נפתח מכון ההקרנות (רדיותרפיה) כאן, ליד הבית

ראשון בצפון ולאחר מאבק של שנים, נפתח מכון ההקרנות (רדיותרפיה) הראשון בצפון, לטיפול בחולי סרטן. מכון ההקרנות החדש והמתקדם מציב את המרכז הרפואי “זיו” בשורה הראשונה עם מרכזי הרדיותרפיה המתקדמים בארץ ובעולם


אהובה מוניץ

מכון הקרנות לחולי סרטן (רדיותרפיה), הראשון בצפון הארץ, החל לפעול החודש במרכז הרפואי “זיו”, בצפת. המכון ישמש את אלפי המטופלים במכון האונקולוגי ב”זיו”, ש-60% מהם נזקקים לטיפולי הקרנות, אותם נאלצו לקבל עד היום במקומות אחרים. המכון יאפשר לאלפי חולים לקבל את הטיפולים קרוב לביתם ולהימנע מנסיעות ארוכות.

“אני שמח שאחרי מאבק של עשר שנים, סוף סוף קיבלנו את מה שמגיע לתושבי הצפון”, אמר מנהל המערך האונקולוגי ב”זיו”, פרופ’ ג’אמל זידאן, בסיור שנערך לעיתונאים, ביום ראשון השבוע. מנהל המרכז הרפואי, ד”ר סלמאן זרקא, סיפר כי “‘זיו’ נמצא בתקופה טובה של התפתחות וצמיחה, שירותים חדשים נפתחים ושירותים קיימים משודרגים. פתיחת מכון הרדיותרפיה מתחברת לחזון של ‘זיו’, לתת את כל שירותי הרפואה לתושבי הצפון באיכות גבוהה, כאן, ליד הבית”.

פרופ’ זידאן סיפר כי חולות סרטן שד רבות העדיפו לבצע כריתה ובלבד שיימנעו מהסבל והמאמץ הנדרש בנסיעה הארוכה לטיפולי ההקרנות במרכז הארץ. במרכז הרפואי ציינו כי הפרויקט החשוב ימנע סבל וחוסר צדק של שנים כלפי אלפי חולי סרטן, שנאלצו להיטלטל שעות בדרכים, לפני ואחרי טיפולי הקרנות קשים, מהגליל לחיפה, או למרכז הארץ.

אחת המטופלות הראשונות במכון היא צביה שנפר (68), ממרום גולן, המטופלת ב”זיו” מאז אובחנה כחולת סרטן השד. שנפר שיבחה את הליווי והטיפול המלא שקיבלה במכון האונקולוגי. “אני מרגישה פה VIP. חיכיתי לפתיחת המכון על מנת לעבור ב’זיו’ גם את טיפולי ההקרנות. בשבילי, זה לקח שלושה חודשים, עד שנפתח מרכז ההקרנות וכמובן שקיבלתי אישור מהרופאים. רק המחשבה שהייתי צריכה לנסוע עד רמב”ם ובחזרה, חמש שעות, בשביל חצי שעה של טיפול והייתי מורידה זאת מהפרק מראש. זה עונש ואתה מרגיש לא טוב וכואב לך. היו אנשים שמאוד סבלו. ברגע שהתברר המצב הרפואי שלי, עשינו כנס משפחתי ואמרתי שאני נשארת פה בצפון, במרום גולן, עם הבעל, הנכד והילדים ולא עוזבת לשום מקום”.

בעלה של צביה, זכריה, מספר: “היתרון הגדול שהטיפולים מתקיימים בבית הוא שאנחנו יכולים להמשיך בחיי משפחה רגילים לגמרי. צביה יכולה להמשיך ולתפקד גם בבית, גם עם הנכד וגם מצליחה לעבוד קצת בבוקר, לפני הטיפול. חיי משפחה רגילים לגמרי. בזכות הקרבה יש חיים. אפשר לחיות, וזה הכוח”.

המכשור הטוב בנמצא

עלות ההקמה של מכון ההקרנות החדש עומדת על 37 מיליון ש”ח. זאת, בנוסף לרכישת ציוד הקרנה וציוד ייעודי נוסף בעלות של כ-20 מיליון ש”ח. מכון ההקרנות החדש יספק שירות לחולי סרטן המתגוררים בגליל העליון והתחתון, אזור כרמיאל, עמק הירדן, טבריה, עמק בית שאן ורמת הגולן.

מכון ההקרנות משתרע על פני שלוש קומות, בשטח כולל של 2580 מ”ר, כאשר בחלקו המרכזי של המכון, הוקמו שני חדרים למאיצים קוויים, המשמשים להקרנות, חדר למכשיר CT לצורך סימולציות ומחלקת ברכיתרפיה, שיטת טיפול קרינתי, בה ההקרנה נעשית מתוך גוף המטופל באמצעות אפליקטורים. בשיטה זו מטופלות בעיקר החולות בסרטן צוואר הרחם.

הקמת מכון ההקרנות לחולי סרטן ערכה כשנתיים, בהן הוכשרו התשתיות, הושג הציוד המתקדם ביותר מארה”ב ומונה צוות רפואי מיומן ומקצועי מהארץ ומחו”ל. בראש המערך האונקולוגי כולו, ניצב פרופ’ ג’מאל זידאן, מנהלת יחידת ההקרנות היא ד”ר אולגה בלוצ’ינסקי והפיזיקאי הראשי במרכז ההקרנות הוא ד”ר שיאון קורן. כמו כן, גויס כוח אדם מקצועי מבתי חולים בארץ, שעברו עם משפחותיהם להתגורר בצפון. מכון ההקרנות נמצא בתהליך קליטה של רופאים נוספים (רדיותרפיסט ונוירו-כירורג), פיזיקאים ורנטגנאים.

בישראל פועלים כיום רק שישה מכוני הקרנות בבתי חולים ציבוריים. המרכז הרפואי “זיו” הוא בית החולים הראשון באזור הגליל אשר מפעיל מכון כזה.

הקמת המכון דרשה מאבק של שנים, בהובלת המרכז הרפואי “זיו”, ראשי הרשויות באזור, המטופלים ותושבי הגליל, עמותות שונות וארגונים. במכון האונקולוגי ב”זיו” מטופלים ונמצאים במעקב אלפי חולים אונקולוגיים, אליהם מתווספים מדי שנה  כ-500 מטופלים חדשים. המכון האונקולוגי במרכז הרפואי “זיו” מבצע אבחון, מעקב וטיפול אונקולוגי מכל הסוגים וכעת יטפל גם בהקרנות, עם הציוד הטוב והחדיש ביותר שקיים כיום בעולם.

ב”זיו” ציינו כי המכשור, שנרכש במיוחד ויובא מארה”ב, הוא הטוב ביותר כיום וכולל מערכת מכשור CT, סימולטור ומאיץ קווי, המאפשרים טיפול בכל סוגי גידולי הסרטן הדורשים טיפול בהקרנה, ללא תלות בגודלם ותוך שמירה על האיברים הבריאים הסמוכים אליהם.

מכון ההקרנות יהווה מרכז לווייני, לשיתוף פעולה ופיקוח מקצועי של המרכז הרפואי “שיבא” וזאת על מנת להבטיח את איכות הטיפול שיינתן למטופלים ב”זיו”. רופאים מומחים מ”שיבא” יהיו שותפים בתכנון, ייעוץ וטיפול. הצוותים של “שיבא” ו”זיו” מקיימים התייעצויות שוטפות באמצעות טלה-מדיסון.

מנהל המרכז הרפואי “שיבא”, פרופ’ יצחק קרייס: “זהו צעד נוסף של ‘שיבא’ במימוש החזון של סיוע ופיתוח הפריפריה. מדובר באירוע היסטורי, בזכותו סוף סוף גם תושבי הגליל והגולן יוכלו לקבל שירותים רפואיים, אשר לא נופלים ברמתם מאילו שמקבלים תושבי המרכז”.

 

בתמונה: פרופ’ זידאן, מנהל המערך האונקולוגי בבי”ח זיו בצפת, וד”ר בלוצ’ינסקי, מנהלת יחידת ההקרנות עם מכשיר ה-CT במכון

 

 

 

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?