יום היסטורי – ישיבת ממשלה מיוחדת התקיימה בגולן

במתחם יפהפה הצופה אל נוף הכנרת ביישוב מעלה גמלא שבדרום הגולן, התקיימה ביום א’ השבוע ישיבת ממשלה מיוחדת לרגל שנה לכהונתה של הממשלה. ראש הממשלה נפגש עם ראשי הרשויות, והמסר המרכזי: רמת הגולן תישאר לעד בידי ישראל


זה היה יום חג לגולן, יום שניתן להגדירו כהיסטורי. בשעה 11:00 בבוקר ביום א’, 17.4.2016, התכנסו ביישוב מעלה גמלא בדרום הגולן כל שרי ממשלת ישראל ובראשם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על מנת לקיים ישיבת ממשלה מיוחדת לרגל שנה לכהונתה של הממשלה, ולקראת יובל לחידוש ההתיישבות היהודית בגולן.

תכונה רבה היתה בימים שלפני הישיבה. דרישות האבטחה הכבדות לעלייתה של ממשלה שלמה על כל שריה לגולן והקמת המתחם לקבלת הפנים לשרים ולחדר שבו התקיימה ישיבת הממשלה, העסיקו את עובדי מועצה אזורית גולן מבוקר עד ערב וביום ראשון ניצב מתחם מכובד ויפהפה, הצופה אל נוף כנרת, ומכיל דוכנים מכל טוב תוצרת הגולן תפוחים וגבינות, שוקולד ודבש ויינות. עשרות עיתונאים התייצבו בהמתנה לשרים ולראש הממשלה ולהצהרה שהובטחה שתינתן בפתח ישיבת הממשלה. ראשי הרשויות של גליל מזרחי זרמו אל האירוע, וראשי המועצות של הגולן וקצרין אירחו את הבאים בהתרגשות. בין הראשונים שהגיעו היו שר הביטחון משה בוגי יעלון, שר החינוך נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד, השר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, יובל שטייניץ ואחריהם זרמו יתר השרים, שעברו בין הדוכנים, נגסו בתפוחים, לגמו ממשקאות הגולן, ושוחחו עם ראשי הרשויות ועם המוזמנים האחרים.

מנהלת הקהילה של מעלה גמלא, אורית מור חיים הסתובבה נרגשת במתחם קבלת הפנים: “מאוד התרגשנו והיינו גאים לארח את הממשלה כאן במעלה גמלא”, סיפרה אורית. “הרגשנו שגמלא על המפה במיוחד כשהודיעו אחר כך בחדשות שהם התארחו בגולן בכלל ובמעלה גמלא בפרט. האירוע היה מאוד מוקפד ומהנה גם עבורנו”.

ראש הממשלה נכנס כשהוא מלווה על ידי ראשי המועצות, אלי מלכה ודימי אפרצב, נפגש עם ראשי הרשויות ושוחח עמם על תוכניות הפיתוח של האזור. בשעה 12:00 התכנסה הממשלה לישיבה רשמית וחגיגית. בפתח ישיבת הממשלה בירך ראש הממשלה בנימין נתניהו את ראשי המועצות ואת תושבי הגולן וקצרין ואמר: “אנחנו כאן, ברמת הגולן. זו הפעם הראשונה שממשלת ישראל מקיימת ישיבה רשמית ברמת הגולן בארבעים ותשע השנים שהגולן נמצא תחת שלטון ישראל. הגולן היה חלק אינטגרלי מארץ ישראל בעת העתיקה, ועל כך יעידו עשרות בתי הכנסת העתיקים שסביבנו, והגולן הוא חלק אינטגרלי ממדינת ישראל בעת החדשה. בתשעה עשרה השנים, כשהגולן היה תחת הכיבוש הסורי, ושימש לבונקרים, לגדרות טיל, למוקשים, לתוקפנות – הוא שימש למלחמה. בארבעים ותשע השנים שהגולן נמצא תחת שלטון ישראל, הוא משמש לחקלאות, לתיירות, למיזמים כלכליים, לבנייה. הוא משמש לשלום. באזור הסוער סביבנו ישראל היא הגורם המייצב, ישראל היא הפתרון ולא הבעיה.

“בחרתי לקיים את ישיבת הממשלה החגיגית ברמת הגולן כדי להעביר מסר ברור: רמת הגולן תישאר לעד בידי ישראל. ישראל לעולם לא תרד מרמת הגולן. אוכלוסיית הגולן גדלה משנה לשנה, היא מונה כיום כחמישים אלף איש ויש עוד אלפי משפחות שאמורות להצטרף בשנים הקרובות. אנחנו נמשיך לחזק את התושבים, את ההתיישבות, את התעשייה ואת החקלאות בכל דרך, כולל בהחלטות שנקבל בישיבת הממשלה הזו.

בעוד שמה שקורה בצד הישראלי של הגולן ברור ונהיר, אי אפשר לומר את אותם הדברים על מה שקורה בצד הסורי של רמת הגולן. שוחחתי אמש עם מזכיר המדינה, קרי, אמרתי לו שאני מסופק אם סוריה אי פעם תחזור להיות מה שהייתה. יש בה מיעוטים נרדפים, כמו הנוצרים, הדרוזים והכורדים, שנלחמים בצדק על עתידם ועל ביטחונם. מנגד, יש בה גורמי טרור, בראשם דאעש, איראן וחיזבאללה, וגורמי טרור אחרים, שרוצים להשליט על סוריה ועל האזור את האסלאם הקיצוני, וממנו להמשיך להשליט אותו ברחבי העולם.

“אמרתי למזכיר המדינה שלא נתנגד להסדר המדיני בסוריה, בתנאי שזה לא יבוא על חשבון ביטחונה של מדינת ישראל. כלומר, שבסופו של יום, כוחותיה של איראן, חיזבאללה ודאעש יסולקו מאדמת סוריה. הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תכיר במציאות, ובעיקר בשתי עובדות יסוד. האחת, מה שלא יהיה מעבר לגבול, הקו עצמו לא הולך להשתנות. השנייה, הגיע הזמן אחרי חמישים שנה שהקהילה הבינלאומית תכיר סוף סוף בכך שהגולן יישאר לצמיתות תחת ריבונות ישראל”.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו: “אנחנו כאן, ברמת הגולן. זו הפעם הראשונה שממשלת ישראל מקיימת ישיבה רשמית ברמת הגולן בארבעים ותשע השנים שהגולן נמצא תחת שלטון ישראל. הגולן היה חלק אינטגרלי מארץ ישראל בעת העתיקה, ועל כך יעידו עשרות בתי הכנסת העתיקים שסביבנו, והגולן הוא חלק אינטגרלי ממדינת ישראל בעת החדשה”

לאחר מכן, ביקש ראש הממשלה מראש מועצה אזורית גולן, אלי מלכה, לשאת דברים בשם הגולן: “כבוד ראש הממשלה והשרים, בשם ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב, בשם ראשי הרשויות בגליל המזרחי, בשם ראשי הרשויות בכפרים הדרוזיים בצפון הגולן, אנחנו נרגשים מאוד מההחלטה שלך לקיים את הישיבה הזו בגולן. זו אמירה חשובה, היסטורית ממש, שמחזקת ומעצימה את ההתיישבות לאורך גבולה הצפוני-מזרחי של מדינת ישראל.

“בקרוב יציין הגולן 50 שנים לחידוש ההתיישבות היהודית, ששורשיה ההיסטוריים מתקופת בית שני, המשנה והתלמוד משתקפים ב-30 בתי כנסת קדומים, אשר מהווים אות ועדות לעושר הרוחני של הקהילה היהודית שחיה בו. אנו, תושבי הגולן, ממשיכים את המורשת היהודית באמצעות המפעל ההתיישבותי המצליח והמשגשג.

“ישיבת הממשלה הזו היא חלק מתהליך שאנו חווים אותו בעשר השנים האחרונות, חיבוק גדול להתיישבות בגולן, בנייה ופריחה וצמיחה וקליטה. אנחנו מרגישים שיש ממשלה בירושלים שנותנת את מה שצריך לתת כדי שהקהילות המיוחדות שנמצאות כאן יוכלו להמשיך לפתח, לצמוח, לייצר תוצרת חקלאית עתירת ידע ותיירות תוכן מגוונת.

“אחד הדברים היפים שקורים כאן הוא שיתופי הפעולה בין קצרין ליישובים הכפריים, בינינו לבין היישובים הדרוזים ובגליל המזרחי כולו. נמצאים כאן ראשי רשויות מהגליל המזרחי – ביחד התאגדנו לאשכול אחד. הורדנו את הגדרות של גבולות מוניציפאליים, טשטשנו את הקו הירוק ואנחנו כולנו מחכים לבשורות שיגיעו במסגרת התכנית שמוביל שר הפנים והפריפריה, אריה דרעי לפיתוח הצפון, ולראות את פיתוח הגליל המזרחי עם אקדמיה ומחקר ומכון וולקני והגעתן של משפחות צעירות לגליל המזרחי ולגולן.”

 

דימי אפרצב, ראש מועצה מקומית קצרין: “גאווה גדולה להיות על המפה בראש העשייה והפיתוח לדורי דורות. ממשלת ישראל אמרה השבוע בקול ברור וצלול: אנחנו כאן לנצח! שמחתי לפגוש את השרים הבכירים ואת ראשי רשויות באשכול גליל מזרחי. שמחתי שממשלת ישראל נותנת לגולן ולבירתה קצרין את המקום הראוי בסדרי העדיפויות שלה. ישיבת הממשלה בגולן היתה ארוע שיא חשוב ואנחנו נמשיך בכל הכוח ביחד לעבוד לטובת הקהילות שלנו כאן בגולן ובגליל כולו.”

 

אלי מלכה: “באופן אישי אני רוצה להודות לכל מי שעסק בהפקת האירוע המורכב הזה. בראש ובראשונה לראש המטה במועצה, אתי לבלינג ולמנהל אגף תיירות שמוליק חזן שהפיקו את האירוע מראשיתו ועד סופו, למנהל אגף תפעול וסביבה מיקי מנחם ולעובדי האגף, למנהל מחלקת ביטחון אלי יוסף, להנהלת מעלה גמלא ולתושבים שהיו סבלניים בזמן ההכנות והאירוע עצמו. לשותפי, ראש מועצת קצרין דימי אפרצב, ששיתוף הפעולה בין המועצות סייע להפקת אירוע כל כך מוצלח ולעובדי משרד ראש הממשלה שעבדו בצמוד אלינו כדי להרים אירוע כל כך מוקפד ומכובד וכמובן, היסטורי”.

 

 

לא רק הצהרות מדיניות היו בישיבת הממשלה המיוחדת בגולן, אלא גם דיונים על תכניות פיתוח לגולן ולגליל המזרחי. ראש הממשלה התייחס לנושא העברת מכון וולקני לגליל מזרחי ואמר כי הוא רואה בזה מהלך אסטרטגי וחשוב והורה לשרים להמשיך ולקדם את התכנית. עוד אושרו…….

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?