עם תחושת שליחות ומוטיבציה לתרום למדינה וההיכרות הקרובה עם הגולן ונופיו מוסיפה גם היא לקשר שלהם עם חבל ארץ קסום זה.

דוברת המועצה האזורית, דליה עמוס: “השנה, לאור קיום המיזם בסימן 50 שנים לחידוש ההתיישבות היהודית, הפקנו ארבעה סרטונים על בני ובנות נוער מהגולן שמדברים בשפה צעירה. הסרטונים יישלחו על ידי המדריכים לבני הנוער המסיירים בגולן ויועלו לעמוד הפייסבוק ‘לגור בגולן'”

על ההיבטים הלוגיסטיים-אזרחיים אחראית המועצה האזורית גולן.

ברוך כהן: “הלוגיסטיקה של פרויקט זה היא מורכבת. מדובר בכ-120 אוטובוסים, עם מעל ל-5000 תלמידים בכל יום. יחד עם החטיבות, אנחנו מכינים את האתרים כדי שיהיו מוכנים לקליטת התלמידים בכל ההיבטים – תנועת האוטובוסים, שירותים, אשפה, ניקיון, שילוט ודגלול, כיבוי אש ואמבולנס”.

סגן ראש המועצה, אורי קלנר: “הפגישה בין דור העתיד לחבל הארץ המיוחד והמורשת ההיסטורית שלו יוצרת חיבור ורצון לשרת שירות משמעותי בצה”ל. חשוב לנו שבהזדמנות הזו הם יכירו את הגולן, לא רק בהיבט של מלחמות ומורשת קרב, אלא גם בצד ההתיישבותי שלו. במסגרת חמישים שנה להתיישבות בגולן, שילבנו גם תכנים אזרחיים ומדריכי מדרשת הגולן, שמלווים את בני הנוער ויספרו להם את סיפור ההתיישבות בגולן”.

דוברת המועצה, דליה עמוס: “השנה, לאור קיום המיזם בסימן 50 שנים לחידוש ההתיישבות היהודית, הפקנו ארבעה סרטונים על בני ובנות נוער מהגולן, שמראים את אורח החיים שלהם בצורה של וידיאו בלוג, שמדבר בשפה צעירה. הסרטונים יישלחו על ידי המדריכים לבני הנוער המסיירים בגולן במסגרת ‘בעקבות לוחמים’ ויועלו לעמוד הפייסבוק “לגור בגולן'”.

 

s

באתר הגבורה תל פאחר, ידריכו לוחמים מחטיבת “גולני” והתלמידים יצפו במחלקה שמבצעת תרגיל בתעלות הקשר. בעוז 77, אביגדור קהלני מגיע כיד המסורת להרצות ולספר על מלחמת יום הכיפורים. בתל שיפון, שמתוחזק על ידי חטיבת המילואים 679, יעבירו לוחמים את ההדרכה על הקרבות ביום הכיפורים.

אתרים נוספים הם מצפה גדות ותל סאקי וכמובן, בסוף כל יום, תיפרש תערוכה צה”לית עם ביתנים שמייצגים את כל יחידות צה”ל בצורה מרשימה ביותר. בתוכנית: תצוגת אש של טנקים, תותחים, חי”ר והנדסה, שממחישים את היכולות הקרביות של חילות השדה והופעה של להקה צבאית. התערוכה באחמדיה תהיה השנה פתוחה בימים מסוימים גם לתושבי הגולן ועל כך תצא הודעה מסודרת.

גם המועצה המקומית קצרין נערכת לקליטת התלמידים של “בעקבות לוחמים”, על מנת שגם בעלי העסקים במרכז המסחרי יוכלו להפיק את מירב התועלת מכוח הקנייה הצפוי. מנהל המחלקה לשירותים עירוניים, חיים אלמליח: ״המטרה היא שכמה שיותר תלמידים יעשו את הפסקת הצהריים שלהם במרכז המסחרי בקצרין ויאכלו את ארוחת הצהריים במסעדות ובמזנונים שבמקום.

“במועצה הגיעו להבנה עם האגף הביטחוני-חברתי של משרד הביטחון, שקצרין תהיה תחנת הביניים של חלק ניכר מהאוטובוסים שיובילו את התלמידים במהלך סיורם בגולן. כדי להיערך בצורה נכונה לימי המבצע, תתקיים במועצה פגישה של בעלי העסקים.

“עיקר העומס צפוי בין השעות 11:00 עד 15:00. נושא החנייה הוא קריטי, זאת מכיוון שלוח הזמנים של הסיור בגולן הוא צפוף והאוטובוסים צריכים למצוא חנייה באופן מידי. במהלך ימי המבצע, נעסיק סדרנים שיקפידו על כך שחניות האוטובוסים יהיו פנויות”.

עוד מוסר אלמליח כי האוטובוסים יוכלו לחנות באזור המתנ”ס, גם בחניות השמורות לאוטובוסים וגם בחניות האלכסוניות לאורך מגרש החנייה. בנוסף, הם יוכלו לחנות גם בחניות האוטובוסים ליד קניון “לב קצרין”. במידה שכל החניות האלה יהיו תפוסות, תהיה גם אפשרות שהם יורידו את התלמידים במרכז המסחרי ויחנו ברחבת הכורכר שבכניסה למכללת “אוהלו”.

במועצה מעוניינים לאפשר גם לבעלי דוכנים למכור מזון ומשקאות בזמן המבצע. תושבים שבבעלותם רישיון יצרן, או היתר למכירת מזון ברוכלות ממשרד הבריאות, הוזמנו לפנות למועצה. באפשרותם יהיה להציב דוכן.

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?