הושלמה הקמת גשר אקולוגי מעל כביש 85

פרויקט הענק של משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל להרחבת כביש 65 /85 ממחלף גולני עד צומת עמיעד, נמצא בשלבי גמר עבודות, במסגרתן הושלמה הקמת גשר אקולוגי למעבר בעלי חיים מעל כביש 85, סמוך לצומת עמיעד. התכנון והביצוע של חברת נתיבי ישראל כללו שיתוף פעולה הדוק עם רשות הטבע והגנים (רט”ג) והגופים הירוקים, בהם הושם דגש מיוחד על פיתוח הנוף ושמירה על ערכי הטבע וחייהם של בעלי החיים לאורך תוואי הפרויקט.
במסגרת סקרים מקדימים שנערכו בשלב תכנון הרחבת התוואי, ערכה רט”ג סקר ספירת צבאים באזור. מהסקר עלה, כי קיים עדר צבאים, בתא שטח מצומצם המופרד משאר האזורים על ידי כבישים או מחסומים טבעיים, עדר זה המונה כמה עשרות צבאים יוכל כעת עם השלמת הגשר האקולוגי, לעבור בבטחה לצדו השני של הכביש.
הגשר תוכנן בקפידה על יד מהנדסי חברת נתיבי ישראל תוך שיתוף הדוק עם אנשי רט”ג, כך שיהווה מעבר טבעי לבעלי חיים אשר אמורים לעבור מהצד הצפוני של הכביש לעבר הצד הדרומי. תכנון הגשר האקולוגי מאפשר אינטגרציה מיטבית של המעבר בסביבתו וכן רציפות של הקרקע, של הכיסוי הצמחי ושל בתי גידול הממוקמים משני צדי הכביש, זאת על מנת, לאפשר חיבור לרשת תנועה אקולוגית אזורית ולהוות חלק אינטגרלי ממנה. הגשר החדש ישמר וייצר קישוריות בין בתי גידול במרחב כאשר במקביל יענה על צורכי התנועה של בעלי החיים. הגשר האקולוגי מתנשא לגובה של 6.60 מטרים, משתרע לאורך כולל של 50 מטרים ורוחבו 45 מטרים. הגשר כולל 3 נציבים ו- 20 קורות גשר, כאשר כל קורה שוקלת כ-25 טון. בהקמת הגשר נעשה שימוש בכ- 2,400 קוב בטון.
מחברת נתיבי ישראל נמסר, כי פרויקט הרחבת כביש 65/85 בעלות כוללת של 1.2 מיליארד שקלים, כולל שדרוג מאסיבי של התוואי ממחלף גולני עד לצומת עמיעד, המהווה קטע מרכזי בפרויקט הזרוע המזרחית, במטרה ליצור חיבור תחבורתי מהיר בין הפריפריה למרכז. במסגרת העבודות הורחב התוואי לכביש דו-נתיבי דו-מסלולי באורך כולל של 27.5 ק”מ, לאורכו תוכננו שמונה מחלפים חדשים, לצורך מענה בטיחותי למשתמשי הדרך וגישה נוחה לישובים לאורך הציר.

גשר אקולוגי למעבר בעלי חיים- צילום חברת נתיבי ישראל
גשר אקולוגי- כביש 86 צילום חברת נתיבי ישראל
כאמור, מעבר לחשיבות התחבורתית של שדרוג התשתיות לצפון בחיבור והנגשה בטוחה ויעילה של הפריפריה הצפונית למרכז הארץ, מדובר בפרויקט סביבתי “ירוק” אשר במסגרתו נערכו פעולות נרחבות לשיקום של אוצרות טבע לאורך התוואי, אשר ישיבו את הטבע לקדמותו.

גשר למעבר בעלי חיים מעל כביש 85 סמוך לעמיעד- צילום רשות הטבע והגנים מרשות הטבע והגנים נמסר, כי מדובר בפרויקט בעל חשיבות רבה לבעלי החיים באזור שנערך בשיתוף פעולה הדוק ומקצועי עם חברת נתיבי ישראל ואנו מברכים על השלמתו. פרט לגשר האקולוגי שהוקם מעל כביש 85, הקימה חברת נתיבי ישראל גשרים חדשים מעל לאפיקי הנחלים עמוד, עכברה וצלמון להם חשיבות עליונה, לא רק בשמירה על בטיחותם של בעלי החיים, אלא בהבטחת המשך החיבור והחילוף בין אוכלוסיות בעלי החיים השונות לצורך רבייתם ומניעת הכחדתם.
עוד במסגרת הפרויקט, הועתקו מעל 1.1 מיליון גיאופיטים ביניהם: חצבים, רקפות, עיריות, כלניות, סחלבים ועוד טרם תחילת העבודות וכעת עם השלמת העבודות הושבו הגיאופיטים לתוואי, הוקמו ארבעה מצפורים לאורך התוואי, עם תצפיות נוף מרהיבות וחניות מוסדרות.
עד כה נפתחו לתנועה שבעה מחלפים ו- 24 ק”מ של מקטעי כביש במתכונת סופית, ככביש דו-נתיבי דו-מסלולי, אשר כבר משפרים באופן משמעותי את נוחות הנסיעה ובטיחות משתמשי הדרך. בקרוב יפתח המחלף השמיני והאחרון בפרויקט- מחלף עילבון ומקטע הכביש האחרון מעילבון עד מסד.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?