האבא של החיילים – שלמה אלחרר

שלמה אלחרר, אב של לא פחות מ-18 ילדים, הוא אחד מאותם מתנדבים שאפילו אחרי תקופת המילואים רוצים להמשיך ולתרום. קוראים להם “מתנדבי צה”ל”. לכבוד חודש ההוקרה למערך המילואים, ראיון עם שלמה, הבוחר להתנדב ומרגיש כמו אבא גם בצה”ל


שלמה אלחרר תושב קריית שמונה, מתנדב כבר עשור בצה”ל לאחר ששירת כחובש בגולני ובמג”ב. “בזמן השירות היינו עושים מארבים לאויב מסביב לכנרת, נכנסנו גם ללבנון. השתתפתי בקרבות מלחמת ששת הימים ומלחמת יום הכיפורים ושירתתי בקבע שנים רבות”, הוא מספר. כיום הוא טבח בפלוגת מסלול בגדוד 202 ומבשל להם באופן קבוע בנאמנות ובאהבה. “שניים מבניי שירתו בגדוד הזה, ומאז גם אני שם, כולם מכירים אותי. אני בא איתם לאן שהם צריכים אותי, לחברון, לרמת הגולן, לאילת, ואני גם עושה איתם אימוני נשק, המג”ד רואה אותי ונהיה מבסוט,” צוחק שלמה. כשנשאל מדוע בחר להתנדב לאחר שנים רבות של שירות בקבע, הוא ענה, “לא רציתי לקבל פנסיה מהצבא בלי לתת דבר בחזרה, ולכן בחרתי להתנדב. רק לפני מספר שבועות חזרתי מצאלים. בגלל גילי אני מתנדב במטבח ומכין לחיילים אוכל מכל הלב, אבל בלב תמיד אשאר לוחם. הכיף בשבילי הוא לתת מעצמי למדינה”.

החיילים שמכירים את שלמה אוהבים להיות בחברתו ונעזרים בו במקרים רבים. “אני חי בחברת הצעירים, הם מספרים לי את כל הבעיות שלהם ואני מקשיב, נותן עצות, מסביר להם על החיים ומלמד אותם דרך ארץ. אני מרגיש שהם אוהבים אותי מאוד, כל הפלוגות נהנות לעבוד איתי. כל החבר’ה הצעירים איכשהו עוברים דרכי מכל חטיבה, מהשייטת, מהנח”ל מגבעתי ועוד ועוד. לא עזבתי כי טוב לי, אני חי עם החיילים.

“אצל בני שמשרת במילואים היה חייל שסיפר לו ששירת בגדוד 202, אז מיד בני שאל אותו אם הוא מכיר אותי והחייל היה מופתע לגמרי כי הוא ידע מי אני וסיפר שהיה יושב איתי בלילות ומדבר איתי. אמנם יש לי מספיק ילדים משלי, תשעה בנים ותשע בנות, אבל אני מרגיש גם כמו האבא של כל החיילים האלה”.

לשלמה חשוב להדגיש שהדבר הכי חשוב בעיניו הוא אהבת הארץ. “אנחנו כחברה צריכים לתת מעצמנו בכל מקום שצריכים אותנו, כי אין לנו ארץ אחרת. יכולתי לא לצאת להתנדב, אבל בחרתי בעשייה”. בנו, דוד, מספר על אביו בגאווה: “המבוגרים הם אלה שייסדו את המדינה שלנו, מערך המילואים הוא חלק גדול מהאפשרות לתת להם להמשיך ולתרום מעצמם. אבי בא לתת כתף כל עוד כוחו במותניו ואנחנו שותפים לזה ועוזרים לקחת אותו לאן שצריך. הבית שבו גדלנו הוא בית שמקבלים בו מוסר לציונות, והחינוך עובר אצל כולם עד הנכדים. אבי איש דתי שומר מצוות, אבל החיבור שלו הוא לכל אדם, כולם שווים. אין אדם שלא יכול למצוא שיחה עם אבי. אם תכירו את אבא שלי תבינו שהוא איש שיחה וכתף לכל, ברגעים הקשים הוא זה שמחזיק אותנו”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?