המקום היפה ביותר לצילום

בשבוע שעבר נפתחה תערוכת צילום מעניינת ומרגשת של ישראל מאיר יסעור, מאלוני הבשן – “צילומים מהגולן”. התערוכה מוצגת במתנ”ס “אביטל”, במרום גולן


במרכז הקהילתי אשכול “אביטל”, נערכה באווירה חמימה ומחבקת, פתיחה חגיגית לתערוכת צילום, מלאה בתמונות ייחודיות אשר מציגות בצבעים חיים וביופי אדיר את נופי הגולן.

התמונות המוצגות בתערוכה צולמו על ידי ישראל מאיר יסעור, בן 12 וחצי, מאלוני הבשן, אשר מביא בכישרון אדיר, דרך עדשת מצלמתו, רגעים נדירים מהטבע הפראי של הגולן, המתרחשים כל יום סביבנו.

ישראל מאיר נולד וגדל על נופי הגולן במשפחה רחבה ומלאה באהבה, מצא את כישוריו בעולם הצילום וצמח דרך אנשים אשר מאמינים ביכולתו.

בנימה אישית, נהנינו מהאווירה וזכינו לארח משפחה מקסימה, אשר מרגש לראות כמה היא תומכת ומחבקת. התרגשנו מההזדמנות לארח על קירותינו את התערוכה המיוחדת הזו, לקחת חלק ולתת מנוף לתוצרי אמנות גולנית מקורית.
נוסיף גם כי ההיכרות עם ישראל מאיר, משפחתו, עם עופר, שליווה אותו לאורך כל התהליך ועם עוד אנשים מופלאים שתומכים בו, היה עבורנו מקור לגאווה והשראה.

מתוך הטקסט לתערוכה

ישראל מאיר יסעור: “עפר ואני מצלמים ביחד כבר שנה. בכל שבוע מצלמים את נופי הגולן, כל פעם במקום אחר. חוויית הצילום אתו היא כיפית, מלמדת ומאוד מקצועית. משבוע לשבוע, התמונות השתפרו וכך גם ההרגשה. לאחר כמעט שנה של צילומים, פנה עפר לאבא שלי והציע שנעשה תערוכה קטנה עם התמונות המיוחדות שלי. אבא שלי נענה בחיוב והתחלנו לבנות תערוכה ביחד. התמונות שבחרתי מייצגות את מה שאני אוהב בצילום. בין התמונות תוכלו לראות תמונות נוף גולניות ואלמנטים גולניים. הגולן נתן לי הרבה השראה לצילום, הוא המקום היפה ביותר לצילום”.

עפר בלנק: “כשנה של מפגשים שבועיים עם ישראל מאיר לימדו אותו להתבונן בדרך יצירתית על הסובב אותו: סביבתו הקרובה, תבנית נוף מולדתו, המקום בו הוא נמצא, חי, לומד וחווה. דרך המפגשים, ישראל מאיר נכנס לעולם לא מוכר של שפה אחרת, של דרך התבוננות, של לימוד טכני ושל חוויה אשר הצילום הציב מולו. לא עוד צילום אשר אינו מודע, שיכול אגב לצאת לפעמים מופלא, אלא של דיאלוג יצירתי עם עצמו, סביבתו ומשפחתו, מתוך יצירת מודעות למה שנעשה, למה שנכנס או לא נכנס לפריים. כל קו, כתם, צורה, מרקם וצבע מקבלים משמעות מכוונת ומודעת, שימוש באלה בצורה מושכלת גורמים לנו להשתמש במצלמה באופן יצירתי יותר”.

מספר מילים ההורים

לפני שנה, בננו ישראל מאיר ביקש ללמוד צילום. מאוד שמחנו לבקשתו וחשבנו לעצמנו כמה יפה ונחמד שבדור שבו הכול כל כך מהיר וזמין ועם כל כך הרבה אפשרויות, בננו בחר בחירה כל כך מקורית, שמאפשרת לו לפתח את כישרונותיו הברוכים. כמובן שנענינו לבקשתו והתחלנו לחפש עבורו חוג, או מורה.

לאחר המלצה, פנינו לעופר בלנק, מורה וצלם, שבהמשך נשמח על כל דקה שהייתה לבן שלנו אתו. עופר נענה בחיוב וקווינו להמשך פורה ומעניין. הקשר בין המורה לתלמיד הלך ונבנה ומתוך הצילומים שנאספו, יכולנו רק לשמוח בתוצאות. אנחנו חייבים לומר שתערוכה הייתה הדבר האחרון שחשבנו שיקרה לאחר שנה. אבל עופר האמין בעניין והמליץ ואכן, לאחר זמן מה, פגשנו את איילה, מנהלת אשכול “אביטל” במרום גולן. איילה פתחה את המפגש בחיוך ענק ובזו הלשון: ״אנחנו נהיה גאים לארח את התערוכה אצלנו! כל כך התפעלתי מהגישה… את איילה, לרגל חופשת לידה, החליפה מור מנדל ועם אותה רוח וביחד עם עפרי קבלו, המשיכו לטפח אצלנו את ההרגשה הכול כך מפרגנת ומעודדת.

בשבוע שעבר, זכינו לפתיחת תערוכה עם צילומים מרהיבים רגישים ומעניינים. מאוד התרגשנו והתגאינו. אנחנו רואים בזה ציון דרך בהתפתחותו האישית של ישראל מאיר, בצילום ובכלל. אנחנו רוצים להודות לעופר בלנק, שזכינו להכירו ולהתפעל מהתהליך שבננו עבר אתו בשנה האחרונה.

אנחנו גם רוצים להודות לצוות המרכז הקהילתי אשכול “אביטל”, במרום גולן, ששמחו כל כך לארח את התערוכה, לפרגן ולחמם את הלב. איילה מור ועפרי וכל הצוות המקסים. תודה מכל הלב והלוואי שילמדו כולם מכן, כיצד לעודד עשייה ואמנות בקרב בני הנוער שלנו ברמת הגולן.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?