מתנדב השבוע: שרה סאקס – לעשות בשביל הנפש

שרה סאקס, תושבת קצרין, היא אחת ממקבלי אות המתנדב של העיר שיוענק בחודש הבא, על פעילותה בשירות הלאומי למבוגר. שרה מרכזת את הפרויקטים השונים של השל”מ, מגייסת מתנדבים, אהובה על כולם, ומשרה אווירה טובה על כל הסובבים


 

במסגרת יום קצרין שיתקיים בחודש הבא יוענק אות המתנדב לחמישה מתושבי קצרין והפעם שוחחנו עם שרה סאקס שתקבל את האות על פועלה כרכזת של”מ (שירות לאומי למבוגר) ביישוב.

שרה, נשואה לשלום ואם לשלושה, היא ילידת כפר סבא שהגיעה לקצרין ב-1989. לאחר שסיימה לימודים בתחום הביולוגיה ועד שיצאה לגמלאות, עבדה במעבדות של חברת טבע, האוניברסיטה העברית, מי עדן ומחלבות הגולן. לאחר שנים של עבודה תובענית שלא אפשרה לה להתפנות לדברים אחרים, כשיצאה לגמלאות החליטה להתמקד בהתנדבות ובעיקר בפרויקט של”מ: “הגעתי לפרויקט ממש במקרה. כשיצאתי לגמלאות כמו כל אחד בשלב הזה בחיים, שאלתי מה אעשה פתאום אחרי 40 שנה כשאין למה לקום בבוקר. זה מעט הפחיד אותי והחלטתי לגשת לאביבה אלבז ולשאול אם יש לה משהו בשבילי. מבחינתה ‘נפלתי מהשמיים’, כי רכזת הצפון בדיוק חיפשה רכזת של”מ בקצרין ולאחר ראיון, החלטנו שנעבוד יחד ומאז אני שם.”

מה כוללת הפעילות בשירות הלאומי למבוגר? 

“ראשית מדובר בארגון שכולו התנדבותי כולל הרכזים הארציים. הכל מתבסס על התנדבות של אנשים מבוגרים שמתחלקים לכמה פרויקטים כמו זה”ב בגן שבו המתנדבים מגיעים אחת בשבוע לגן ילדים ומבצעים פעילות זהירות בדרכים. יש גם את פרויקט ‘אור ירוק’ ו’חבק וסע’ שבו הפנסיונרים מגיעים לתחנת ההסעות ומלווים את הילדים עד לשער בית הספר בכל מצב ומזג אוויר. אני מקווה מאוד להגדיל את הכמות בשנה הבאה כדי שנוכל להוסיף ולהמציא פרויקטים נוספים.”

אילו גורמים משתפים איתך פעולה במסגרת התפקיד?

“למעשה, כרכזת של הפרויקטים השונים, אני זו שמחפשת מתנדבים ובקצרין זה מורכב יותר כי לא מדובר בעיר גדולה. בנוסף, אני משמשת כיד ימינה של אביבה בצוות צח”י ושותפה לארגון קורס העוסק בהצלה וחילוץ עם מחלקת הרווחה. בתקופות החגים, יוצא לי לשתף פעולה גם עם צוות המתנ”ס בהירתמות לאירועים שונים.”

איך הגבת כשהתקשרו לבשר לך על אות המתנדב?

“האמת שהייתי די מופתעת כי התחלתי רק לפני שנתיים ובדרך כלל, האות ניתן לוותיקים יותר. זה מאוד מחמיא לי שמעריכים בצורה הזו, אך בכל מקרה הייתי ממשיכה לפעול בדרך הזו וזה מעודד מאוד.”

איך ההתנדבות גורמת לך להרגיש ביומיום?

“תמיד כששואלים אותי מה שלומי, אני אומרת שסופסוף אני עושה דברים בשביל הנפש, למרות שאהבתי את המקצוע בו עסקתי בעבר. אני מרגישה שזה נותן לי המון ואפילו יותר ממה שאני נותנת. פוגשת המון אנשים נהדרים ומקסימים שלא הכרתי קודם ופתאום הכל נפתח. אני מאוד נהנית וממליצה לכל אחד שיוצא לגמלאות להתחיל לעסוק בפרויקטים דומים ולתת לחברה. לצערי, לא קל לשכנע אנשים בגילי להצטרף לפרויקטים כי לכולם יש נכדים ופוחדים להתחייב, אך לדעתי אם רוצים, תמיד ניתן למצוא זמן כי הדברים גמישים בשונה מעבודה קבועה.”

אביבה אלבז, מנהלת מחלקת ההתנדבות שהמליצה על שרה מסבירה את הבחירה: “שרה מאוד אחראית, רצינית ומרגישה מאוד מחויבת לתפקיד שהיא עושה. היא נאמנה, מסורה, אכפתית אבל הדבר החשוב ביותר הוא שהיא אהובה על כולם ומשרה אווירה טובה על כל הסובבים. בזכות ניסיון העשיר שהביאה לתחום, לא יכולתי לצפות שתהיה לי פרטנרית יותר מוצלחת ממנה. הפכנו לחברות נפש שממש משלימות אחת את השנייה.”

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?