שלושה ימים במעלות

בנות ט’ של אולפנת קצרין-הגולן יצאו למסע התנדבות בן שלושה ימים בעיר מעלות. ארגנו הכול לבד, איתרו מקומות להתנדב בהם ואפילו בישלו בעצמן. כבוד

בכל שנה, כיתה ט’ באולפנת קצרין-הגולן יוצאת למסע התנדבות, בן שלושה ימים, של תרומה לקהילה על ידי התנדבויות במקומות השונים בעיר שבה בחרו להתנדב.

השנה, יצאנו לעיר מעלות, בליווי המדריכה והמחנכת. בימים שלפני המסע, היינו אחראיות על ארגון המסע: איתור מקומות להתנדבות, ארגון הסעות וכמובן, ארגון הסעודות.

ביום הראשון, התנדבנו בגני ילדים, ביניהם גן של ילדים מעולי בני המנשה. קבוצה נוספת התנדבה  “במרכז כוכב” – מרכז יום לאנשים בעלי מוגבלויות שכליות וגופניות. הבנות שהתנדבו שם מספרות שיותר ממה שהן תרמו, הן קיבלו ולמדו מהאנשים שם על האהבה לאחר והשמחה מכל הצלחה קטנה בחיים. בהמשך היום, ארגנו מסיבת יום הולדת לאנשים מבוגרים ברחבי מעלות, בליווי של בחורים ובחורות שבחרו לעשות שנת שירות במעלות. המבוגרים התרגשו ושמחו וחלקם אף בכו.

אכלנו ארוחת ערב שבושלה על ידי כמה מבנות הכיתה ובהזדמנות זו, רצינו להגיד תודה רבה לבשלניות המוכשרות.

בערב, יצאנו לסיור במעלות, עם הזמר מיאל מסורי, שסיפר על תולדות המקום ועל הפיגוע שהיה במעלות בתחילת דרכה, בליווי שירה וניגון. הסיור היה מאוד מעצים ומרגש.

בלילה, לאחר יום גדוש בעשייה, הגענו לאכסניית “שיר למעלות”, שם שמענו שיחה, שהעביר לנו אשר, עולה מבני המנשה ולמדנו שיר בשפת הקוקי. הלכנו לישון לאחר היום העמוס.

למחרת, אכלנו ארוחת בוקר באכסניה ויצאנו להתנדבות הבאה, שהייתה שיפוץ קידום הנוער במעלות, בעזרת המורה לאמנות של הקידום. צבענו גלגלים שמהם הכנו עציצים, חלק מהבנות ציירו על קירות בתוך המבנה והשאר שיפצו כיסאות. בנוסף, קבוצת בנות קטנה שיפצה מקלט של קשישים. לקראת סוף היום, כל הכיתה הלכה לנקות את  גמ”ח “קרן חסד”, המספק אוכל לשבת למשפחות נזקקות.

כשחזרנו לאכסניה, שמענו שיחה מרתקת על ענייני דיומא, מפי עמירם דביר, מורה לתנ”ך מקידום נוער.

ביום האחרון, הגענו למרכז יום לקשישים. עובדי המקום שמחו לקראתנו ועזרו לנו לתכנן את הפעילות. לאחר כמה דקות,  גילינו שהגענו למקום הלא נכון… בכדי לא ליצור אי נעימות, התפצלנו וחלק מהבנות הלכו לבית אבות של ניצולי שואה, שם היינו אמורות להיות מלכתחילה. עזרנו להם ביצירה ובסיומה, שרנו יחד אתם שירי ארץ ישראל. הבנות שהתנדבו במרכז היום לקשישים הפעילו אותם במשחק בינגו בנושא ארץ ישראל וקבלת שבת. האנשים מאוד נהנו!

סיימנו את מסע ההתנדבות בפעילות סיכום באגם המונפורט וכאות הוקרה על פעילותנו בעיר מעלות, קיבלנו מתנה מהעירייה – החלקה על הקרח.

תודה רבה למחנכת תהילה מויאל, למדריכה מיכל, לורדית המנהלת, לתמר המזכירה, ל”פרי גליל” על תרומת המזון, למפעל המיצים של קשת ולעוד רבים וטובים, שאפשרו לכל הטוב הזה לקרות.