מרכז צעירים ויזמות בבית הספר גמלא הישן בקצרין

חודש ספטמבר 2016 הוא תאריך היעד לחנוכת מבנה בית הספר גמלא הישן בקצרין, שיעבור הסבה ושדרוג למרכז צעירים ויזמות מקומית על-ידי המועצה המקומית. האדריכל רוברט אונגר, המלמד במחלקה לארכיטקטורה בבצלאל נבחר לתכנן ולעצב


בית הספר גמלא הישן בקצרין יעבור הסבה בשנה הקרובה למרכז צעירים ויזמות מקומית – זהו פרויקט הדגל שמובילים בימים אלו ראש המועצה המקומית, דימי אפרצב ומנכ”לית המועצה, לילך גבע.

האדריכל שקיבל אחריות לתכנון ועיצוב הפרויקט הוא רוברט אונגר, מלמד במחלקה לארכיטקטורה בבצלאל וחי בדרום ת”א. בארבע השנים האחרונות, הוא מתמקד בעיקר בפרויקטים של קיימות במרחב הציבורי. על אף הניסיון הרב, החיבור לפרויקט בקצרין מרגש אותו מאוד: “הפרויקט הוא חלק מחשיבה אסטרטגית לגבי הכיוונים אליהם יכולה קצרין להתפתח. הכל מנוהל ע”י חברה חיצונית שאני עובד בשיתוף פעולה איתה ובית הספר גמלא הוא המהלך הפיזי הראשון בשטח. בפרויקט הזה, אנחנו למעשה רוצים להראות שניתן לעודד ולפתח כלכלה מקומית עבור התושבים. התהליך יוכיח איך משתמשים במשאבים המקומיים, מנצלים אותם ועובדים עם מה שיש במקום לפנות לגורמים חיצוניים – זה הערך הכי חזק. כוחם של האנשים והקהילה שיש לה רצון וכוונה לחיות ולעבוד כאן כחלק מהמקום הזה. מדובר בבניין שעומד ריק אז במקום להשקיע בבניין חדש, נתאים אותו ברוח הזמן לצרכים החדשים. מדובר בחשיבה מאוד מתקדמת ויפה של קיימות, כיוון שחלק מרוח המקום נשארת בקירות עצמם וביניהם נוצרים סיפורים חדשים על רקע ההיסטוריה של המקום.”

מה החזון הויזואלי שיש לך בנוגע לבניין?

“התכנון עדיין נמצא בעיבוד ופיתוח – אני כרגע בודק איפה הקהילה תפגוש את נושא הקיימות והטבע. האג’נדה כאן מתאימה לרוח הדברים שאני עוסק בהם ועל זה נדבר בשיחה עם התושבים ב-28.1. באותו מפגש אתן דוגמאות, אספר על מה שקורה בעולם בתחום זה ואציג מה עשיתי עד עכשיו. לאחר מכן יתקיים דיון פתוח עם התושבים ונציגי המועצה לגבי תכלית המקום והאופן בו הוא יכול לשרת את כולם בצורה המיטבית כולל תושבי השכונה והצעירים היזמים. הכוונה היא שאנשים יבואו עם מחשבות ותהיות לצורה בה הם רואים את המבנה כחלק מקצרין של השנים הקרובות.”

המועצה המקומית צפויה לצאת למכרז במהלך חודש פברואר ותאריך היעד לסיום השיפוץ וחנוכת המבנה מתוכנן לספטמבר 2016. ההזדמנות ניתנה לקצרין כתוצאה מהחלטת הממשלה שהחלו ביישומה כבר בתחילת שנת הפעילות 2015.

בעיצוב המבנה החדש, אונגר מתכנן לשלב צילומים ישנים ומזכרות מרתקות של תושבי קצרין מבי”הס גמלא. מבחינתו מדובר בחלק בלתי נפרד מהתכנון עצמו: “אם עוסקים בשימוש מחדש, אז הדבר הראשון שיש לעשות הוא להסתכל על מה היה, לחפור בעבר וללמוד מהקיים. נראה אילו חומרים יהיו ואולי בשילוב תרגום עיצובי לחלל מסוים שיכיל את הדברים, נוכל להנות מהמזכרות ההן. הכל תלוי במה שיגיע וחשוב לומר – נוסף לצילומים עצמם, נשמח לשמוע גם זיכרונות וסיפורים מהתושבים הוותיקים על הימים ההם כדי לשמור על הרוח הטובה במקום החדש.”

 

על מה מעידה בעיניך הבחירה לקידום הפרויקט בקצרין?

“קודם כל חשוב לי לשמוע את התושבים ולראות מה הם חושבים וזה חלק מתהליך הלמידה. כאמור, הפרויקט הנוכחי נושא שני ערכים של קיימות וזה משהו מאוד מתקדם עבור מועצה לעשות. זה לא מובן מאליו שהרשות המקומית לוקחת אחריות על יזמות וכלכלה מקומית ומציעה אלטרנטיבה במקום שהמשאבים ילכו לבעלי הון כאלו אחרים. מדובר במהלך מאוד חברתי שלא רואים בהרבה מקומות בארץ.”

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?