הרצאות וקורסים

ארועים ומופעים

הצגות

הצגות

ילדים ומשפחה

בריאות וספורט

תערוכות ואמנים

אירועים

הסיורים מתקיימים מידי שבוע בשישי ושבת – בחינם

התאחדות המלונות בטבריה מזמינה את תושבי טבריה ואורחי העיר לסיורים רגליים בסמטאות העיר, שמתקיימים החל מהחודש ועד פברואר הקרוב, בימי שישי, בשעה: 10:00 בבוקר ובשבת: בשעה: 11:00 בבוקר.

הסיורים בנופי הכנרת והאזור מספרים על ייחודה של העיר טבריה וההיסטוריה שלה.

 

מידע על הסיורים: 

  • סיור “בניחוח טברייני” – כל יום שישי בשעה 10:00 בבוקר- בהדרכת רפי חלפון.

טבריה לאורך ההיסטוריה הייתה עיר מעורבת, שבה חיו: יהודים, פגאניים, נוצרים, מוסלמים וערב רב. אוסף התרבויות מתבטא בשפה מיוחדת, במטבח מגוון, בתרבות עשירה, בדתות שונות ובערב רב של מנהגים. הסיור עובר בחנויות תבלינים, גבינות ודגים, כך אפשר להתבשם מהריחות וללמוד על חכמת ורפואת הרמב”ם.

מסלול: הסיור מתחיל בפארק הארכיאולוגי, בו מסופר על העיר טבריה בת ה- 2000 שנה, “הסמטה האחרונה” – סיפורו של בית הכנסת של השל”ה הקדוש והמנזר האורתודוכסי, טיילת- סיפור הקמת העיר ומקומה של הכנרת בהוואי המקומי, ‘מסגד הים’ וחצר היהודים ופועלו של הרב חיים אבולעפיה בחידוש הישוב היהודי בטבריה, מסגד ‘עומריה’ – סיפורו של דאהר אל עומר. הסיור מסתיים, במלון טיבריוס ובית החולים הסקוטי, ושם מסופר על פעילות הנוצרים בא”י מסוף המאה ה 19 ועד ימינו אלה.

משך הסיור כשעתיים.

  • סיור “בעקבות נשים וניסים” – כל שבת בשעה 11:00 בבוקר – בהדרכת איזו פרי

מסלול: הסיור מתחיל בפארק הארכיאולוגי, הממוקם בסמוך לחומה הדרומית של טבריה, ונמשך לאורך החומה. בדרך מסופר סיפורה של הגברת דונה גרציה ותרומתה הגדולה לעיר. המשך לכנסייה היוונית ולמדיד המים של הכנרת, ושם מסופר סיפור הקמת הטיילת, מסגד ‘אל בחר’ ובית הכנסת ‘עץ החיים’, שהוא בית הכנסת הראשון בעיר, ואשר הוקם ע”י רבי חיים אבולעפיה. בהמשך, המבצר הצלבני – סיפורה של הנסיכה הצלבנית אשיבה, בית הכנסת ‘הסניור’ וסיפורו של אדון קונורטי. משם למסגד ‘עומריה’, שנבנה ע”י דאהר אל עומר, גובה המיסים של הפחה מצידון, לאנדרטה לזכר זאכי אלחדיף, ראש העיר העברי

הראשון בארץ ישראל, לבית החולים הסקוטי (שהפך למלון), אשר בו מסופר סיפורו של דוקטור טוראנס, למלון טיבריוס, שהוקם על ידי אדון גרוסמן וסיפורי המטוסים, שנחתו בכנרת, וסיום הסיור הוא ביקור ב’סאריה’ – בניין הממשל של התורכים והמבצר צ’וליביי, במנזר האיטלקיות ובבית ספר אליאנס.

משך הסיור כשעתיים.

  • הסיורים בחינם ואין צורך בהרשמה מראש.
  • כל הסיורים יוצאים מהפארק הארכיאולוגי ליד מלון לאונרדו פלאזה, רח’ הבנים 9, טבריה. המסלולים נגישים לנכים ויתקיימו עד חודש פברואר 2017.

 

 

 

 

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?