נפתח לתנועה “הכביש הירוק” ממחלף נחל עמוד לצומת עמיעד

משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל שמחים לבשר על פתיחת הכביש הירוק בישראל הכולל מחלפים, גשרי ענק שהוקמו מעל נחלים שיישובו לראשונה לזרום, גשר אקולוגי לבעלי חיים, מעברים תת קרקעיים לחקלאים והולכי רגל, חניון מטיילים ועוד


בימים אלו הושלמו העבודות בקטע כביש 85 מצומת עמיעד עד מחלף נחל עמוד החדש. מדובר בקטע הראשון והמשמעותי ביותר בפרויקט שנפתח לתנועה. הכביש באורך כולל של כ- 7 ק”מ, נפתח ככביש דו מסלולי ודו נתיבי המקל באופן משמעותי על עומסי התנועה שהיו עד כה בכביש המרכזי המחבר בין יישובי הגליל והגולן למרכז הארץ.

היקף העבודות ההנדסיות בקטע הכביש עומד על כ- 280 מיליון שקלים, והינו חלק מפרויקט הענק להרחבת כביש 65/85 ממחלף גולני עד לצומת עמיעד בעלות כוללת של 1.2 מיליארד שקלים.

בשלבי תכנון וביצוע הכביש, הושם דגש מיוחד על פיתוח הנוף ושמירת הטבע. במסגרת הפרויקט נפתחו לתנועה שתי מערכות גשרי ענק, העוברים מעל תוואי נחל עמוד ומעל נחל עכברה. גשרים אלו החליפו את הכביש שנבנה לפני כ- 35 שנה על גבי סוללות עפר אשר חסמו את הנחלים, הפרידו בין משפחות בעלי חיים ופגעו בצומח שעל גדות הנחל. במסגרת הפרויקט נעשה שימוש חוזר בכמות העפר שפונתה במבצע הנדסי מורכב מעל 475,000 קוב עפר, כחומר מילוי באתרים שונים בפרויקט. פינוי העפר והקמת הגשרים החזירו לחיים את הנחלים ומאפשרים לראשונה מזה 35 שנה זרימה של מים בערוצים, שיקום של הצמחייה והתפתחות של בעלי החיים במקום.

בנוסף, הוקם במקום חניון מטיילים, בשיתוף רשות הטבע והגנים, ממנו תתאפשר גישה נוחה ומסודרת לטיולים בקטעי הנחל המשוקמים ובשביל ישראל.

 

בקצה הקטע הצפוני בסמוך לצומת עמיעד, הוקם גשר אקולוגי הנועד להוות מעבר טבעי לבעלי חיים. מעבר זה ישמש בעיקר עדר של עשרות צבאים החי במקום, שיוכל לעבור לראשונה בבטחה מהצד הצפוני של הכביש לעבר הצד הדרומי. כמו כן, הגשר החדש מאפשר חיבור לדפוסי התנועה של בעלי החיים באזור ויסייע בשימור ויצירת חיבורים וקשרים בין בתי גידול במרחב.

הגשר מתנשא לגובה של 6.60 מטרים, משתרע לאורך כולל של 50 מטרים ולרוחב של 45 מטרים. הגשר שתוכנן בשיתוף רשות הטבע והגנים יכוסה באדמה טבעית וצמחיה מקומית, כך יאפשר שילוב טבעי של המעבר בסביבתו האקולוגית וכן יישמר רציפות של סוג הקרקע והצמחייה המקומית.

 

טרם תחילת הפרויקט הועתקו כ- 350,000 פקעות ובצלים של פרחי האזור כגון: חצבים, רקפות, עיריות, כלניות, ועוד, צמחים אלו נשמרו בסביבה מבוקרת ובימים אלו הם מושבים אל הטבע ונשתלים לצד הכביש ולאורך תוואי הנחלים.

 

במסגרת השלמת העבודות נפתח במתכונת סופית- מחלף נחל עמוד (צומת קדרים) שעל מפגש הכבישים 65 ו-85. המחלף כולל גשר שנבנה על כביש 85 ונפתח במתכונת סופית ככביש דו נתיבי דו מסלולי. הגשר מתנשא לגובה של 6.5 מטרים מעל התוואי החדש של כביש 65 ומשרת את הבאים מכיוון עמיעד לכרמיאל ולהיפך. רמפות המחלף משרתות את הבאים מכיוון דרום (כביש 65) לכיוון צומת עמיעד ואת הבאים מכיוון מערב לכיוון דרום (מכביש 85 לכביש 65). מתחת לגשר המחלף הוקמה כיכר המשרתת את המגיעים ממחלף גולני ופונים לכרמיאל ואת הבאים מעמיעד ופונים למחלף גולני.

 

 

מחלף כחל החדש, נפתח גם הוא במסגרת פתיחת הכביש. המחלף מחבר את הכניסות והיציאות לכחל, למחנה עמיעד ולמחצבה הסמוכה באמצעות מערכת כבישים פנימית.

במסגרת הפרויקט נפתח מעבר תחתי להולכי רגל בסמוך למחנה הצבאי עמיעד. המעבר ישמש את החיילים והחיילות המשרתים באזור ואת הולכי הרגל ובכך ימנע מהם לסכן חיים ויאפשר להם חציה בטוחה. המעבר הבטיחותי הוקם בשיתוף פעולה הדוק עם משרד הביטחון, צה”ל ומפקדי הבסיס. בנוסף הוסדרו במקום שבילים לאנשים בעלי מוגבלויות, הותקנה מערכת תאורה ומתבצע פיתוח נופי נרחב.

 

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ”ץ: “כביש 85 המשודרג יהיה בטיחותי יותר, מהיר יותר ונוח יותר עבור כל נהגי הצפון. אנחנו ממשיכים לרשת את הארץ במסילות וכבישים כחלק ממהפכת התשתיות שמקדם משרד התחבורה בראשותי ובמסגרתה אנחנו מקרבים את הפריפריה למרכז”.

ניסים פרץ, מנכ”ל חברת נתיבי ישראל: “אנו מרגישים זכות גדולה לקחת חלק בפיתוח נופי ארצנו ובכך שכביש זה משמש עורק חיים, לא רק לתושבי הצפון שזוכים ליהנות מכביש מהיר, בטוח וחדש אלא גם לטבע, לנוף לצומח ולחי”

מנכ”ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ: “כביש 85 החדש הוא הכביש הירוק ביותר בישראל. השקענו מאמצים כבירים בשיקום הטבע לאורך הנחל תוך מתן דגש לצמחייה המקומית ולבעלי החיים. אנו מרגישים זכות גדולה לקחת חלק בפיתוח נופי ארצנו ובכך שכביש זה משמש עורק חיים, לא רק לתושבי הצפון שזוכים ליהנות מכביש מהיר, בטוח וחדש אלא גם לטבע, לנוף לצומח ולחי”.

 

פרויקט הענק לשדרוג כביש 65/85 ממחלף גולני עד לצומת עמיעד, המהווה את הזרוע הצפונית של כביש 6, הינו חלק מתוכנית משרד התחבורה לקירוב בין הפריפריה למרכז ולהוות מינוף כלכלי לאזור הצפון. הפרויקט, המבוצע על ידי חברת נתיבי ישראל, משדרג את הציר לכביש דו נתיבי דו מסלולי, באורך כולל של כ- 27.5 ק”מ, ולאורכו נסללים כבישים משניים באורך כולל של 18.8 ק”מ. בפרויקט מוקמים 8 מחלפים שיבטיחו לכל משתמשי הדרך נסיעה מהירה, בטוחה ומהנה.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?