הצלחה לכיתת גוונים כבר בשנה הראשונה

השבוע התקיימה ישיבה מיוחדת של ועדת חינוך בבית הספר נופי גולן, שעסקה כולה בנושא “כיתת גוונים”. תוכנית “גוונים” פועלת כבר שנה שנייה בשכבות ט’ ו-י’ של בית הספר, וממצאי המכון לחקר הגולן מצביעים בבירור על הצלחה כבר בשנתה הראשונה


 

ישיבה בלתי שגרתית של ועדת חינוך התקיימה בבית הספר נופי גולן בנושא “כיתת גוונים.” מלבד חברי הוועדה הוזמנו למפגש חברי מליאה, הורי הנהגת הורים של בתי הספר היסודיים, ולהצגת התוכנית, מנהלת נופי גולן טליה הפטקה, ד”ר עירית ששון מהמכון לחקר הגולן, מרכזת “גוונים” – מיכל מינרוו אנשי צוות “גוונים” ותלמידי כיתה י’ של כיתת גוונים.

כיתת “גוונים” מציגה שיטת לימוד שונה. “כולם מבינים שעולם החינוך חייב להתאים את עצמו למציאות,” מסבירה מנהלת בית הספר טליה הפטקה. “צורת הלמידה הפרונטאלית בה המורה הוא הדמות הסמכותית, יחיד מול כיתה, הלמידה מתנהלת בישיבה מול הלוח והשיעור מתבסס על המוסכמה כי המורה יודע, מעביר לתלמידים את ידיעותיו, הם מקשיבים ובסוף נבחנים על החומר כבר לא מחזיקה מעמד”.

פיילוט “גוונים” המשותף למועצה המקומית והאזורית, נבנה כפלטפורמה לחינוך המשכי, ולעיצוב התלמיד כבוגר, תורם לקהילה ולחברה, אחראי ובעל כלים לבחירת מקצוע ועבודה. תוכנית “גוונים” פועלת כבר שנה שנייה בשתי שכבות ט’ ו-י’. תלמידי כיתה י’ שולבו במפגש בשיח עם המשתתפים והעבירו את תחושותיהם לגבי הבחירה ללמוד בכיתה זו. כיתת “גוונים” עוסקת, לפחות בשלבים הראשונים בהעברת האחריות לתלמיד. לא עוד האבסה של חומר ובחינה על הנלמד כי אם הקניית אסטרטגיות למידה, אחריות בקבלת החלטות, חיזוק מוטיבציה לימודית, פיתוח חשיבה כדי שהלמידה לבגרות תהיה משימה כמו שאר המשימות שהם עוברים בהצלחה ולא שלב בחיים מלחיץ ומאיים שבלית ברירה צריך לעבור.

צבי בודנהיימר, מנהל מחלקת החינוך: “כיתת גוונים היא חלק משינוי והתאמה למאה ה-21, אולם מערכת החינוך היישובית היא מכלול מורכב בעלת פוטנציאל אדיר, אנו משקיעים גם בפריצות דרך נוספות, ובטוחים שקצרין והגולן יהיו מודל ארצי בתחום”

הכיתה הפיסית הותאמה לצרכים ומתפרסת על שלושה חללים כאשר כל חלל מדויק למטרות הלמידה. התלמידים לומדים בצורה של משימות, לפי רמות, כאשר בכל מרחב למידה נמצאים מספר מורים ועוזרי הוראה, כך שהילדים נחשפים לשיח לימודי הן ביניהם והן ביניהם ובין צוות ההוראה.

הפיילוט של כיתת “גוונים” נמצא במעקב של המכון לחקר הגולן. שינוי דורש מאמץ התמדה ואמון, והכלי המחקרי בודק על פי מדדים מדויקים האם הפיילוט עובד, והאם הוא אפקטיבי ויש לו המשכיות. להפתעת המכון ישנם ממצאי מחקר כבר מהשנה הראשונה לפילוט והם מצביעים באופן מובהק על הצלחה. המכון לחקר הגולן בחן בשנה הראשונה שני פרמטרים, מתמטיקה ומדעי החברה. התוצאות, על פי ניתוח חומר לימודי ותצפיתי, מוכיחות כי ישנו יתרון בולט לכיתת “גוונים” בפיתוח חשיבה, בעבודת צוות, יישום פרקטיקות פדגוגיות ושילוב שיטות הוראה מגוונות וחדשניות. “הרעיון של ‘גוונים’ אינו חדש,” אומרת ד”ר עירית ששון “אבל היישום הוא חלוצי ובכך מוביל את בית הספר נופי גולן ואת מערכת החינוך בקצרין צעד גדול לקדמה והצלחה.”

בסיום הביקור, חברי ועדת החינוך וחברי המליאה הביעו את התפעלותם מהמהלך החדשני שמתחולל בקצרין.

“ועדת החינוך עוברת שינוי משמעותי” אומרת סגנית ראש המועצה ויו”ר הוועדה, שרון רואס “הוועדה נפגשת עם השטח, לומדת ומעורבת. אני שמחה על הביקור שהיה הזדמנות לחשוף חלק מהדברים הייחודיים שקורים במערכת החינוך שלנו.”

“כיתת גוונים היא חלק משינוי והתאמה למאה ה-21,” אומר מנהל מחלקת החינוך, צבי בודנהיימר, “אולם מערכת החינוך היישובית היא מכלול מורכב בעלת פוטנציאל אדיר, אנו משקיעים גם בפריצות דרך נוספות, מחשבה, זמן ומשאבים ובטוחים שקצרין והגולן יהיו מודל ארצי בתחום”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?