סרן נופר כהן לפני שחרור

סרן נופר כהן היא קצינת נפה ורשויות בנפת גליל מערבי שבמחוז צפון. רגע לפני השחרור, היא מסכמת שירות שהביא אותה לתפקידה הנוכחי בו היא אחראית על הקשר עם 28 הרשויות שבגזרת נפת הגליל המערבי בכל הקשור למוכנות הרשויות לחירום


סרן נופר כהן, קצינת נפה ורשויות בנפת גליל מערבי שבמחוז צפון, מסכמת שירות משמעותי רגע לפני השחרור. בראיון על המשמעות הרבה שהיא רואה בתפקידה, התפקידים השונים שביצעה והדרך שעברה, היא מסכמת: “הרגע המשמעותי שלי, עם כל כמה שזה יישמע קיטשי, זה התפקיד הזה”.

נופר, שמתגוררת בימים אלה במושב אליעד יחד עם בן זוגה, גדלה ביישוב גן נר, יישוב קהילתי בגלבוע. “אני בת יחידה, וטרם גיוסי התנדבתי במסגרת שנת שירות בפנימיית “נווה חנה” שבקריית גת. “הייתי “אחות גדולה” לקבוצה של חמישה עשר ילדים בגילאי 6 עד 14. זו הייתה שנה משמעותית, מפתחת, מלאה בהתמודדות עם ילדים שהימים לא תמיד קרצו וצחקו אליהם. אני יכולה להעיד שעם חלק מאותם הילדים אני בקשר עד היום.

“בתום אותה שנה, התגייסתי לתפקיד של מ”כית במחנה 80, בין התפקידים המשמעותיים בצבא לדעתי. אני לא חושבת ששנת השירות הגדילה את הדחף שלי לצאת לקצונה, אך אני חושבת שהיא חיזקה אותי לקראת השירות”.

לאחר זמן מה נופר יצאה לקורס הקצינים, וחזרה למחנה 80, בו שירתה כמפקדת מחלקה וסגנית מפקדת פלוגת טירונים. לאחר מכן, ביצעה מגוון תפקידים, ביניהם קצינת הדרכה במרכז לאימונים טקטיים בצאלים, מ”פ טירונים המיועדים להיות נהגים בבה”ד 6 (ביה”ס הצה”לי ללוגיסטיקה) וראש מדור תעסוקה מבצעית באוגדה 91 (האחראית על הגזרה בפן המבצעי). במסגרת תפקידה הנוכחי כקצינת נפה ורשויות היא האחראית על הקשר עם 28 הרשויות שנמצאות בגזרת נפת הגליל המערבי, בכל נושא מוכנות הרשויות לחירום. בין הרשויות שתחתיה – עכו, כרמיאל, סחנין, שפרעם, מוא”ז משגב ומוא”ז מטה אשר.

נופר: “העבודה ברובה, היא מול הקב”טים שברשויות, בליווי צמוד מרגע כניסתם לתפקיד. הם משתתפים בכנסים וימי עיון וכן, משולבים בקורסים צבאיים, כמו קורס מפקדי יקל”רים (יחידת קישור לרשות), על מנת שהם יבינו ויכירו את פיקוד העורף ומה נדרש מהם בעת חירום. במהלך השנה אנחנו מאמנים את הרשויות, מבצעים ביקורות, ובעיקר, מלווים אותם, יד ביד, במוכנות שלהם לרגע האמת. אנחנו מלווים בעיקר בתחומי ההסברה ומידע לציבור וכן, התמודדות עם אוכלוסייה בחירום. בתום הביקורות ברשויות אנחנו לא הולכים, אלא מפיקים לקחים ולומדים. היו לנו רשויות חלשות שעשו מהפך בזמן קצר – וכיום, נמצאות בנקודה אחרת בכל נושא המוכנות לחירום. בעלי התפקידים ברשויות אלה התמקצעו – ואנחנו, בסופו של יום, אנשי הקשר של הקב”ט”.

איך זה להיות החוליה המקשרת שבין הצבא לאזרחים?

“זה לא פשוט לעבוד עם אזרחים כשאתה נמצא בכובע צבאי. אנחנו, כצבא, יכולים לדרוש מהרשויות הרבה, אך יש לעשות זאת במינון הנכון. הקו המנחה שלי הוא המקצועיות, הלויאליות, אתה זה שמייצג את האזרחים מול הצבא ואת הצבא מול האזרחים. אני נותנת מכל הלב, 200%, כי 100% זה פשוט לא מספיק. כשהעבודה משותפת יש תוצרים. כך, למשל, יש לי שיתוף פעולה מצוין עם קצינת הביטחון (הקב”טית) של מג’ד אל כרום – והעבודה שם טובה וצמודה. חלק גדול מהסיפוק ששאבתי בשנה וחצי האחרונה נובע מהקשר הקרוב שיצרתי עם הקב”טים. הרצון של חלקם, ואפילו רובם, להשתפר, ללמוד, להתמקצע, אינו מובן מאליו, במיוחד כשמדובר באזרחים.

“מבחינתי, התפקיד שלי הוא חשוב ומשמעותי, כי זכיתי ללמוד על עצמי הרבה. זו לא התנהלות צבאית אלא התנהלות מול אזרחים. הדינמיקה שונה – ולמדתי מזה המון. כבר עכשיו, ערב יציאתי לאזרחות, אני רואה את זה.”

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?