סימן שאתה צעיר – אסף אמדורסקי וישראל גוריון

כבר מעל לשנתיים רץ בכל הארץ המופע המשותף של אסף אמדורסקי וישראל גוריון “שרים הדודאים”, בו מבוצעים שיריהם המקוריים של “הדודאים” שהחלו את דרכם בזמר העברי לפני למעלה מ-50 שנה. כיצד נולד הצמד ששיריו זכו לעדנה מחודשת


לא רק ל”זמר המפורסם” מגיעות כל הכותרות השבוע, ולכן הפעם יוקדש המדור למקרה די נדיר במוזיקה הישראלית. צמד שהחל דרכו לפני 56 שנים וחזר לפעול לפני כשלוש שנים כשאת אחד החברים, מחליף לא אחר מבנו שהמשיך בדרך המוזיקלית. הכוונה היא לבני אמדורסקי וישראל גוריון, צמד הדודאים שהכירו לראשונה אי שם ב-1957 והפסיקו לפעול ב-1993 (כשנה לפני מותו של אמדורסקי). בין אלבומי הסולו שלו, החליט אסף אמדורסקי לעשות מחווה נדירה לאביו בדמות סדרת מופעים שבה יבוצעו מחדש השירים הישנים של הדודאים.

השבוע זכיתי לראיין את ישראל גוריון במסגרת תוכנית רדיו שעסקה כולה בשנת 57, כך שסיפור המפגש הגיע הפעם ממקור ראשון: “בעצם יש לנו חבר משותף, אמיר זוסמן שמו וכבר הרבה שנים הוא חי בארה”ב. היינו יחד בחיל האוויר והוא אמר לי יום אחד, כשדיברנו – ‘תשמע אתה חייב להכיר מישהו שאוהב בדיוק את השירים שאתה אוהב ויש לו טעם מאוד דומה לשלך’. אני לא זוכר אם זה היה במסיבה, לדעתי הוא פשוט הגיע אליי הביתה וצלצל בפעמון כי עוד לא היו אז טלפונים. הוא נכנס, אמר ששמו בני ומיד שאל איפה הגיטרה שלי. הוא היה איש מאוד פתוח, ישר כזה ללא עכבות וקיבוצניק באופי למרות שהיה ירושלמי. ואז התחלנו לשיר במסיבות כאשר אני בעיקר ליוויתי אותו ומאז לא הפסקנו להופיע יחד 36 שנה.”

“שרים הדודאים”- המופע המשותף של אסף אמדורסקי וישראל גוריון, רץ ללא הפסקה בכל רחבי הארץ כבר מעל לשנתיים כאמור, הפך להצלחה גדולה והביקוש הגדול להופעות עדיין נמשך. לפני כשנה, לאחר פניות חוזרות ונשנות מהקהל, החליטו ישראל ואסף להקליט את שירי המופע המשותף לאלבום כשאסף אמדורסקי כמנהל מוסיקלי שומר על רוח העיבודים המקורים של הדודאים אליהם נוספו חבורות הזמר “היוצאים מגדרם” ו”גני שיר”.

נדירים המקרים בישראל כאמור, בהם שירים של הרכב הפכו לכאלו נצחיים וזכו לעדנה מחודשת, יותר מ-50 שנה אחרי שיצאו לראשונה ובאותם ימים כמובן שהשניים לא צפו את ההצלחה. למרות הגעגועים העזים לבני אמדורסקי, ישראל גוריון לא חסך בראיון גם לציין את האיכויות המוזיקליות של הבן אסף: “תשמע, אסף זה לא בני אבל הוא מוכשר כמו שד. יש לו טעם אדיר ורעיונות והוא מוזיקאי בחסד. הרבה אנשים אומרים – ‘טוב אין לו את הקול של בני’. אז נכון, אבל יש לו משהו אחר. יש לו אישיות אחרת והשילוב בינינו הוא נפלא אני חושב. עשינו באמת דיסק נהדר למרות שלקח איזה שלוש שנים עד שגמרנו להקליט אותו. אנחנו ממשיכים עדיין להופיע כל הזמן ואפילו בקרוב יעלה מופע גדול שיציין 20 שנה מאז שבני נפטר.”

באחד מאותם שירים בלתי נשכחים, שנקרא ‘אין מה לזכור’ שרו הדודאים “המחר יהפוך לאתמול”. במקרה הזה, המציאות הוכיחה שהאתמול דווקא הפך למחר.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?