שומרים על אנשי הגולן

בשבוע האחרון סיימה נפת הגולן של פיקוד העורף אימון הקמה גדול, שבסופו הוגדרה כשירה למילוי משימתה בחירום. ליחידה, שעל בנייתה שוקדים מזה כמה שנים אנשי מילואים מהגולן ומהאזור, מטרה אחת: הצלת חיים. זהו הכוח שמגן על הבית


בשקט, בלי רוח וצלצולים, בלב קצרין, צומחת וגדלה נפת הגולן של פיקוד העורף.
במפקדה לא גדולה שוקדים מזה כמה שנים אנשי מילואים מהגולן ומחוצה לו על בניית יחידה מקצועית שתפקידה הוא הצלת חיים. רק בשבוע האחרון סיימה היחידה אימון הקמה גדול, בהצלחה רבה, שבסופו הוגדרה כשירה למילוי משימתה בחירום. מפקד הנפה, סגן אלוף אבי גולדבלט, נשוי, אב לחמישה וסב טרי מספר: “תפקידנו לטפל בכל המרחב האזרחי בגולן ויש בידינו האמצעים והיכולת לזהות ולהכיל משברים עוד לפני התרחשותם. לכך אנו נותנים מענה מיידי, על מנת לאפשר לאזרחים לנהל מקסימום של שגרת חיים בתוך מצב חירום מתמשך.”
הנפה, כגוף מקצועי של פיקוד העורף, מורכבת מאנשי מילואים המתמחים בביצוע משימות תיאום ושליטה על כלל הכוחות הפועלים בזמן חירום – הכל מכוון ליעד של הצלת חיים. לביצוע משימה זו, עומדים לרשות הנפה שלושה כלים עיקריים – התראה מוקדמת לאזרח (אזעקה), הסברה באשר להתגוננות מיטבית בפני האיומים במרחב וכוחות חילוץ והצלה במקרה הצורך. מפקד הנפה, סא”ל גולדבלט סבור כי סוד ההצלחה והמוטיבציה הגדולה טמון בערך השמירה על הבית. “רוב אנשיי הינם תושבי הגולן או שמשפחתם חיה בגולן והם מרגישים צורך וחובה אף מעבר לשירות מילואים אחר.”

סא”ל גולדבלט, מפקד: “תפקידנו לטפל בכל המרחב האזרחי בגולן ויש בידינו האמצעים והיכולת לזהות ולהכיל משברים עוד לפני התרחשותם. לכך אנו נותנים מענה מיידי, על מנת לאפשר לאזרחים לנהל מקסימום של שגרת חיים בתוך מצב חירום מתמשך”

אחד האנשים הללו הוא אלי שוויגר בן 39, נשוי ואב לחמישה המתגורר בנטור מזה 8 שנים:
“בתור קצין מודיעין ביקשתי לשרת בנפת גולן מהסיבה שהגולן הוא הבית שלי. חלק מהחיילים והקצינים הינם שכנים וחברים ולמרות העבודה המקצועית והאינטנסיבית התחושה מאוד חמה וביתית. אנחנו מכירים היטב את הגזרה, מנתחים מידע הזורם אלינו בכל המישורים ומספקים את ההמלצות הדרושות על מנת לסייע ליישובי העורף בגולן. תחושת הסיפוק אדירה”, הוא מספר.
שקד ירון, חיילת משוחררת בת 22 מקיבוץ מרום גולן מספרת גם היא על שירות המילואים בנפה: “אחרי שנת שירות מאתגרת, בחרתי במודע בתפקיד צבאי המחייב שירות מילואים לבנות. אלו הערכים עליהם גדלתי בבית וכשהשתחררתי הציעו לי להצטרף ליחידה. התלבטתי אם לעזוב את שירות המילואים שלי בבה”ד 10 (שם שירתי כמפקדת בקורס חובשים) אבל ההזדמנות הזו שבתה את ליבי. כיום, בתפקידי במילואים אני מש”קית הסברה במכלול אוכלוסיה, מה שמוביל אותי לעבוד מול האוכלוסייה הנהדרת שיש בגולן.

נפת גולן הציבה לעצמה מטרה נעלה ומשותפת לכל חבריה – הצלת חיים. קצין השלישות של הנפה ותושב הגולן בעצמו, שחר נפתלי, פונה בקריאה לציבור: “היחידה שלנו גדלה בכמות כוח האדם אך אנו רוצים שיגיעו עוד אנשי מילואים. אנחנו פונים לכל תושב גולן שעדיין משרת במילואים להגיע ולהצטרף לכוח שמגן על הבית.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?