מתנדבי צח״י של הגולן ראויים לכל הוקרה

בכל ימות השנה, הם מתנדבים ותורמים מזמנם ומרצם לטובת הקהילה. הכשרות, תרגילים, השתלמויות, דיונים וכנסים – מתנדבי צח”י של הגולן ראויים לכל הוקרה


החודש ארגן מרכז “חוסן גולן”, של המועצה האזורית גולן, ערב שמוקדש למתנדבים של צוותי החירום היישוביים. היה זה ערב עם הרצאות מעשירות ומרתקות, שהותיר את המתנדבים בתחושה של מלאוּת.

למעלה מ-250 מתנדבי צח”י הגיעו לכנס ההוקרה והלמידה, שהתקיים במדרשת הגולן. את פני הבאים קדמה תערוכה המציגה 50 שנות חוסן בגולן. התערוכה הציגה צמיחה, התפתחות והתמקצעות, פעילות ענפה לאורך כל השנה בתחומי החיים השונים בקהילה הגולנית, בחברה ובמשפחה, בחינוך וברפואה ועוד היד נטויה. כל חבר צח”י קבל פנקס כיס קטן ובו הנחיות למענה ראשוני בשעת חירום. חמ”ל צח”י הציג את העשייה בתחומו ו”חוסן חינוך” הציגו פעילות מרשימה ופיתוח כלים להתמודדות במצבים שונים. פינה נוספת הציגה ספרים ועלונים, שיצאו במשך השנים ביישובים.

הסיור בפינות השונות, לימד שהחוסן נבנה בשלושה מעגלים משיקים – חוסן אישי, חוסן משפחתי וחוסן קהילתי. על עשייה מבורכת זו זכו המתנדבים, להוקרת הקהילה והמועצה.

סגן ראש המועצה, אורי קלנר: “תושבי הגולן עמדו באתגרים רבים וצלחו אותם מחוזקים. במידה שניאלץ לצלוח אתגרים נוספים, אני בטוח שלקיחת האחריות וההיערכות של כולנו, עם המסירות והמקצועיות שלכם, תאפשר לנו להיות הסלע שבו תוכל כל הקהילה להיאחז”

את הערב פתחה מנהלת מרכז “חוסן בגולן”, ליאת יורב, בקישור בין חג הפסח הקרב, המציין את הולדת העם וגיבוש זהותו וחוסנו הלאומי, לבין ערב ההוקרה לפעילים למען חוסנה של הקהילה הגולנית.

סגן ראש המועצה, אורי קלנר, ברך את המשתתפים ודיבר על הראייה האסטרטגית של העשייה בתחום המוכנות לחירום. קלנר הודה לכל המתנדבים ולעובדי מרכז החוסן: “בחמש השנים האחרונות, במסגרת ההיערכות לחירום, אתם אתנו בימים, בערבים, באירועים, בתרגילים, כנסים, דיונים, השתלמויות – משקיעים שעות רבות לחיזוק החוסן של הקהילות בגולן והכול בהתנדבות ומתוך תחושה של שליחות. השנה, אנחנו מציינים את שנת החמישים. תושבי הגולן עמדו באתגרים רבים וצלחו אותם מחוזקים, בעיקר בזכות ההון האנושי שיש פה ובזכות הנהגות שידעו לשמור על החוסן הקהילתי. במידה שניאלץ לצלוח אתגרים נוספים, אני בטוח שלקיחת האחריות וההיערכות של כולנו, עם המסירות והמקצועיות שלכם, תאפשר לנו להיות הסלע שבו תוכל כל הקהילה להיאחז”.

המכשול הוא אתגר

המפקחת מטעם משרד הרווחה, אורית הרץ, שיבחה והדגישה את הייחודיות של מרכז חוסן באגף ייעוץ וטיפול, כפי שהתפתח בגולן, כמקור השראה לאזורי התיישבות אחרים בארץ. דבורה בר, נציגת פעילי צח”י, העמיקה בדבריה למקורות המילה “חוסן” ולהקשריה במקרא ובמשנה ובחן רב, הציגה את רוח העשייה בצוותי העבודה.

בחלקו השני של הערב, רותק הקהל להרצאתו של הפרשן הצבאי של ערוץ 10, אלון בן דוד, “וילה בג’ונגל”, שתיאר בבהירות כיצד מתמודדת ישראל במציאות המורכבת במזרח התיכון. ההרצאה השנייה הותירה את הקהל עם דמעות של התרגשות, כאשר פסקל ברקוביץ, אלופה פרא-אולימפית, קטועת שתי רגליים, כבשה את הקהל בסיפור חיים, שכולו מימוש חלומות תוך התמודדות עם מצבי לחץ חריגים במיוחד. בהומור רב, תיבלה פסקל את דבריה, מרככת במשהו את תכנם הקשה, אבל יותר מכול מבטאת את הדרך בה היא פוגשת אירועים דרמטיים ויכולה להם. החלום היה המנוע שהפעיל אותה בכל תחנה שבחייה. בין אם זה משפחה וסביבה מנוכרת ובין אם זה מצב משברי, כאשר שכבה קטועת רגלים מתחת לרכבת. איש לא האמין שהיא תשרוד וכנגד כל התחזיות, היא החלימה, השתקמה והמשיכה לחלום. כל מכשול הפך לאתגר, כל קושי לגירוי להתמודדות. אירועי חייה הם תמונות נדירות של נחישות שאינה יודעת מעצור, להפוך את החלום למציאות, או את המציאות לחלום…

היא עלתה לארץ, ללא משפחה, קטועת רגליים, שירתה בצבא, הקימה משפחה, השתתפה בכמה אולימפיאדות והגיעה בהן להישגים מרשימים. בין לבין, הוציאה ספר ועכשיו שוקדת על השני, וכפרפראות, מתרוצצת ברחבי הארץ ומרצה בחן, בהומור ובחוסן שממנו אפשר רק ללמוד.

את הערב המרשים, המרתק והמעמיק הזה חתמו האורחים בארוחת ערב עשירה במדרשת הגולן

ולסיום – תודה גדולה על המסירות האחריות וההובלה, למנהלת אגף יעוץ וטיפול, אביטל פלכטמן  ולצוות מרכז “חוסן”: המנהלת, ליאת יורב, רכזת צח”י, שי אפרים, רכזת חוסן פרט ומשפחה, שרון חזן, חוסן חינוך – שירה זפרני וזהבה נבון – עובדת אזורית.

 

 

 

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?