החטיבה הוותיקה מתחדשת

בימים אלה פותחת חטיבת השריון הוותיקה, חטיבה 7, באימון כולל ברמת הגולן – שם גם ממוקמת מפקדת החטיבה. האימון יעמוד בסימן התפתחות והתחדשות – לקראת הסבת הטנקים שברשותה לטנק מרכבה סימן 4, הטכנולוגיה המתקדמת הקיימת כיום


חטיבת השריון חטיבה 7 סיימה בשבוע שעבר תעסוקה מבצעית בגבולות הארץ השונים והחלה בתקופת אימון נרחבת ברמת הגולן – אזור אליו החטיבה קשורה בקשר הדוק כבר שנים רבות. באימון יימשך תהליך ההתקדמות של החטיבה לטנק מרכבה סימן 4, הטכנולוגיה המתקדמת הקיימת כיום.

לחטיבה, הידועה בשם “עוצבת סער מגולן” יש קשר עמוק ומשמעותי עם אזור רמת הגולן היות ובין האירועים הבולטים ביותר בעברה עומדים הקרבות הקשים שניהלה ברמת הגולן מול האויב הסורי במלחמת יום הכיפורים. כידוע, הסורים פלשו והתקדמו במהירות אל תוך רמת הגולן, והקרב לבלימתם היה אחד הקרבות העיקריים והמורכבים באותה מלחמה. הקרבות התנהלו על ידי כוחות שריון, והשתתפות החטיבה בהם נחקקה בזיכרון הלאומי.

גדוד “עוז” של החטיבה, בפיקודו של סגן אלוף (מיל’) אביגדור קהלני נלחם בקרב הבלימה המרכזי, הקרב הקשה על עמק הבכא בגזרה הצפונית של רמת הגולן. לוחמי הגדוד הצליחו לבלום ולהדוף את המתקפה הסורית – ועל הלחימה המסורה בתנאים הקשים והובלת הגדוד להצלחה בקרב קיבל קהלני את עיטור הגבורה. במקביל, גדוד “געש” של החטיבה ניהל קרבות בדרום רמת הגולן.

אבל לא רק במלחמת יום כיפור הפגינה החטיבה רוח לחימה והישגים גבוהים, אלא גם הרבה קודם לכן. למעשה, חטיבה 7 היא חטיבת השריון הוותיקה ביותר בצה”ל – שהוקמה מיד עם קום המדינה, ועל כן לקחה חלק פעיל ומשמעותי בכל המלחמות והמבצעים שהתרחשו.

במלחמת סיני, פלוגה א’ מגדוד “געש” של החטיבה ביצעה את כיבוש סכר הרואיפה, ועל הקרב ההרואי שניהלה על כיבוש הסכר קיבלה צל”ש פלוגתי – והייתה למעשה הפלוגה הראשונה בצה”ל שזכתה להישג זה.

לאחר מכן, במלחמה ששת הימים קיבלה פלוגת הסיור של החטיבה תשעה צל”שים – המספר הגבוה ביותר של צל”שים שהוענקו לפלוגה במלחמה אחת.

בנוסף, במלחמת לבנון השנייה החטיבה הייתה הראשונה להיכנס לשטח האויב והאחרונה לצאת ממנו.

מאז ממשיכה החטיבה להגן על גבולות ישראל, ובתקופת התעסוקה המבצעית שהסתיימה לפני שבוע לוחמי נפרסו בכל גבולות הארץ, מהצפון לדרום.

לפני שבוע כאמור סיימה החטיבה את התעסוקה המבצעית בגבולות והיא מתחילה באימון כולל ברמת הגולן – שם גם ממוקמת מפקדת החטיבה באופן קבוע, בגלל הקשר ההיסטורי החזק למקום. אבל האימונים לא יתבססו רק על ההיסטוריה והמורשת של החטיבה, אלא יעמדו בסימן התפתחות והתחדשות – היות והחטיבה נמצאת בעיצומם של תהליכי הסבה של הטנקים שברשותה לטנק מרכבה סימן 4. טנקים מסימן 4 מתאפיינים בשרידות ועמידות, עוצמת אש חזקה וניידות – בין היתר בזכות מערכת “מעיל רוח”. באימון תמשיך החטיבה את תהליך ההסבה, שעתיד להסתיים בשנה הבאה ולהכפיל את כוחה ועוצמתה של החטיבה.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?