הקופצת לגובה שחף ברני מרימה את הרף

הקופצת לגובה שחף ברני העבירה ילדות רגילה בנאות גולן. חוג בעמק הירדן, אימונים בירושלים. הייתה אלופת ישראל לנוער וכחודש לפני השחרור מצה”ל, הגיע טוויסט מופלא שהזניק אותה במעלה הרף


שחף ברני (26) גדלה וצמחה במושב נאות גולן, שבדרום הרמה. בגיל 13, החלה את דרכה כאתלטית, בחוג אתלטיקה של עמק הירדן, תחת צמד המאמנים סלאבה וריטה טיומקין, שסללו לשחף את הדרך לתארים כמו אלופת ישראל לנוער ושיא מכללות אזורי בארה”ב.

“בהתחלה זה היה רק חוג, שנהגתי להשתתף בו פעמיים בשבוע”, מספרת שחף “ובמהלך השנה הראשונה שלי שם, פשוט נשאבתי לזה”.

פחות משנה חלפה ובגיל 14 מצאה את עצמה מתמודדת באליפות ישראל לגילאי 15. באותה אליפות לנוער, שחף קטפה את מדליית הזהב והוכתרה לאלופת ישראל לנוער 2004. “באליפות ההיא הבנתי שאני רוצה לקחת את זה צעד אחד קדימה ולעסוק בו באופן מקצועי”.

שחף העבירה את שנות התיכון שלה ב”בית ירח”, משיקולים מקצועיים, מגמות האתלטיקה מפותחות שם יותר. היא המשיכה לקטוף תארים כסגנית אלופת ישראל וכאלופה ונהגה לסיים בשלישייה הראשונה באליפויות ישראל כשהייתה בגילאי 15-18, אבל זה ממש לא סיפק אותה.

“כן, הייתי מביאה מדליות, אבל גרף התקדמות שלי נעצר. לא הגעתי לגבהים שרציתי להיות בהם כבר אז…”., מאמניה, סלאבה וריטה, שעזבו לקנדה, הכירו לשחף את פאבל, שהיה אז מאמן ותיק ומנוסה בירושלים.

“הייתי נוסעת שלוש פעמים בשבוע לירושלים לאימונים באוטובוס. שלוש שעות הלוך – שעתיים אימון – ושלוש שעות בחזרה לגולן. בנוסף לזה, כל שבועיים התקיימה תחרות”.

שחף: “בהתחלה זה היה רק חוג, שנהגתי להשתתף בו פעמיים בשבוע”, מספרת שחף “ובמהלך השנה הראשונה שלי שם, פשוט נשאבתי לזה”. פחות משנה חלפה ובגיל 14 מצאה את עצמה מתמודדת באליפות ישראל לגילאי 15. באותה אליפות, שחף קטפה את מדליית הזהב והוכתרה לאלופת ישראל לנוער 2004

 

את הנסיעות לירושלים מימנה שחף בעבודות מלצרות במסעדת “קינמון”, שהייתה פה בגולן בימים ההם. אז מגיע שלב הגיוס. בזכות הישגיה המקצועיים, מצליחה שחף להשיג מעמד של ספורטאית מצטיינת ומצליחה לשלב את קריירת הקפיצה לגובה יחד עם הצבא, אלא שהפעם היא מוצבת לשרת בגלילות ונאלצת להתאמן בתל אביב ולא בירושלים. שחף נפרדת מפאבל ומתחילה להתאמן בהדר יוסף, תחת הדרכתו של המאסטרו אנטולי שפרן, שכיום מאמן את דימה קרויטר ודניאל פרנקל. בשנתיים שלה עם אנטולי, התוצאות השתפרו פלאים והביאו את שחף עד לעמידה על הפודיום באליפות ישראל לבוגרות.

 

 מייל חלומי ושיא

שחף המשיכה להשתפר וכחודש לפני סיום השירות שלה, קיבלה הודעת דואר אלקטרוני – ריק וואטקיס, מאמן האתלטיקה של אוניברסיטת טקסס, הציע לשחף מלגת ספורט מלאה, 4 שנות לימודים אקדמיים, שימומנו על ידי האוניברסיטה ובתמורה שחף תייצג את האוניברסיטה בתחרויות בארה”ב.

“זה היה בשבילי כמו הגשמת חלום. כדי להתקדם בתחומים כאלה, צריך לשקול ברצינות מעבר למדינה אחרת, גם בגלל הפן הכלכלי ובטח בגלל שאז עוד גרתי ברמת הגולן המרוחקת”.

בינואר 2011, נוחתת שחף בטקסס, כדי להתחיל את סמסטר האביב באוניברסיטת צפון טקסס. למרות הקשיים, המרחק מהחברים, מהמשפחה ומכל מה שהכירה, שחף מצליחה להתמקד במטרה שלשמה הגיעה – לקפוץ כמה שיותר גבוה.

בהיותה סטודנטית לתואר ראשון, החלה לשלב אימונים גם בחדר הכושר והשגרה שלה כללה 8 אימונים שבועיים.

למי מכם שלא מכיר: כמו בכדורסל ובפוטבול, שהם ענפי ספורט מוכרים יותר, בארצות הברית ישנה ליגת מכללות ברמה הכי גבוהה שיש, כך גם באתלטיקה. שחף התחרתה במהלך 4 שנותיה בטקסס. בכל שנה, החל מחודש ינואר ועד יוני, היו תחרויות במסגרתNCAA  (אליפות המכללות של ארה”ב). בתחרויות אלה השתתפו מיטב הקופצות בארה”ב ובהחלט הרימו לשחף את הרף. ההצלחות לא איחרו להגיע ואחרי ההשקעה וההקרבה החלה שחף לקטוף הצלחות. אולי אתם לא יודעים, אבל השיא בקפיצה לגובה נשים של מכללת טקסס עומד על 1.83 מ’ והוא שייך לילדה מרמת הגולן, בשם שחף. בדרך, שברה עוד פעמיים את השיא לקפיצה באולם ואפילו התברגה בטופ 7 האמריקני בשנת 2013 – הישג מדהים.

לסבול בשביל להצליח

שחף ממשיכה ומספרת בהתלהבות: “ארבע השנים באוניברסיטה היו מהנפלאות בחיי. נסעתי וראיתי כמעט את כל האזורים בארה”ב, גם במדינות שונות, כמו רוסיה. המון עבודה קשה ואימונים אינטנסיביים, אבל החלום שתמיד היה לנגד עיניי בכל בוקר – לקפוץ סנטימטר אחד גבוה יותר מבפעם הקודמת. בשלוש השנים האחרונות, התאמנתי תחת קארל שפילד, ששימש לי כמאמן וכמנטור. הוא נהג להתערב אתי איזה גובה אעבור באותו יום והייתי עושה הכול כדי לנצח בהתערבות, ככה הוא היה מדרבן אותי לשפר את התוצאות. באופן כללי, הייתי מעידה על עצמי  שאני לא מפוצצת כישרון, אני לא אתלטית טבעית מדהימה, אבל הנחישות שלי וכוח הרצון לסבול בשביל להצליח הם מה שהביאו אותי בכלל להיות באזור של מדליה”.

כיום מסיימת שחף תוארשני באותה האוניברסיטה ומתפרנסת בתור מאמנת כושר ראשית, ברשת כושר אמריקנית מצליחה בשם Fit Body Boot Camp””.

במאי הקרוב, תסיים שחף את התואר והמשפחה מתכננת להגיע לטקס הסיום בטקסס. בעתיד הקרוב, היא מתכננת לפתוח מכון כושר משלה ובעתיד היותר רחוק, היא מקווה גם לפתוח רשת בישראל. נאחל לה שתמשיך להגיע לגבהים חדשים ולהתפתח. גאווה מקומית.

 

כתבות שיכולות לעניין אותך

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?