יחידת מודיעין מטרות – הצופה לפני המחנה

קשה להגיד משהו על אופי שירות לוחמי יחידת מודיעין מטרות מבלי לחשוף את פעילותם המסווגת. סרן נ’ בראיון ל”שישי בגולן” מספר על היותו מפקד פלוגה ביחידה המובחרת בחיל האיסוף הקרבי אשר פועלת תחת פיקוד צפון ובגזרתנו


 

אל התפקיד הנוכחי שלו, הגיע סרן נ’ לאחר ששמע עליו ונמשך מאוד לתחום מודיעין השדה. “אני עומד מאחורי הבחירה להגיע לכאן במאה אחוז”, מספר. הוא התחיל לשרת ביחידה מרגע גיוסו, כלוחם ולבסוף כמפקד. “בין לבין נסעתי ללימודים וסיימתי תואר ראשון במלט”ק, המכללה לפיקוד טקטי, וגם התחתנתי. זה היה האירוע החשוב בחיי”.

על אשתו הוא מספר כי הכיר אותה בכיתה ג’ בפעם הראשונה, ובפעם הבאה שפגש אותה, זה קרה בצבא. “אשתי עלתה לארץ כשהייתה בכיתה ג’ ולמדה איתי באותו בית הספר, אך בחטיבה הלכה ללמוד במקום אחר. בזמן שהייתי בטירונות, התחדש הקשר בינינו, וכמו שכבר הבנתם, היום אנו נשואים”.

עיקר ייעודיה והאמצעים הטכנולוגיים בהם היחידה בה משרת סרן נ’, נשמרים בסוד, אך מה שניתן לומר הוא שחייליה עוסקים בביצוע משימות מודיעין קרבי מיוחד הכולל תצפיות, ריגול, איתור מחבלים, משת”פים ואמצעי לחימה, בניית בנק מטרות לעת חירום וחיסול מטרות תוך שימוש בצליפה, רקטות וטילים נגד טנקים, טילי אוויר-קרקע וחימוש מונחה מדויק.

“אני משרת כמ”פ של יחידת מודיעין מטרות, שמטרתה לסייע להגנה על גבולה הצפוני של מדינת ישראל”, הוא מסביר על אופי העבודה שלהם. “זאת פעילות מעניינת ומספקת, שדורשת הרבה חשיבה גם מהלוחמים וגם מהמפקדים כאחד. אנחנו עדים להשפעה ארוכת הטווח של היחידה, ובדרך כלל אנחנו היחידים שיודעים זאת”. על חייליו הוא מספר כי הם תמיד מגויסים למשימה, אוהבים את המקצוע ומחוברים אליו. “הדרישות מאיתנו עולות והציפיות שלנו מעצמנו עולות בהתאם. אנחנו ניתן את ההגנה הטובה ביותר גם לכל האוגדה וגם לכל תושבי האזור”.

בשבוע שעבר התקיים תרגיל גדודי באזור הגולן, בו לקחו חלק כמובן. “בשבועות האחרונים אנו מבצעים אימון הסבה מגדוד איסוף רגיל לגדוד יחידת מודיעין מטרות, שלא עוסקת רק בביטחון שוטף. אנחנו מתאמנים על כלים חדשים עם איכויות אחרות. מה שזכור לי מהתרגיל במיוחד, הוא העמידה האיתנה של החיילים, הרעב בעיניים להתקדם קדימה בצורה מעוררת כבוד. הם הצליחו לבצע את התרגיל למרות תנאי מזג האוויר הלא פשוטים, הגשם, הבוץ”.

“אירועי המטענים שהתרחשו בהר דוב, שבחלקם הייתי נוכח בעצמי, נתנו לי פרספקטיבה על החיים. הבנתי איך זה להיות תחת אש”. על מבצע “צוק איתן” הוא מספר על האנשים שהכיר ונפגעו בלחימה. “חברים שלי נפגעו, זה לא פשוט לעיכול. שני חברים שהיו איתי בלימודים האקדמיים נהרגו. המקרים המצערים האלה מבגרים אותך. עם זאת, לראות את הצבא נערך ללחימה זה מחזה שכחייל בצבא הדהים אותי”.

סרן נ’ מסכם בביטחון כי לכל התושבים אין סיבה לדאגה, “אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שיש מי שפוקח עין ושומר עליכם. משפט שאני מאמץ לחיקי הוא ‘לא ינום ולא יישן שומר ישראל’, שמתאים לחיילים שלנו. אנחנו שומרים עליכם בגבול כל הזמן וללא הפסקה”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?