היה עו”ד – יצא פסנתרן

משפחת פסטרנק, עו”ד, מנהלת פרויקטים ושני ילדיהם עלו לגולן והתיישבו באודם. חבלי הפרנסה של ההתחלה הובילו לקניית פסנתר איכותי. זה נגמר בפה-דיאז


מה גורם לעו”ד צעיר ומנהלת פרויקטים מאזור המרכז לקום בוקר בהיר אחד, להשאיר הכול מאחור ולעבור לגור בגולן? אתם בטח מסוקרנים לשמוע.

לאיתי פסטרנק, 36, 2+, החיבור לגולן היה טבעי. הוא נולד בשעל ובגיל שנה, עבר עם משפחתו למרכז הארץ.

“תמיד אהבתי את הגולן”, הוא אומר, “הנופים המשגעים והשקט המשכר קרצו לי. אני טיפוס רומנטיקן. אשתי ואני רצינו לבסס את עצמנו מבחינה כלכלית ומשפחתית וכשחיפשנו מקום להשתקע בו לטווח הארוך, היה ברור לנו שהגולן הוא המקום”.

לפני כשלוש שנים, הוא נחשף לתכנית ההרחבה במושב אודם והפור נפל.

איתי: “בכיתה א’, כבר התחלתי ללוות טקסים בבית הספר. די מהר, הבנתי שיש לי שמיעה אבסולוטית ושאני יכול לנגן כמעט כל שיר שאני שומע. למרות הכול, מסלול החיים היה ‘ברור’ ואף פעם לא חשבתי להפוך את זה לעיסוק מרכזי. החלטתי להעז”

“לאחר סופ”ש אחד, התאהבנו במקום והחלטנו לעבור”, אומר איתי. משפחתם של בני הזוג הביעו תמיהה על הצעד האמיץ, אך איתי ואשתו הלכו על כל הקופה.

ההתחלה הייתה קשה. האופציה של פתיחת משרד עצמאי באודם לא קרצה לאיתי ואת דרכו בשוק העבודה המקומי, כמו רבים וטובים אחרים, עשה במטעים.

“השינוי היה מרענן עבורי, אך בפנים ידעתי שזה לא יהיה לאורך זמן ושעליי למצוא את המקום המתאים לי, מבחינת עשייה ופרנסה. הייתי אופטימי וידעתי שהכול עניין של התמדה”.

זהו היה יום חורפי, לפני כשנתיים. איתי ישב בבית מחוסר עבודה ותכנן את עתידו.

“עם הפסנתר התחלתי בגיל 4. בכיתה א’, כבר התחלתי ללוות טקסים בבית הספר. די מהר, הבנתי שיש לי שמיעה אבסולוטית ושאני יכול לנגן כמעט כל שיר שאני שומע. למרות הכול, מסלול החיים היה ‘ברור’ ואף פעם לא חשבתי להפוך את זה לעיסוק מרכזי. החלטתי להעז, אבל יותר החלטתי להקשיב לעצמי. קניתי פסנתר איכותי מאוד והבטחתי לאשתי שהוא יביא לי פרנסה.

“עניתי למודעות דרושים והתחלתי ללוות אמנים כפסנתרן. במקביל, התחלתי לחפש נגנים מאזור הצפון, על מנת להקים הרכב ולעלות מופע. אט אט התפתחה בי התחושה שיש לי קונספט חדש”.

איתי קיבל הצעה ללוות את סדר הפסח באורטל, רומן שנמשך כבר שנתיים ברצף  ומשם העסק נסק. איתי מצא נגנים וגיבש הרכב חזק ושאפתני עם שם עוד יותר שאפתני שנקרא “הידועים בציבור”.

 “הידועים בציבור”

איתי: “היום ההרכב מונה ארבעה נגנים והמופע נקרא ‘מסיבה עברית לייב’, שאני מנחה ומוביל את הערב מהפסנתר”.

הלהקה שרה רוק ארץ-ישראלי ופונה לקהל הרחב, הקהילתי. בקיץ שעבר, ההרכב הופיע באופן קבוע במלון “גליליון” שרק נפתח אז וכיום אפשר לשמוע אותם גם בתיירות מרום גולן ובכפר בלום. הלהקה מופיעה בכל הארץ ודוגמה מרגשת לכך אפשר למצוא בחודש נובמבר האחרון, כשאחד מחברי ההרכב יצא למילואים בצאלים ו”הידועים בציבור” דאגו לכך שלא יהיה לו משעמם.

הם הגיעו מהצפון הרחוק להופיע ללא ידיעתו מול גדוד המילואים שלו, בקיבוץ אורים, בדרום. “הוא היה בהלם כשהוא ראה אותנו שם ומזה שהוא היה צריך לעלות על הבמה יחד אתנו ולנגן, מיד אחרי תרפ”ל, בטח עוד יותר…”, מתאר איתי.

“לא היה קל למצוא שותפים טובים לדרך. נגנים טובים ופנויים קשה למצוא. לא התפשרתי וכיום, בהרכב חברים נגנים מעולים. תחילה, הקשר היה מבוסס על הופעות חד-פעמיות, אך לאחר מספר הופעות, התגובות האוהדות מהקהל שכנעו אותם שמדובר בסיפור הצלחה”.

איתי לא מצטער לרגע על המעבר לגולן.

“כנראה שהמעבר לתחום המוזיקה לא היה קורה, לולא החיים בגולן. אשתי מצאה עבודה כאחראית פעילות קבלנית בכפר גלעדי. בסופו של דבר, שנינו מצאנו את מקומנו פה.

אודם מתפתחת מאוד כעת, משפחות רבות עוברות להתגורר במושב ואני שמח להיות חלק מזה. כיף לגדל פה ילדים ואני לא רואה את עצמי מחליף את הגולן ואת אודם”.

ההופעה הקרובה של הלהקה מתקיימת ב-14.12, בקדמת צבי, בשעה תשע בערב, במועדון המושב (“הצבי פאב”), ערב של בשר, בירה מקומית והופעה איכותית של ה”ידועים בציבור”. איתי מבטיח שיהיה רוקנרול.

לא כדאי לכם לפספס את זה!

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?