קרן שמש מאודם- “גולן הייטס הוסטל”

אכסניית התרמילאים “גולן הייטס הוסטל” שהוקמה לפני כחצי שנה במושב אודם, מציעה חדרים משותפים או פרטיים, עם חללים ציבוריים, מטבח גדול ומאובזר, ספרייה ועמדות מידע. לאחרונה זכתה האכסניה בתואר “יזם השנה” של ארגון “קרן-שמש”


שנה וחצי בלבד לאחר הקמתה, זכתה אכסניית התרמילאים במושב אודם בתואר “יזם השנה” בקטגוריה החברתית של “קרן-שמש”, ארגון לעידוד יזמים צעירים, לעסקים המשלבים ראייה חברתית בחזון העסקי, מיסודה של קרן אדמונד ג’ ספרא.

על התואר התמודדו עשרה יזמים בשלוש קטגוריות: הצלחה עסקית, קטגוריה חברתית וסיפור אישי, ולכל אחד הוענקו 10,000 ש”ח לפיתוח העסק.

האכסניה Golan Heights Hostel מציעה חדרים משותפים לצד חדרים פרטיים, וייחודיותה במרחבים המשותפים, אותם חולקים המתארחים. היזמים ובעלי החזון להקמת האכסניה, הם ליעד מונצש ואלון בורנשטיין.

אצל ליעד מונצש (36), אשר גדל במושב אודם, מדובר בהגשמת חלום, שהינו גם משאת נפש של מטיילים רבים אשר מגיעים ומבקשים להישאר בגולן ימים ספורים, במחירים ובתנאים – כספיים וחברתיים כאחת – אשר יפים לתרמילאים כמותם.

אחרי שירות של שבע שנים כקצין בחיל הים, יצא מונצש לטיול הגדול, “שנמשך עד היום”, לדבריו. לאחר שנים ספורות בהן חי בספרד ושנים נוספות של חיפוש אחר המקום המושלם להפיכת החזון לממשות, הוא שב לאודם, שממילא נשאר תמיד גבוה ברשימת העדיפויות הפרטיות. היו אלה הטבע, האנשים המיוחדים, החיים הפשוטים, קצב החיים השונה וכמובן – המשפחה שחיה במושב – שהביאו לבחירה בבית בו גדל.

“השאיפה הייתה תמיד ליצור משהו שיחזק את הקהילה המקומית והחלום היה ונשאר לשלב בין העיסוק שלי לדרך החיים שלי”, הוא פותח בסיפורה של האכסניה, מתוך תקוה שבתים כמוה יקומו בעתיד בכל יישוב בגולן, ולא נותר אלא להצטרף לחלום זה.

ליעד מונצש, יזם: “מעבר לחיבור עם אודם, האכסניה משמשת כנקודת מפגש צפונית לתיירים שלא הקשיבו לאזהרות משרדי החוץ במדינותיהם והחליטו לחוות את הגולן בעצמם. פה הם נחשפים לחיים הנעימים לאורך הגבול השקט ביותר של מדינת ישראל”

רווח כפול: חברה טובה שהיא גם כוח קנייה

אכסניית התרמילאים “גולן הייטס הוסטל” היא סיפור תיירותי חדש בגולן, שונה מכל מה שנוצר כאן לפניה. היא מציעה למטיילים חדרים משותפים או פרטיים, חללים ציבוריים משותפים, מטבח גדול ומאובזר לשימוש האורחים, ספרייה, עמדות מידע ומפות האזור.

מונצש: “צורת אירוח זו מאפשרת לנו להציע מחירים נמוכים ובכך לפתוח את אודם וצפון הגולן לאורחים מסוג חדש; כאלו שנשארים זמן ארוך יותר ותומכים ישירות בכלכלה המקומית ובמרקם החברתי. רבים מאורחי האכסניה נשארים בין ארבעה לשבעה ימים ומבקרים באתרי הטבע והפארקים באזור, בעסקים המקומיים, נפגשים עם בני המושב ומחליפים חוויות.

“אמנם מושב אודם עובר תהליך נפלא של גדילה, חזרה של בנים ושיא במספר התינוקות, אך כאשר מספר חבריו הוא פחות מ-100 – השפעתם של 20 אורחים נוספים היא כלכלית וחברתית כאחד – חברה טובה שהיא גם כוח קנייה, והרווח – כפול.

נופש שקט ובטוח לתיירים שלא קשובים לאזהרות משרדי החוץ

באכסניה, שנפתחה בינואר 2015, 28 מיטות בשישה חדרים, חלקם זוגיים וחלקם משותפים ל-6-8 אורחים. השירותים והמקלחות משותפים, המטבח ענק ומאובזר כמו מסעדה, בחוץ גינה אורגנית, פארק עם ערסלים ופינות ישיבה. החדרים בסיסיים ופשוטים, אך מצוידים בריהוט איכותי, החללים המשותפים מעוטרים מרצפה ועד תקרה ביצירות אמנות. המחירים נעים בין 117 ש”ח למיטה בחדר משותף עד 410 ש”ח לסוויטה המתאימה לזוג עם שירותים ומקלחת פרטיים בחדר. ארוחת הבוקר הצמחונית כלולה במחיר ומוגשת לכל האורחים, ארוחת ערב מלאה עולה 30 שקלים.

“השיתוף, בחללים ובארוחות, הוא הערך המוסף של האכסניה,” מדגיש מונצש. “אנחנו לא מבטיחים חופשה פרטית ורומנטית, אלא אפשרות להכיר מטיילים מכל העולם, להשמיע ולשמוע דעות, לצאת לטייל ביחד או ליהנות מיום רגוע באווירה הביתית של האכסניה.

“מעבר לחיבור עם אודם והתושבים, האכסניה משמשת כנקודת מפגש צפונית לתיירים שלא הקשיבו לאזהרות משרדי החוץ במדינותיהם והחליטו לחוות את הגולן בעצמם. פה הם נחשפים לחיים הנעימים לאורך הגבול השקט ביותר של מדינת ישראל. הם נחשפים לנקודת המבט של תושבי המקום ובהמשך משמשים כשגרירים טובים של רמת הגולן בהמשך טיולם ובמדינות מוצאם.”

בשנת 2015 התארחו באכסניה למעלה מ-2000 אנשים, מהם 70% תיירים, ובסוף השנה קיבעה האכסניה את מקומה בראש הדירוג בכל מנועי ההזמנות הגדולים בעולם והביקורות מהללות.

“הרעיון להקים אכסניה מסוג זה באודם התחזק בכל פעם שטיילתי וראיתי את ההשפעה של מקום כזה על קהילה קטנה, הן בפן הכלכלי והן בפן החברתי ובראייה לטווח ארוך נשמח אם בכל יישוב בגולן תהיה לפחות אכסניה דומה אחת, מצב שימתג את הגולן כיעד אטרקטיבי לתרמילאים, ימשוך מטיילים רבים לתקופות ארוכות יותר ויתמוך ישירות בעסקים הקטנים הפועלים בסביבה”.

ארגון “קרן שמש”

מנכ”ל “קרן-שמש”, מיכל אבן-חן, מוסרת כי במהלך עשר שנות קיומה סייעה הקרן להקמתם של יותר מ-2,000 בתי עסק. קרן-שמש לעידוד יזמים צעירים בישראל הוקמה כארגון ללא כוונת רווח במטרה לעודד יזמים צעירים ומוכשרים להקים עסקים חדשים בישראל. קרן-שמש קולטת לשורותיה מידי שנה כ-300 עסקים חדשים, המלווים על ידי מעל ל-400 מתנדבים, כולם אנשי עסקים מנוסים. הארגון, הממומן כולו על בסיס פילנתרופי על ידי קרן אדמונד ג’ ספרא, הינו חבר ברשת בינלאומית של ארגונים דומים בשם Youth Business International שמרכזו בלונדון.

 

 

כתבות שיכולות לעניין אותך

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?