קצרין – משהו טוב קורה כאן

ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב: “משפחות צעירות שמעתיקות את חייהן לקצרין עושות זאת לא רק בגלל אפשרויות המגורים, אלא בעיקר בזכות החינוך, הקהילתיות ואיכות החיים”


הקיץ, תחגוג קצרין 40 שנים לייסודה. קצרין מודל 2017  מהווה בית עבור תושבים מכל קצות החברה. בירת הגולן של שנת 2017 הפכה לכור היתוך בין צעירים, ותיקים, עולים חדשים, צברים, דתיים, חילונים, תושבי הצפון ומשפחות שהגיעו מהמרכז. תושבי קצרין נהנים מאיכות חיים גבוהה, קרבה לטבע וחיי קהילה עשירים. משכונת “גמלא” הוותיקה ועד לרובעים החדשים הנבנים ביישוב, אי אפשר שלא להרגיש שמשהו טוב קורה בקצרין.

הרבה מאוד עבר על המועצה המקומית קצרין, מאז הקמתה בשנות ה-70′. מה שהחל אז כגרעין משפחות אידאליסטי, מגשים כיום את מטרת הקמתה של קצרין להיות “בירת הגולן”.

17% וזה לא מע”מ

הדברים באים לידי ביטוי במספרים עצמם. בסוף 2013, התגוררו בקצרין כ-6,300 נפש בלבד. בשנת 2017 חיים בה כבר כ-8,000 תושבים ומדובר בצמיחה מרשימה של כ-17%. בהתאם לביקוש ולגידול הדמוגרפי, משגשג גם תחום הבנייה. למעלה מ-3,000 יחידות דיור מתוכננות להיבנות בשנים הקרובות בקצרין, שכונות חדשות מציעות נוף מרהיב לכנרת ומגרשים של עד ל-625 מ”ר. באופן חסר תקדים, עד 80% משטח המגרשים מאושרים לבנייה, דבר שמאפשר לתושבים גם אפשרויות פרנסה “בתוך הבית”, כמו הקמת צימרים ועסקים נוספים.

“משפחות צעירות שמעתיקות את חייהן לקצרין עושות זאת לא רק בגלל אפשרויות המגורים, אלא בעיקר בזכות החינוך, הקהילתיות ואיכות החיים”, מתגאה דימי אפרצב, ראש המועצה המקומית קצרין. “המשפחות הללו מוצאות בקצרין את השילוב המדויק שבין יישוב כפרי קטן עם אווירה קהילתית לבין מקום המספק את מכלול השירותים הציבוריים הדרושים. כלומר, קצרין מתאימה למי שאוהב את המרחב הכפרי, אבל רוצה גם מתקנים ושירותים מתקדמים ומרכזיים במרחק נגיעה”.

תנועות נוער, מתנ”סים ויום לימודים ארוך

גם בכל הנוגע לחינוך, קצרין עברה כברת דרך, בתקופה קצרה יחסית. על מנת לקדם את הצמיחה הדמוגרפית במועצה, ובכדי להפוך אותה לאחד המקומות היציבים והמבוקשים בצפון, קצרין משקיעה, מדי שנה, חלק ניכר ובלתי מבוטל מתקציבה בחינוך. התוצאה היא מעטפת חינוכית איכותית לילדי היישוב, החל מגיל פעוטון, עד לתיכון ואף לאחר מכן.

הדברים באים לידי ביטוי בצורה מובהקת ברמת ההישגים. בשנת הלימודים האחרונה (תשע”ו), כ-87% מהלומדים בקצרין היו זכאים לתעודת בגרות ושיעור הגיוס בבתי הספר עמד כמעט על 100%. המועצה מקיימת יום לימודים ארוך ופועלות בה מגוון תנועות נוער, כמו “הצופים” ו”בני עקיבא”. כך גם פעיל בקצרין ארגון “אחריי!”, המקדם גיוס ליחידות מובחרות ובמועצה יש מרכז נוער שמתופעל על ידי החברה למתנ”סים. בנוסף, נפתחה בקצרין מכינה קדם-צבאית לפיתוח מנהיגות חברתית – “תמיר”.

תרבות זה אצלנו

חיי התרבות והפנאי שודרגו לרמה הגבוהה ביותר וביישוב מורגשת פריחה תרבותית.

בחודשים האחרונים מתקיימת פעילות תרבותית ענפה ביישוב, הצגות ומופעים, סרטי ילדים ומבוגרים, לצד אירועי סמוכים לחגים, פעילויות בשכונות ומה שביניהם.

אומנים ויוצרים, מבוגרים לצד קטנים, מפתחים את הקהילה ומתפתחים בקהילה.

 

תעשייה ותעסוקה = פרנסה

בתחום התעסוקה והפרנסה, הפיתוח המואץ מורגש היטב. החברה לפיתוח קצרין מובילה מהפכה באזור בכל הנוגע לתעשייה, הבאת יזמים חדשים ופיתוח עסקים מקומיים. נכון להיום, ישנם יותר מ-12,000 מ”ר בבנייה ו-8 מפעלים, שעתידים להיפתח בשנתיים הקרובות בענפי הביוכימיה, ייצור תרופות, ביוכימיה, מיקרואלקטרוניקה ועוד. כמו כן, מוקמים בקצרין שני מבנים נוספים של כ-6,000 מ”ר, המיועדים להשכרה.

“התעשייה והעסקים כאן מכפילים את גודלם”, אומר אפרצב. “מפעלים שלמים מעתיקים פעילותם לקצרין ואחרים מתרחבים”.

“הדבר הכי חשוב שמאפיין את תושבי הגולן הוא הגישה האקטיבית והאופטימית לחיים, שיודעת ליצור לעצמה את המציאות שלה. למי שעוסק ביזמות אישית, חברתית, או עסקית, קצרין היא גן עדן. לרוב, אין תחרות והפוטנציאל להצלחה הוא גבוה ביחס להשקעה הנמוכה”.

ומה צפוי לנו בחודשים הקרובים?

פיתוח מגרשים חדשים באזור התעשייה, הפעלת אתר אינטרנט חדש, סיום עבודות השיפוץ בבית הספר “גמלא” והפעלת בניית מרכז יזמות עסקית, תחילת הבנייה ברובע 11, השלמת ביצוע רפורמה להפרדת אשפה ופינוי פסולת, וגולת הכותרת : אירועי חגיגות ה-40 לבירת הגולן.

הצמיחה בגולן אינה נובעת רק מהקמת מפעלים ותעשייה.

אפרצב: “הדבר הכי חשוב שמאפיין את תושבי הגולן הוא הגישה האקטיבית והאופטימית לחיים, שיודעת ליצור לעצמה את המציאות שלה. למי שעוסק ביזמות אישית, חברתית, או עסקית, קצרין היא גן עדן. לרוב, אין תחרות והפוטנציאל להצלחה הוא גבוה ביחס להשקעה הנמוכה”.

אכן, הרבה ממה שקורה במועצה הוא פרי יוזמה פרטית של אנשיה, שנהנים לקצור את פירות עמלם.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?