חדש: אוגדן יוזמות ההתנדבות הארצי

בימים אלה עוברת ההתנדבות תהליכים של התמקצעות והתפתחות, המשתקפים בחברה כולה. בעקבות יציאתו לאור לאחרונה של אוגדן יוזמות ההתנדבות הארצי, נערך בשבוע שעבר בקצרין כנס רכזי תוכניות של”מ, שכלל גם סדנה עם המנחה חיה פלג


בשבוע שעבר התקיים כנס רכזי תוכניות והנהלת של”מ (שירות לאומי למבוגר) במתנ”ס קצרין. במפגש התארחו כ-35 עמיתים מיישובים בצפון, ביניהם מנהלת מחוז צפון רותי ליס, ומנכ”לית עמותת של”מ אורנית דקל. שמעו סקירה על פעילות ההתנדבות הענפה והמבורכת ביישוב מפי המארחות: רכזת המתנדבים אביבה אלבז, ורכזת של”מ יישובית שרה סקס.

בימים אלה עוברת ההתנדבות תהליכים מרתקים של התמקצעות והתפתחות. התהליכים המתרחשים בשדה החברתי משתקפים בשדה ההתנדבות, ומבחינה זאת ניתן לומר שההתנדבות מהווה מראה למתרחש בחברה בקצרין.

מטרתו העיקרית של המפגש הייתה ליצור סדנה חווייתית עקב הוצאת אוגדן יוזמות ההתנדבות הארצי, שהתפרסם בימים אלו לציבור הרחב. האוגדן מציג כ-120 תכניות ויוזמויות שונות הפועלות במסגרת תנועת של”מ (שרות לאומי למבוגר). החוברת מופצת לכל המתנ”סים וכל הרוצה להתנדב רשאי לעיין בה.

בנוסף, החוברת תפורסם בזמן הקרוב במהדורה אינטרנטית שניתן יהיה להגיע אליה באמצעות האתר www.shallem.org.il.

במהלך השנתיים האחרונות נעשתה עבודת קודש על ידי הנהלת של”מ בשיתוף הסניפים ברחבי הארץ שסופה חוברת יפהפייה בה מככב גם מתנ”ס קצרין. חוברת זו הינה מקור בלתי נדלה לכל אחד מבעלי התפקידים בעשייה היישובית

במהלך השנתיים האחרונות נעשתה עבודת קודש על ידי הנהלת של”מ בשיתוף הסניפים ברחבי הארץ שסופה חוברת יפהפייה (הצפון מופיע בכבוד רב) בה מככב גם מתנ”ס קצרין.

חוברת זו הינה מקור בלתי נדלה לכל אחד מבעלי התפקידים בעשייה היישובית.

על מנת להפיק את המרב מהחוברת, נולד מפגש זה, כדי ללמוד במשותף איך להשתמש בה. החוברת מהווה כתובת לכל אדם, קבוצת אנשים או ארגון המבקשים להתנדב ולתת, ולכל אדם, ארגון וסביבה הזקוקים לסיוע. אנו מאמינים כי בכל אחד מאיתנו קיימים מאגרי כוח כבירים ורצון לחלוק את הטוב שבו ולהעניקו לאחרים.

בחלקו השני של המפגש זכו המשתתפים להשתתף בסדנה עם המנחה חיה פלג – מתנדבת וחברה בצוות ההדרכה של תנועת של”מ, שכללה דיונים ואימון בפועל של הצוות במיומנויות שיהוו בסיס להקמת פרויקטים קהילתיים, מנהיגות, ולליבון ומציאת פתרונות לסוגיות ודילמות מאתגרות העולות בתהליך העשייה. כמו כן, נוצר גיבוש חברתי, יחד עם חוויות משותפות ומשימות קבוצתיות מגוונות לצורך קידום ההתנדבות.

מעבר לכך, כמו בכל מפגש, שוחחו העמיתים אחד עם השני, השמיעו, ושמעו בעיקר על הרצון המשותף לייצר התנדבויות כמה שיותר משמעותית, בקהילה שתפיץ את אורה לחברה הישראלית כולה.

הקבוצה לא נפרדה לפני שהלכה לצפות בתערוכת הרחוב בקצרין שמובלת על ידי האמנית נורית אורבך, בחסותה הצמודה של עדה סימוניץ רכזת התרבות במתנ”ס. האמנית הוותיקה ביותר בקצרין “הרימה” ואצרה את התערוכה בהתנדבות בשיתוף אומנים מקומיים, במטרה לקרב את האמנות באמצעות הנגשתה לציבור הרחב וחשיפת עבודותיהם של האמנים, והמחמאות כמובן לא איחרו לבוא.

 

אביבה אלבז

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?