פורום אמני קצרין בספריית קצרין

לפני כשבועיים ערכה קבוצת פורום אמני קצרין הצגת עבודות ראשונה. השנה התמקד הפורום ביצירת עבודה אמנותית סביבתית, ובביטוי אמנותי לז’אנרים ספרותיים, שתוצאותיו הראשונות מתנוססות כבר היום על מדפי הקומה השנייה של ספריית קצרין


 

פורום אמני קצרין, פרי יוזמתו של דניאל טישאור, שהחל לפעול בשנה האחרונה, גובש כקבוצה של יוצרים מתחומים שונים ומגוונים מקצרין, ושם לעצמו מטרה להרחיב את מעגל העשייה האמנותי, הפיסולי והאסתטי בקצרין. תוך שימת דגש על מקומות ברי עניין ובעלי צורך, לשיפור חזות העיר.

“העשייה היא למען הציבור הרחב, למען קצרין, ועתידה לשלב קהלים שונים בעשייה”, אומר טישאור, עם העמדתו של מיזם ראשון מיצירתם של אמני הפורום בספרית קצרין.

הפורום, שהחל לפעול במהלך השנה האחרונה, מתכנס לעיתים די תכופות, חלקן לציור ויצירה משותפת בנופי קצרין, חלקן לתכנון פעילות וחלקן לשמיעת הרצאות מפי אחד מחבריו.

הפורום יזם השנה עשייה שמתמקדת בשני ערוצים – האחד יצירת עבודה אמנותית סביבתית בתוך מרחב אורבני וסביבות טבעיות והשני ביטוי אמנותי לז’אנרים ספרותיים בספריית קצרין, שתוצאותיו יוצבו על עמודת הז’אנר בהתאם.

במיזם בספרייה משתתפים ויקטוריה ריידמאן, משי פיילס, דניאל ושירי טישאור, אנדריי קם, שרה סאקס, דוד בטיטו, ורדה בן חורין, אשר יצרו 11 פסלים במידות של עד כ-30 ס”מ כל אחד.

הצגת העבודות לראשונה בפני המשתתפים נערכה לפני כשבועיים, והוכתרה בהצלחה גדולה עד כדי כך, שיוצרים נוספים הביעו ענין להשתתף במיזם, ביניהם דודי גבע, יפה זונשיין, שושי ברקוביץ, אסתר גברילוק, דליה חן, רחל דיין וטניה לוטן. סבב העבודות הראשון כבר מתנוסס בחן רב מעל מדפי ספריית המבוגרים והעיון בקומתה השנייה של הספרייה.

בהמשך הערב הוצגה פעילותו הנוספת של הפורום, מיזם הפיסול הסביבתי, והסקירה שנערכה ברחבי קצרין וסביבותיה בידי משתתפי הפורום בחודשים האחרונים, באתרים שנראו כראויים למיזם זה: הגדרות בכבישי רחוב גילבון, טיילת נווה, רחבת השוק וטיילת חצבים.

בסיום הדיון הוחלט לקיים פעילות של פיסול סביבתי בשתי קבוצות עבודה; האחת תפעל בטיילת החצבים, השניה ותפעל בטיילת נווה. כל התכניות שיוצעו בידי הקבוצות יוגשו למועצה לאישור והמשך התהליך.

השבוע נפגש טישאור עם מנהל מתנ”ס קצרין גילי פורת, הציג בפניו את תכניות הפעילות של הפורום וזכה לברכתו ולהבטחה לשיתוף פעולה.

נטלי קובל, מנהלת ספריית קצרין, נענתה ברצון כאשר פנה אליה טישאור להיות בית לקבוצת האמנים החדשה שקמה בקצרין.

“שמחתי כאשר פנה אלי דניאל עם הרעיון לקיים מפגשי אמנים בספרייה”, אומרת קובל, “ספרייה היא מקום שאנשים מגיעים אליו בשמחה, לא רק על מנת להשאיל ספרים אלא גם להתחבר עם תרבות.

“כן, אני נותנת בית לקבוצה ובשמחה על ההזדמנות להעמיד את המקום לטובת דברים שקשורים לאנשי קצרין. הצבת הפסלים על מדפי הספרים זהו שלב ראשון בשיתוף הפעולה. השלב הבא יהיה העמדת תערוכת ציור של החוג. כרגע העבודות מגיעות אלינו, כאשר הספרייה לוקחת אחריות על המסגרות ומתקצבת אותן. התערוכה תשתרע בכל רחבי הספרייה, בקומה הראשונה והשניה, בין הקומות, בכניסה, אני אשתדל למצוא מקומות כדי לקלוט את העבודות ולהציג אותן ברווחה”.

יצוין, כי נושא התערוכה יהיה מתוות ורישום במונוכרום ובצבע של אמנים מהפורום. על מועד פתיחתה תימסר הודעה.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?