לאחר שלוש שנות בצורת תושבי הגולן מבקשים גשם

לאחר שלוש שנות בצורת ורגע לפני בוא החורף, מוזמנת קהילת הגולן לכינוס קהילתי לבקשת גשם, ביום בקשת “ותן טל מטר”, ז’ בחשוון


השבוע החלו לטפטף טיפות ראשונות של גשם בצפון הארץ. טיפות גדולות, שמרחיבות את הלב ומזכירות לנו עד כמה האדמה צמאה לגשם, עד כמה מאגרי הגולן משוועים לכל טיפה וחקלאי הגולן מביטים לשמים ומבקשים חורף מבורך בגשמים.

על פי נתונים של רשות המים, שלוש השנים האחרונות היו שחונות ומעוטות במשקעים באופן מיוחד. בהיותנו גרים בחבל ארץ חקלאי, תיירותי, התיישבותי – למחסור המים יש השפעות קשות ומדאיגות.

ז’ בחשוון הוא המועד שבו, לפי המסורת היהודית, מתחילים לבקש בתפילה “ותן טל ומטר לברכה”. בעקבות מיעוט הגשמים בגולן, בשלוש שנים האחרונות וההשלכות הקשות על משק המים ועל החקלאות בגולן, הוחלט במועצה לחזק את התודעה לנושא גם על ידי קיומו של אירוע מרכזי לתושבי הגולן, שיתקיים ביום ז’ בחשוון (8.11) וגם במערכי שיעור לתלמידים, מגיל גן ועד כיתה י”ב.

האירועים במערכת החינוך כוללים תפילה והצגה של ילדי תלמודי התורה בגולן, בחסות המרכז הקהילתי (מתנ”ס גולן) ובהובלת יצחק כהן, רכז הגוש הדתי במחלקת ילדים ונוער. תתקיים פעילות בנושא בקשת גשמים ומחזור המים בטבע בכל בתי הספר בהובלת אגף החינוך וסיורים עם “מי גולן” במאגרים ובאתרים השונים.

האירוע המרכזי לקהילת הגולן יתקיים ב-8.11, ז’ בחשוון, בשעה 15:30, על הדשא המרכזי במדרשת הגולן, מול מאגר “בני ישראל”. האירוע יכלול הפעלות לכל המשפחה וטקס קהילתי גולני חקלאי, שיקרא לגשם שיבוא.

בין המארגנים של הכינוס, מרכז משק מרום גולן, גבי קוניאל: “הגולן מזוהה כמקום ירוק, מקום של טבע, של נחלים ומפלים זורמים. זה ב-DNA שלנו. היכולת שלנו לגדול ולהתפתח תלויה לא בקרקע, ולא בכסף ולא בכוח אדם, אלא בסוגיית המים. כסף אפשר ללוות, כוח אדם אפשר להביא, אבל אין חלופה לגשם. אנחנו תלויים פה בחסדי שמים. זה מהותי לחקלאי שמשקה את התפוח, לתיירן שמחכה לנחלים שיזרמו ויימשכו תיירים – לכל אחד מאתנו. אנחנו מזמינים את כל קהילת הגולן לבוא לכינוס, להתאחד, לאחד כוחות ולהתפלל בכוונה טובה, עם אנרגיות טובות ולקוות לחורף מבורך בגשמים”.

תמנ

הרב אהרן איזנטל: “הכותרת של הכינוס היא ‘הגולן מבקש גשם’. בהיגד זה של היותנו מבקשים, אנו מייצרים כמה עמדות נפשיות. ראשית, אנו מודים שאנו ככלים חסרים שמבקשים להתמלא וזה בונה עמדה של ענווה קיומית. אנו מעמידים את עצמנו במקום שאומר שאיננו בעלי יכולות בלתי מוגבלות בבניין עולמנו וכי אנו זקוקים לעזרה, זקוקים למי שיכול להעתיר עלינו מחסדו.

“שנית, דווקא בנושא הגשם, יותר מבכל עניין אחר, בני האדם הם שותפים מלאים לבורא שיצר עבורנו את הקרקע, שעליה ירד הגשם ובמעשינו נוכל להפריח אותה. האדם שותף במעשה של בניין, הפריה ופיתוח הקרקע. אבל כשותפים יש לנו גם אחריות – אחריות לשמירה על משאבי הטבע ובמיוחד אחריות להתנהלות מוסרית. תורת ישראל קובעת שברכת הגשם תלויה בהתנהלות המוסרית של החברה. בצוֹרוֹת מהוות תביעה לבדיקה פנימית של החברה ורמתה המוסרית, בהתייחס לכל המערכות של ההתנהגות האנושית והליכה בדרך הישר והטוב.

“זאת ועוד, אחת מהופעותיה של התפילה נקראת בקשה וגם לה חלק מרכזי בעצרת. ההיגד של בקשה מעמיד מולו את הציפיה להיענות. ההיענות להטבת היחסים שבין אדם לאדם, ובעיקר התקווה להיענות של שורש החיים – כל אחד ואחד על פי תפיסתו האמונית”.

לתכנון וקיום האירועים חברו גופים רבים במועצה, כמו הוועדה החקלאית, מרכז קהילתי גולן, מחלקת ילדים ונוער, מרכז חגים, המועצה הדתית, משרד החקלאות, “מי גולן” ורבני הגולן.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?