ילדי הגולן פורשים כנף על הנשרים ועל הקהילה

התלמידים למדו על מחזור הקינון של הנשר, על אורח חייו, מה פוגע בו ומה יהיה עתיד הנשרים בגולן אם לא נדע לשמור עליהם. הכי חשוב – להעביר את הידע הלאה, לכמה שיותר מעגלים


נעמה מנספלד, מנהלת מרכז חינוך וקהילה גולן, רשות הטבע והגנים

השבוע, סיימנו את התכנית החינוכית “פורשים כנף על הנשרים”, שהתקיימה בבתי הספר בגולן. תלמידי כיתות ו’ בבתי הספר “גולן”, “מצפה גולן” ו”אביטל”, יחד עם תלמידי כיתות ח’ מיסודי עין קיניא, עברו השנה תהליך של הכרת המין המיוחד הזה, לימוד על הסכנות האורבות לו והעברת הידע הלאה, לקהילה הגולנית.

התלמידים הכירו את סיפורה של גמלא עוד בתחילת השנה, ביום שיא מיוחד, שאיחד את כל תלמידי שכבת ו’ מהמועצה האזורית גולן. ביום זה הועברו תכנים ודיונים על גבורה יהודית, בגמלא עצמה ובכלל. החל מפברואר, כשגמלא נצבעה ירוק, יצאו התלמידים לבקר ולטייל בשמורה, לשמוע מפי הפקחים על מצב הנשרים ומה ניתן לעשות. התלמידים למדו על מחזור הקינון של הנשר, על אורח חייו, מה פוגע בו ומה יהיה עתיד הנשרים בגולן אם לא נדע לשמור עליהם, (רמז: לא יהיו נשרים בגולן ללא פעולות אמיצות של הקהילה, המועצה ורשות הטבע והגנים).

לסיכום התכנית החינוכית, ביצעו התלמידים מיזמים מושקעים ומרגשים. בית הספר “מצפה גולן” הכין תחנות הפעלה וידע על נשרים ועל חיות הבר, אותם העבירו בהתרגשות לתלמידי בית הספר “גולן” בני גילם, כאשר האחרונים ביקרו בגמלא, בסיור ההיכרות שלהם. כיתה נוספת מ”מצפה גולן” העבירה יום חווייתי בשביל הנשרים שבשמורה, לגן “לביא”, מחיספין, הנאה עצומה (באמת!) לכל הצדדים.

כאשר הגיע תורם של תלמידי בית הספר “גולן” להעביר את הידע הלאה, התחלקה השכבה לשניים – כיתות הבנים הדריכו את קבוצת “הכולל” – ותיקי דרום הגולן הנהדרים, שסיירו כתף אל כתף בשמורה, העבירו הדרכות הדדיות וניהלו דיונים מעניינים. הבנות הדריכו את גן “קשת”, מנטור וטיילו עם הקטנטנים המקסימים בסבלנות ובשמחה עם משחקים רבים. בית הספר “אביטל” הדריכו גם הם גן ילדים – את גן “גולן”, ממרום גולן, בסמוך לבית הספר. חידות, הפעלות, משחקים והצגות, הכול פרי מוחם של התלמידים הנהדרים של הגולן שלנו!

תלמידי שכבת ח’ ביסודי עין קיניא הכינו הפנינג ענק בשם “יום הנשר של עין קיניא”, במהלכו הועברו הפעלות לכל גני הילדים ולכל תלמידי היסודי בכפר. התלמידים נסעו השנה לגמלא ולסיורים בסביבה הקרובה של הכפר, כדי להבין את חשיבותו של כל מין במארג המזון ובמערך האקולוגי הייחודי של הגולן היפה שלנו.

הסתיימה לה עוד שנה נהדרת של למידה ועשייה למען הטבע. חשוב שהידע הזה לא יישאר נחלת התלמידים המקסימים ומכאן החשיבות של העברת הידע הלאה, להורים, לוותיקים, לגננות ולכמה שיותר מעגלים. אם לא נתעורר, אנחנו עלולים לקום בוקר אחד לגולן נטול טבע, קסם וחיות בר. מזל שיש לנו תלמידים נהדרים כל כך וקהילה מצוינת!

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?