כתיבה שיווקית למתחילים

איך לשחרר חסמי כתיבה? כיצד להוציא את המשפט הנכון במקום הנכון? איך למצוא את המילים שיביעו את הקול האישי שלכם ולמה כל כך חשוב לקחת הפסקה ולא לריב עם עצמכם ועם המילים? לכתוב בקלות ובכיף


כתיבה שיווקית חשובה ביותר לעסק שלנו. סטטוס בדף העסקי שלנו בפייסבוק, מכתב תשובה ללקוח כועס, מצגת עסקית, דף פרסומי – מילים הן חלק בלתי נפרד מהפעילות העסקית והאישית שלנו. לכן כדאי לשפר את הנקודה הזו וללמוד כיצד לכתוב נכון. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בדרך לטקסט המושלם.

התחילו תמיד בחימום
כולנו יודעים שלפני אימון צריך לעשות חימום, כדי להכין את הגוף למאמץ וכדי לא לעלות במהירות את הדופק וליצור עומס מיותר. בכתיבה זה בדיוק אותו הדבר והנה תרגיל כתיבה בדיוק בשביל זה. שבו מול דף ריק ונסחו 4-5 שאלות כלליות על עצמכם, על החיים, על העסק. למשל: איך הקמת את העסק שלך? מה חשוב לך בחיים? אילו מטרות את רוצה להגשים בחמש השנים הקרובות? מה גורם לך לשמחה? כל שאלה שעולה על דעתכם תתאים. לאחר מכן, ענו על השאלות האלו – באריכות, בקצרה, זה לא משנה. העיקר לכתוב.

כתבו תחילה בנקודות את עיקרי הדברים שאתם רוצים להגיד בטקסט שלכם. רק אחר כך חזרו והפכו כל כותרת כזו לפסקה בפני עצמה. מעבר לעובדה שזה יותר קל להתחיל בכתיבה קצרה וממוקדת, זה גם מכניס הרבה סדר והיגיון לתהליך

כתבו בנקודות (“ראשי פרקים”) ורק אחר כך השלימו את הטקסט המלא
עוד עצת זהב טכנית לכתיבה, שעוזרת להתגבר על חסמים ומכשולים: במקום לכתוב את כל הפסקאות במלואן, כתבו תחילה בנקודות את עיקרי הדברים שאתם רוצים להגיד בטקסט שלכם. לדוגמה, אם אתם כותבים טקסט שעוסק ב”טיפים לבחירת רואה חשבון”, כתבו קודם כול את הטיפים עצמם בכותרות ורק אחר כך חזרו והפכו כל כותרת כזו לפסקה בפני עצמה. מעבר לעובדה שזה יותר קל להתחיל בכתיבה קצרה וממוקדת, זה גם מכניס הרבה סדר והיגיון לתהליך.

גשו ישר לעניינים
אחד הטיפים החשובים בכתיבה שיווקית (ובכלל) הוא להתחיל לכתוב באמצע ולא בהתחלה. נשמע מוזר, אבל הניסיון מראה שהרבה פעמים כשאנחנו מתחילים לכתוב מאמר בפסקת הפתיחה, שהיא מבוא שמסכם את כל חלקי הטקסט, אנחנו מוצאים את עצמנו מבולבלים, מוצפים בתהיות ושאלות ובעיקר לא ממוקדים. במקום זה, כאשר נתחיל את הכתיבה הישר בתכל’ס, בעיקרי הדברים שאנחנו רוצים לומר, נגלה שהתהליך הרבה יותר זורם וטבעי.
לדוגמה, אם אתם רוצים לכתוב מאמר שבנוי מכמה סעיפים – כמו הטור הזה שלי, שבנוי ממספר טיפים – כתבו את הטיפים עצמם תחילה ורק בסיום נסחו את פסקאות הפתיחה והסיום. במקרה הזה, התחלתי את הטקסט שאתם קוראים ממש עכשיו במשפט “התחילו תמיד בחימום” שפותח את הפסקה השנייה במאמר. את פסקת המבוא כתבתי רק לאחר שהשלמתי את שאר הטקסט. קל יותר להציג מאמר לאחר שהוא נכתב, מאשר לנסות ולנחש מראש מה יהיה תוכנו.

 פחות הוא יותר

אל תקשטו את הטקסט במילים מסובכות
אחת הטעויות אצל אנשים שעדיין לא מיומנים בכתיבה היא ההבחנה שהם עושים בין שפת הדיבור לשפת הכתיבה. במקרים כאלו, אנחנו מקבלים פתאום טקסטים עם משלב גבוה מדי ומוזר, שימוש במילים מיותרות שאינן חלק מהשפה היום-יומית של הדובר וקישוטים רטוריים, שלא פעם מסבים יותר נזק מתועלת. כתבו פשוט, ברור ובשפה הקרובה ככל האפשר לשפת הדיבור שלכם. המשפט “זהו מוצר אשר ישנה את חייכם” צורם לעומת “המוצר הזה ישנה את חייכם”, היותר “רגיל” ובו בזמן, גם יותר קומוניקטיבי ונעים לקריאה. גם בכתיבה, פחות הוא לפעמים יותר.
קחו את הכתיבה בקלות
לפני הרבה שנים, במהלך קורס כתיבה שעשיתי (הפעם כתלמיד), המרצה לימד אותנו “לכתוב כאילו חיינו תלויים בזה”. זו אמירה שמתאימה אולי לאוניברסיטה ולסוג מאוד מסוים של כתיבה. במציאות, זו שטות גמורה, שרק מסרסת ומעמיסה רגשית על הכתיבה שלנו. במקום זה, קחו את הכתיבה בקלות. אל תתרגשו יותר מדי מכל מיני מעצורים, מכשולים וחסמים שעומדים בדרככם לטקסט המיוחל. לא עובד לכם? קחו הפסקה, צאו לטיול ואל תשבו מיוסרים ומתוסכלים מול הדף הריק. גם כותבים מיומנים מאוד, שזהו מקצועם, מרגישים מדי פעם שאין להם את המילים הנכונות והמדויקות. על אחת כמה מי שנכנס לתחום לראשונה ולא מנוסה בו.

קבלו השראה מכתיבה של אנשים (מוצלחים!) אחרים
קראו טקסטים טובים בעיתונות, באינטרנט, אפילו בפייסבוק. חפשו את הכותבים שעושים את זה נכון, שקולעים לטעמכם, שמרגשים אתכם ומזיזים בתוככם משהו פנימי ועמוק. קראו אותם ונסו לחשוב איך הם עושים את זה – האם זה התוכן שעליו הם כותבים? אולי בחירת המילים? האם הם מצליחים בזכות משפטים ארוכים ורבי-משמעות, או דווקא בגלל כתיבה קצרה וממוקדת? ככל שתקראו יותר ותיחשפו ליותר כותבים שכאלו, כך תפנימו מבנים תחביריים ואקספרסיביים שיסייעו לכם לגלות את הקול האישי שלכם.

טל איתן הוא יועץ ומלווה עסקי, המעניק שירות במחיר מסובסד לתושבי הגולן דרך סניפי “מעוף”. למידע נוסף, כתבות ומדריכים בקרו באתר שלו: www.taleitan.com, או חפשו את הדף “כאן עובדים בכיף”, בפייסבוק

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?