שליחות במלבורן, אוסטרליה ובקונגרס “דילר” הבינלאומי

 

השבוע יתקיימו ערבי חשיפה לתלמידי כיתות י’-י”א המעוניינים לקחת חלק בתכנית מנהיגות צעירה המשותפת לגולן ולאוסטרליה בחסות מתנ”ס גולן. 20 בני הנוער שייבחרו לתוכנית יצאו לפרק שליחות במלבורן, אוסטרליה וישתתפו בקונגרס “דילר” הבינלאומי


 

מיקי נירון 9.10.15


תכנית מנהיגות צעירה ושליחות באוסטרליה תצא לקרוב לדרכה לראשונה בגולן תחת חסותו של מתנ”ס גולן. התכנית מציעה למשתתפיה הזדמנות ייחודית להכשרת מנהיגות שנתית במהלכה יצאו לפרק שליחות במלבורן אוסטרליה וישתתפו בקונגרס דילר הבינלאומי. ערבי החשיפה לתלמידי כיתות י’-י”א יתקיימו השבוע ומסמנים למעשה את אות הפתיחה לפרויקט שמרכזת ליאת שקד בת 27, מקיבוץ גונן.

ליאת חזרה עם מיכל בעלה לקיבוץ לפני שנה משליחות של שנתיים באוהיו, ארה”ב במסגרת של הסוכנות היהודית. כיום היא מרכזת את תכנית “עמיתי דילר” בגולן וסטודנטית לתואר ראשון במדעי המדינה והיסטוריה של עם ישראל, אך לתכנית דילר נחשפה כבר לפני שנים רבות: “הכרתי את התכנית ‘עמיתי דילר’ כשהייתי תלמידת כתה י’ בבי”ס עמק החולה בזכות כמה מבוגריה והחלטתי להגיש מועמדות, דבר שעד היום אני מודה עליו. כחניכה במחזור ו’ של ‘עמיתי דילר’ אצבע הגליל, זכיתי לקבל כלים לחיים ולסלול לעצמי דרך של מנהיגות חברתית; לחוות שנה של תכנים מעשירים ומעניינים, להכיר, להתחבר וללמוד מבני נוער בגילי מהיישובים השונים באזור – מהמטען הערכי ועולמות התוכן השונים שלהם, ולייצג את הצפון ואת ישראל בקהילה היהודית של סן פרנסיסקו, שליחות אשר יצרה קשרים בינאישיים שנמשכים עד היום, חשפה אותי בפני עולם יהדות התפוצות והבהירה לי את חשיבותה של הסברה ישראלית. כשנתיים לאחר מכן זכיתי לחוות את התכנית שוב, הפעם כמדריכה צעירה. הודות למאמצים הרבים של הגורמים במועצה ושל ליאת כהן רביב, מנכ”לית תכנית עמיתי דילר העולמית, הוחלט על הקמתה של שותפות חדשה בין הגולן למלבורן, אוסטרליה. כששמעתי על ההזדמנות להקים ולהוביל את הקבוצה לא היססתי, והיום אני גאה להיות רכזת התכנית ולגייס את חניכי מחזור א’ יחד עם מתנ”ס גולן.”

מה המטרות העיקריות עליהן מתבסס חזון התכנית?

“לתכנית ארבעה עמודי תווך: מנהיגות, זהות יהודית, ישראל ותיקון עולם. התכנית פועלת ליצירת רשת בינלאומית של בני נוער יהודיים מועצמים ובעלי השראה, עם זהות יהודית מגובשת, תחושת שייכות ומחויבות לקהילתם, לישראל ולעם היהודי – אשר יתפסו תפקידי מנהיגות פעילים ואפקטיביים בדרכם להפוך את העולם למקום טוב יותר.”

למי מיועדת התכנית החדשה?

“התכנית מיועדת לבני ובנות יישובי המועצה האזורית גולן, תלמידי כתות י’ וי”א. התכנית המושקעת דורשת מחויבות ורצינות מצד החניכים וישנה חשיבות להרכב הקבוצה, ולכן יתקיימו מרכזי הערכה בני שני שלבים. מרכזי ההערכה בנויים בצורה של מפגש בתכנית ועל כן מהווים הזדמנות מצוינת עבור הנערים לבחון בעצמם את התאמתם ומידת התעניינותם. את הקבוצה ירכיבו 20 בני נוער בעלי יכולות ליצירת קשרים בינאישיים, מוטיבציה ונכונות לקחת חלק בתכנית שמעוניינים לפתח את עצמם ולתרום לקהילה בה הם חיים, לקבל כלים מנהיגותיים, לייצג את הגולן וישראל. בבניית הקבוצה יושם דגש על ההטרוגניות שלה מבחינת בנים-בנות, י’-י”א, דתיים-חילונים ועוד.”

יחסית לפרויקטים דומים, “עמיתי דילר” נחשבת תכנית אינטנסיבית אך משמעותית ביותר עבור המשתתפים, כפי שמסבירה ליאת: “במסגרת התכנית יתקיימו מפגשים בני ארבע שעות אחת לשבועיים, שני שבתונים קבוצתיים – שבתון זהות יהודית וסמינר ניהול עצמי, סמינר דילר ארצי, ושליחות בת עשרה ימים במלבורן. בנוסף, תתקיים פעילות מלאה בחודש יולי הכוללת אירוח של הקבוצה האוסטרלית, תכנון והוצאה לפועל של שבוע קהילה בגולן והשתתפות בקונגרס דילר הבינלאומי יחד עם כל הקבוצות מישראל, דרום אפריקה, ארה”ב, קנדה ואוסטרליה. מעבר לכך, הקבוצה תיקח חלק בפעילויות מקומיות בהתאם לצרכים המשתנים.”

האם לדעתך פרויקט כזה צפוי לקרב בין ישראל ליהודים באוסטרליה ובאיזה אופן?

“בהחלט. הקבוצה האוסטרלית פועלת במקביל אלינו ועל פי תכנית דומה. הרכזת האוסטרלית ואני פועלות בשיתוף פעולה על מנת להביא ליצירת קשר חזק ומשמעותי בין שתי הקבוצות. במהלך השנה החניכים יוצרים קשר באמצעות שיחות סקייפ ובהמשך נפגשים בביקורים בשתי הקהילות. אני כבר יכולה להגיד שהקהילה האוסטרלית נלהבת מאוד ליצור קשר עם הגולן ומתוך ניסיוני כחניכה בתכנית והיכרותי עם הקהילות היהודיות בחו”ל אני יכולה להבטיח שהקשר יתרום רבות לחניכים בשתי היבשות. אני מזמינה את כל מי שהתכנית מעניינת אותו ולו במעט להגיע לערבי החשיפה שנקיים בשבוע הקרוב בשלוחות השונות של מתנ”ס גולן ולשמוע פרטים נוספים. הצוות שלנו וחניכים בוגרי התכנית מקבוצות אחרות יהיו שם לענות על כל השאלות.”

 

כתבות שיכולות לעניין אותך

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?