שחרחורת בלילות הסתיו

השיר הקלאסי “שחרחורת” זכה במהלך השנים לעשרות ביצועים של אמנים כאסתר עופרים, עפרה חזה, זהר ארגוב, הברירה הטבעית, ועוד. ביצוע מיוחד לשיר “שחרחורת” של עלמה זהר, פותח תגובת שרשרת שקשה לחזות את השלכותיה


 

הפרק הקודם של תגובת שרשרת הסתיים בשיר “טמבל” שארקדי דוכין תרגם מרוסית, והנוכחי יתחיל בשיתוף הפעולה שלו עם עלמה זהר. אחרי ניסיון חד-פעמי בפסטיבל הפסנתר שהצליח במיוחד, קיים דוכין בשנה שעברה סיבוב הופעות משותף עם עלמה זהר. “החברים של נטאשה” הייתה בגיל הנעורים הלהקה שזהר העריצה וכשהשניים נפגשו לראשונה בחזרה, נדלק ביניהם מיד ניצוץ שהוביל לדרך המשותפת שהם חולקים יחד ברחבי הארץ. קצת לפני אותו סיבוב, יצא האלבום “שני צדדים מטבע” שנועד לחבר בין הרוק הישראלי למוזיקה הים-תיכונית. באותו אוסף, ביצעה עלמה זהר גרסה נהדרת לשיר “שחרחורת” שהפיק נדב ביטון ולא יצא כסינגל, אבל בעיניי הוא דווקא אחד המוצלחים שהוקלט במסגרת האלבום.

“שחרחורת”, זכה במהלך השנים לביצועים ע”י המון אמנים ביניהם אסתר עופרים, עפרה חזה וזהר ארגוב אבל אחד הזכורים הוא העיבוד של הברירה הטבעית. לפני כשלוש שנים שיחררה הלהקה את אלבומה ה- 12, “בסוד תפילת ערער”. הסינגל הראשון שיצא מתוכו ואחד הבולטים הוא עיבוד מחודש נוסף יחד עם הזמרת ההודית, ליאורה יצחק. מדובר ב”הלילה”, טקסט יפהפה שכתב ארז הלוי בתחילת שנות ה- 70.

הקול המהפנט של ליאורה יצחק נתן לה את הזכות להשתתף בהקלטות רבות כמו הפרויקט של עידן רייכל ו”פעמון” של עדי רנרט, אבל רובנו מזהים את הקול שלה דווקא בזכות השתתפותה באלבום חומר מקומי של “הדג נחש”. יצחק מככבת כאן בפזמון של אחד הלהיטים הגדולים שיצאו מאותו אלבום, “חליפות”.

מי שראוי לקרדיט רציני על ההצלחה בתחילת הדרך של הדג נחש, הוא לא אחר מקובי אוז שאימץ אותם ללייבל שלו לבנטיני והשתתף בהלחנה של חלק מהשירים. באותה תקופה “הדג” אפילו שימשו כלהקת החימום של טיפקס. אחד השירים הפחות מוכרים של הלהקה, אבל בין הגרוביים שהופיעו באלבום הבכורה, הוא הרצועה הלפני אחרונה שבה התארחו הרביעייה הפותחת וקובי אוז בעצמו. לא מפתיע שהרצועה הזו קיבלה את השם “ג’אם”. ב-2012, קובי אוז התארח בשיר של רוני ידידיה שנקרא “חמש לפנות בוקר”. מדובר בסינגל הרביעי מתוך פרויקט מיוחד שהקדיש שדרן הרדיו הוותיק לשירי אלתרמן ובו אירח אמנים נוספים ביניהם פיטר רוט. מעבר לקריירה הרדיופונית ב-88fm, רובכם כנראה זוכרים את רוני ידידיה משיר הנושא של התוכנית “קשר משפחתי”.

רוני ידידיה הוא לא הראשון שביצע את “חמש לפנות בבוקר” של אלתרמן, כבר ב-78 שלמה יידוב הקליט אותו עם לחן אחר. השיר הופיע בתקליט הבכורה של שלמה יידוב, הפעם הראשונה וחוץ ממנו הופיע שם גם הלהיט הנצחי “ימים לבנים”. במקביל ליציאת התקליט, יידוב היה שותף בתחילת הדרך של השלישייה “צליל מכוון”, איתה הקליט מחדש את “ימים לבנים” בביצוע שהפך למזוהה יותר אמנם, אבל ממש לא נופלת מגרסת הסולו. בתקליט הבכורה שלו, ניגנו כמה מהנגנים הגדולים של הדור ההוא – יוני רכטר, שם טוב לוי, אפרים שמיר, אלון הילל, אהרון קמינסקי ומאיר ישראל, קבוצת נגנים מתוך התזמורת הפילהרמונית, לא פחות ושם טוב לוי שמוביל אותנו לשיר הבא. שנה לפני שניגן בתקליט של יידוב, יצא התקליט היחיד של “ששת” שהיווה פריצת דרך לרוק המתקדם בישראל. רובנו זוכרים ממנו בעיקר את “בלילות הסתיו” שכתב דוד פוגל והלחין שם טוב לוי בעצמו שמפליא בשיר כהרגלו בביצועי החליל.

חוץ מלוי מי שעוד בלטה כמובן בהרכב המיתולוגי הזה, היא יהודית רביץ שאיתה נסיים את “השרשרת” להפעם. סביר להניח שרביץ, תוביל אותנו לנקשרים מסקרנים במיוחד בשבוע הבא. חג פורים שמח ומבדח.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?