קפטן לוחמת חילוץ והצלה

השבוע סיימה רב”ט טל בקאל מקיבוץ אורטל את הכשרתה, והפכה באופן רשמי ללוחמת חילוץ והצלה בנפה הסדירה של פיקוד העורף. זהו סיפורה של לוחמת שנלחמה לפני הגיוס להגן על השער במגרש המשחקים וכיום נלחמת להגן על אזרחי המדינה


 

רב”ט טל בקאל גרה בקיבוץ אורטל שברמת הגולן, והיא בוגרת בית הספר הר וגיא שבקיבוץ דפנה, לוחמת בגדוד ‘קדם’ בנפה הסדירה של פיקוד העורף, ובוגרת המכינה הקדם צבאית ‘נחשון’ שבשדרות, אשר עליה היא מספרת בגאוות יחידה: “המכינה פיתחה אותי והטמיעה אצלי ערכים וציונות אין סופית.”

כבר לפני גיוסה ידעה טל כי תלך לשירות קרבי ממש כמו כל לוחם אחר: “לפני הגיוס חיפשתי תפקידי לוחמה שונים, התעמקתי באופציות, מצאתי עניין בשלושה כשירויות שיש ללוחמי הנפה הסדירה: חי”ר, חילוץ ואב”ך (אטומי, ביולוגי, כימי). דבר נוסף שמשך את תשומת ליבי הוא העובדה שבנפה הסדירה משרתים בצורה שוויונית יחד בנים ובנות. גיליתי יחידה עם אנשים איכותיים, ערכיים ומעל לכל מצאתי משפחה.”

רב”ט בקאל עברה עם משפחתה לגולן כשהייתה בגיל 9 וזאת לאחר שסבתה נפגעה בפיגוע באינתיפאדה השנייה. בעקבות זאת הוריה החליטו לעבור למקום שליו יותר מהעיר הסואנת. המעבר אכן קרה מסיבות מצערות אך פתח לרב”ט בקאל צוהר לעולם חדש שלא הכירה קודם לכן, עולם הכדורגל. “המעבר לקיבוץ היה לי מוזר ושונה בתחילה אבל מהר מאוד השתלבתי. בקיבוץ ישנם המון חוגים, ביניהם היה גם חוג כדורגל שלקחתי בו חלק פעיל מאוד. אם לא הייתי עוברת לגולן לא הייתי מתחילה לשחק, שיחקתי כדורגל עשר שנים והייתי נוסעת מרמת הגולן לאימונים בווינגייט. לימים הפכתי לקפטן הנערות בנבחרת ישראל. הייתה לי אופציה להגשים חלום ולעבור לשחק בקנדה.

“אבל לא הייתי שלמה עם זה, לא יכולתי להרשות לעצמי לעזוב את הארץ ואת החברים ולא להתגייס בזמן שצעירים בגילי מתגייסים ומגנים על הארץ וכל זה בשביל להגשים את החלום האישי שלי. החלטתי לוותר על החלום הזה ולהגשים חלום אחר, החלום שלי עכשיו הוא להיות קצינה בצה”ל.”

רב”ט בקאל רק סיימה את ההכשרה הראשונית וכבר חושבת על ההישג הבא שלה. לנגד עיניה עומדת מטרתה הבאה והיא יציאה לקורס מפקדים ובהמשך קורס קצינים. “ככל הנראה אצא במרץ בהקצאה הראשונה לקורס מפקדים. אני שואפת גם לצאת לקורס קצינים בהמשך – חשוב לי לתת כמה שיותר מעצמי. כל עוד אני יכולה וחושבים שאני מתאימה אני אתן את כל כולי.”

ההגעה לתפקיד לוחמה אינו מובן מאליו, בייחוד לנשים. רב”ט בקאל מציגה מודל שורשי וערכי של מלח הארץ. חיילת שלא נרתעת מתפקיד פיזי, אשר מבינה את החשיבות ולא נרתעת כלל מתגובות הסובבים אותה.

הנפה הסדירה הינה יחידה חדשה יחסית אשר הוקמה ב-2010 ומונה כיום 4 גדודים, מעבר לפעולת החי”ר שמבצעת הנפה, ישנה גם פעולת החילוץ וההצלה שלוחמיה מוכשרים לבצע.

“אני מאוד ממליצה על התפקיד הזה. אפשר לראות מיום ליום כמה שהיחידה מתפתחת ומתקדמת, וכיף לקחת חלק במשהו יחסית חדש. מי שרוצה לעשות שירות מעניין ומשמעותי, בייחוד בנות שרוצות לתרום מעצמן, זה המקום.

התפקיד וההכשרה הוציאו ממני את המיטב. במסגרת ההכשרה הבנתי שהתפקיד משלב המון דברים, עבודה עם הראש ועם אנשים. הערך שתמיד עומד לנגד עיניך הוא הצלת חיים, כי מעבר לפעולות חי”ר שאנחנו מבצעים ישנה גם פעילות החילוץ שיכולה להציל חיים.”

“אני מאוד אוהבת את המדינה, אני חושבת שזו זכות לשרת בצה”ל ולהיות לוחמת.

זה התור שלי לתת ואם לא אנחנו אז מי ייתן, אני מרגישה שאני שומרת על הבית שלי ועוזרת להורים שלי לישון בשקט. היום אני מבינה שהקשיים שחוויתי במהלך ההכשרה היו רגעיים, אבל הגאווה נשארת איתי לנצח,” מסיימת רב”ט בקאל בחיוך ובגאווה עצומה.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?