משפחת ברגיל ממבוא חמה מתכננת בית “סולארי פסיבי”

משפחת ברגיל ממבוא חמה מתכננת בימים אלה בית “סולארי פסיבי” ע”פ כל העקרונות הירוקים של אור טבעי ואיזון טמפרטורות עם גינת ירק ועצי פרי, ומערכת מים אפורים. משפחת ברגיל היא מועמדת שלישית בתחרות ‘המשפחה הירוקה של הגולן   


משפחת ברגיל ממבוא חמה, היא המועמדת השלישית בתחרות ‘המשפחה הירוקה של הגולן’ מטעם היחידה הסביבתית גולן. נעה לומדת סיעוד בימים אלו וינון בעלה הוא מנהל הקהילה במבוא חמה. בתקופה זו, הם מתכננים בית חדש ע”פ העקרונות הירוקים, אך הכל התחיל לפני כ- 12 שנה כשנעה נסעה לטיול באוסטרליה עם רצון להכיר את התחום: “הסתובבתי בין חוות אורגניות באוסטרליה שם עבדתי תמורת מגורים – בחוות או בבתים של אנשים שמנהלים סוגים שונים של אורח חיים ירוק. כשחזרתי לארץ למדתי פרמקלצ’ר בחוות אדממה בניר משה. מאז אני בחשיבה ירוקה על גווניה השונים וינון גויס לעניין ושמח לשתף פעולה”.

האם אורח חיים כזה מקשה או מקל על השגרה היומית?

ינון: אורח חיים ירוק דורש ממך לעיתים לחשוב “מחוץ לקופסה”, זה דורש רק מעט יותר השקעה. אנחנו משתדלים (לאו דווקא בהצלחה יתירה) להמעיט במה שצורכים וקונים, משתדלים לחשוב האם אנחנו באמת זקוקים למה שאנחנו עומדים לקנות. מוצרי ניקיון, קוסמטיקה, מזון וחיתולים שאנחנו רוכשים הם אקולוגיים, מתכלים, אורגניים או מקומיים, עד כמה שניתן וסביר להשיג בסביבה הקרובה. יש לנו מערכת גז במכונית וכשמתאפשר נוסעים על גז ולא על דלק. עם כל אלה, בחיי היום יום אנחנו מוצאים את האיזונים וגם עושים את הפשרות שיאפשרו לנו להמשיך לנהל אורח חיים קונבנציונלי, אבל עם גוון ירוק.

מחוץ לתא הביתי איך אתם תורמים לעניין הסביבתי?

אנחנו חיים במבוא חמה ולצידנו גרים די הרבה אנשים ומשפחות ששותפים למגמה הירוקה. נעה שותפה לצוות הירוקים שביחד יוצרים כאן פרויקטים מעניינים וחשובים. לדוגמא, שותפות במהלך של המועצה להפרדת פסולת אורגנית, קיום קורס “מיני פרמקלצ’ר” עם שלומית דור, יצירת גינה מזמינה קהילתית על הנוף עם ירקות, תבלינים, ארוחות משותפות ופרויקטים של הנוער בקיבוץ. נהנים ביחד עם כולם מ”אופנת הממי”- חדר המלא בבגדים וחפצים משומשים, שכל מי שרוצה שם בו את המיותר לו ולוקח מה שצריך- זה עובד כקסם. מגיעים אפילו מיישובי הסביבה ותמיד יש שפע.

כיצד העקרונות הירוקים משפיעים על תכנון הבית החדש?

בתכנון הבית, התחשבנו בכיווני אוויר, בתאורה טבעית, בבידוד, בצורת החימום ועוד. בחומרים נמעיט בבטון ובתקווה נבנה את הקירות מבוץ. השתדלנו לייצר בית “סולארי פאסיבי” שנהנה מאור טבעי ואיזון טמפרטורות במהלך שינויי האקלים לאורך השנה, סביבו מתוכננת גינת ירק ועצי פרי, ומערכת מים אפורים.

כיצד רותמים למאמץ הסביבתי מכרים שפחות מאמינים בדרך?

אנחנו לא כופים את דעתנו על אף אחד, ולמען האמת גם לא ממש עסוקים בשכנועים. בכדי לקדם את הדברים שחשובים לנו בתחום אנחנו פועלים במסגרת היישובית. נציגי היישוב שותפים עם היחידה הסביבתית של המועצה האזורית בצורות שונות. לדוגמא, הטענה של הארגונים הירוקים בכלל, והמחלקה הסביבתית במועצה בפרט, היא שלמחזר זה משתלם. לאנשים שלא מכירים את התחום יש דרך אחת להוכיח את הטענה הזו, והיא לתגמל אותם על מחזור, גם אם באופן סמלי. אנחנו תומכים במועצה בקידום יוזמה שתשקף ליישובים את איכות וכמות המחזור שלהם. אנחנו מאמינים ש”תחרות” כמו זו יכולה להגביר את מיצוי פוטנציאל המחזור.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?