בקרוב, תיפתח בגולן קבוצת אימהות כדי לספר את הסיפורן

לא הכול אושר צרוף. לעתים, אחרי חוויית לידה קשה, או סוף-היריון שהסתבך לניתוח חירום, נשארת אצל היולדת טראומה לא מעובדת, גם אם מצב הילוד כשורה. בקרוב, תיפתח בגולן קבוצת אימהות כדי לספר את הסיפור הלא מסופר של האימהוּת


 

רות (שם בדוי), בת 30, ילדה לפני כשלוש שנים את בתה הבכורה. היא עברה היריון תקין, הרגישה טוב ונראתה נהדר. רות ציפתה ללידה הראשונה שלה בכיליון עיניים, תכננה והתכוננה ללידה טבעית, כמו ששתי אחיותיה עברו. אלא שהמציאות הייתה שונה. עם הגעתה לחדר לידה, בשבוע ה-41, התפתחות הלידה הייתה אטית ורות נאלצה לקבל זירוז. לבסוף, עקב מצוקה עוברית, רות עברה ניתוח חירום.

עוד בזמן ההתאוששות, התגלה כי התינוקת סובלת משיתוק בחצי פנים. חרדה רבה הציפה את רות ובן זוגה, אך במהרה אמרו הרופאים כי מדובר בתוצאה של הלידה הטראומטית, המצב עתיד לחלוף, וכך היה. “עכשיו”, היא אומרת בחיוך עצוב, “נשארתי רק אני עם השיתוק… טוב, לא באמת שיתוק, אני אפילו מתפקדת לא רע, אבל התחושות שאני מסתובבת איתן לא עוזבות. חשבתי שאני חזקה ופתאום, ברגע האמת, הגוף בגד בי… ואולי אני אשמה בכך שעשיתי משהו לא בסדר. בכלל, אני מתביישת להגיד, אבל בשבועות הראשונים, היה לי קשה אפילו להסתכל עליה. האהבה הזו שכולם מדברים עליה… הרגשתי בעיקר חרדה. חרדה ועצב”.

סיפורי לידה משתנים מאישה לאישה ומלידה ללידה. אצל רוב ההורים תקופת ההיריון ותהליך הלידה מלווים בפנטזיות על אופי הלידה, ההורות הראשונית, הילד שייוולד והקשר עמו. נשים נוטות לספר את סיפור הלידה שלהן כסיפור גבורה, התעלות של הגוף והנפש והתאהבות ראשונית בתינוק שמעניק משמעות חדשה לחיים.

עם זאת, לעתים התהליך משתבש. ההיריון מסתיים בטרם עת, או במועד אך בלידה שמסתבכת ולפעמים אף מובילה לניתוח חירום. המפגש הראשוני עם התינוק לא תמיד מתאפשר מיד עם הלידה, אלא רק כמה שעות, או ימים, מאוחר יותר, כאשר הילד נמצא בכלל בפגייה, או בטיפול נמרץ. לעתים, גם לידה רגילה עלולה להיחוות כמבהילה, כואבת, ככישלון של הגוף, או כחוויה הנמצאת בפער משמעותי מהציפייה שליוותה את ההיריון.

במקרים כאלה, תפקוד האם משתנה, ההסתגלות הראשונית היא אחרת מכל מה שניתן היה להתכונן אליו. לשינוי המשמעותי בחיים מתלווים אכזבה, אבל, תסכול, כעס, חרדה, אשמה ועוד המון רגשות מבלבלים וקשים. למעשה, עבור נשים רבות, תקופת ההיריון ותהליך הלידה, כמו גם ההורות הראשונית שמגיעה, נחווים כאירועים טראומטיים. אירועים אלה עלולים להישאר לא מעובדים ולהשפיע על תפיסת האישה את הנשיות שלה, את האימהוּת שלה, את הקשר עם הסובבים אותה, את תפיסתה את הילד שלה והקשר עמו. פעמים רבות, מתלווה לחוויה זו תחושת בדידות, הנובעת מהקושי של הסביבה להבין את המורכבות סביב הלידה וההורות. במדינה שמעודדת ילודה, ובתרבות שבה כל אחת יכולה “להיכנס לרחם” של חברתה, כמעט שלא נותר מרחב לדבר על חוויית הלידה וההורות כתקופה מורכבת ולעתים, אף קשה מנשוא.

מחקרים מראים, שעבודה קבוצתית לעיבוד טראומה עשויה לתרום באופן משמעותי ליכולת להתמודד עם האירוע הקשה ועם השלכותיו על החיים. בקרוב, תיפתח קבוצת אימהות לעיבוד טראומה שכזו, פה בגולן. הקבוצה מסובסדת על ידי מיט”ר ומיועדת לכל אישה, אשר בקריאת הכתבה חשה שסיפור הלידה שלה עוד מלווה אותה, משפיע ואולי אף מקשה על היבט מסוים בחייה.

אנו מזמינות אתכן להצטרף אלינו למסע של התבוננות, לספר את הסיפור במלואו, ואחרת, על מורכבותו ומשמעותו בחייך. בקבוצה אינטימית ועם ליווי צמוד, נתבונן יחד במורכבות של הפלא הזה שנקרא הורות.

 

 

לשאלות ניתן לפנות למנחות:

יערה גפני, פסיכולוגית קלינית מומחית  052-6433272

נועה זאקמן, עובדת סוציאלית קלינית, מדריכה ופסיכותרפיסטית  052-3278381

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?