החברה של הגולן בכנסת

בפעם השנייה בחודשיים האחרונים, ח”כ דר’ רות קלדרון, מסיעת יש עתיד, ביקרה באזור כדי לקדם יוזמות בתחום החינוך והתרבות. הנושא המרכזי של היום היה החינוך בגולן, ובעיקר שתי יוזמות חינוכיות מרכזיות: החינוך המדעי-טכנולוגי ומכללת אוהלו


בוקר קצת אפרורי, לא חם מידי, לא אופייני לאמצע יולי ברמת הגולן, אבל מבחינתנו, מתנה משמיים. ח”כ קלדרון מתחילה את הסיור באתר מורשת לאומי עין קשתות (אום קנטיר) שם פוגשים אותה ראש המועצה האזורית, אלי מלכה, חבר הכנסת לשעבר, יהודה הראל וסגן ראש המועצה האחראי על ענייני חינוך וענייני דרוזים, פרופ’ ירון דגן
שליווה אותה לאורך כל הביקור. ח”כ קלדרון מונתה למקשרת בין הגולן לבין הסיעה, כחלק מפרויקט “החבר שלך בכנסת” אותה יזמה מפלגת יש עתיד, מיד לאחר הבחירות. הפרויקט הוא חלק מחזון הפוליטיקה החדשה של מפלגת יש עתיד הרואה ערך בקשר ישיר עם האזרחים ועשייה למענם. החלוקה לאזורים נוצרה על מנת לאפשר לחברי הכנסת להתמקד בעשייה למען אותם ערים ואזורים וליצור קשר עם תושביהם. זהו ביקורה השני בגולן שנועד להעמיק את הקשרים עם הרשויות באזור ולהבין את צרכי תושבי הגולן. את האחריות על הקשר עם הגולן ח”כ קלדרון התעקשה לקבל בשל החיבור העמוק אליו היא חשה לאזור עוד מימי נעוריה.

במהלך הסיור הוצגו לח”כ רות קלדרון היוזמות והחזון לפיתוח וקידום מערכת החינוך בגולן ובכלל זה קידום
ההשכלה הגבוהה ותיירות התוכן שמתפתחת בגולן. כמו כן, חברת הכנסת ערכה סיור בפארק וולקני וביקרה בכפר מסעדה על מנת לראות ולשמוע על שיתופי הפעולה בין התושבים היהודים והדרוזים בגולן.

 “היה יום נפלא, חשבתי שאני מכירה את הגולן, אבל אני מגלה כל פעם דברים חדשים. באתר המורשת הלאומי, עין קשתות נפעמתי, גם מהיופי של המקום וגם מהפיתוח המושקע והחכם. בקרב הדרוזים אני מרגישה שיש שותפים רציניים למיזמים השונים. התרבות הדרוזית היא חלק מקסמו של הגולן. הנושא המרכזי של היום היה החינוך בגולן – היוזמה ליצור מהגולן אזור דוגמה חינוכי, בו קיימים מפעלים חינוכיים שיהיו מודל לאזורים אחרים בארץ. התעמקתי בשתי יוזמות חינוכיות מרכזיות: החינוך המדעי-טכנולוגי – הקמת בית ספר תיכון עברי חדש מדעי-טכנולוגי לכל תושבי הגולן. המפעל החינוכי השני הוא מכללת אוהלו. בשנה האחרונה מתקיימת בגולן חשיבה על אפשרויות פיתוח וקידום המכללה. החזון שלי לגבי מכללת אוהלו – ואני מקווה שאפגוש גם מוכנות מהמקום – הוא להפוך את מכללת אוהלו למרכז לימודים הומניסטיים – לימודי האדם ומדעי הרוח. מקום שימשוך אליו גם אנשי רוח, סופרים, הוגים, יוצרים וגם תלמידים שרוצים להתמחות במדעי הרוח, תחום שבעולם האקדמאי נמצא במשבר. אני חושבת שבגולן עצמו יש רוח מיוחדת והוא מושך אנשים עם שאר רוח – ונכון שגם המכללה תתייחד בזה. בסופו של דבר המטרה היא שהחינוך יהיה אחת הסיבות שאנשים ירצו לעבור לגולן.

“תחומים נוספים שאני מתכוונת להעמיק בהם הם קידום התרבות באזור וסיוע בפיתוח מקומות תעסוקה. חשוב לי לפנות לתושבי הגולן וקצרין ולומר כי ההיגיון של סיעת יש עתיד הוא שלכל אזור יש נציג של הסיעה בכנסת. חשוב לי להיות נציגה של אנשים מהגולן בכנסת ואני מזמינה לכתוב לי למייל של הכנסת: rcalderon@knesset.gov.il או ל’חבר שלך בכנסת’ דרך אתר יש עתיד http://yeshatid.org.il.”

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?