שר החינוך מתרשם מהעשייה החינוכית בגולן

כיתת “גוונים” של “נופי גולן” ומיזם “גליליום” של מכללת אוהלו עמדו במרכז ביקורו השבוע של שר החינוך, נפתלי בנט וחברי צוות משרדו בגולן ובקצרין. השר שמע על תהליך “פדגוגיה חדשנית בגולן” המשותף לשתי המועצות, לגופי החינוך בגולן ולמכון לחקר הגולן


שר החינוך, נפתלי בנט וחברי צוות משרדו, ביניהם סמנכ”ל פיתוח תמיר בן משה ומנהלת מחוז צפון ד”ר אורנה שמחון, סיירו עם ראשי המועצות בגולן ובקצרין במטרה להציג בפני השר את התפיסה החינוכית ופיתוח הפדגוגיה החדשה שמתפתחת בגולן.

בפני השר הוצג התהליך לעיצוב “פדגוגיה חדשנית בגולן”, שמתגבש בהובלת מועצה אזורית גולן ומועצה מקומית קצרין, ובשיתוף עם המכון לחקר הגולן, מכללת אוהלו, מרכז פסג”ה, בתי הספר ומשרד החינוך. התהליך מתפתח כתוכנית אזורית באופן הדרגתי ומובנה, שמוטמע בהתאמה במערכת החינוך מגיל רך ועד תיכון.

אחת התוכניות הנכללות בתהליך זה היא כיתת “גוונים”, שפועלת בבית הספר האזורי נופי גולן בקצרין בשכבות ט’ ו-י’. ייחודה של התוכנית הוא בהיותה מודל פורץ דרך המשנה מהיסוד את תפיסת הכיתה הקיימת היום. גוונים רואה את התלמיד וצוות הלמידה כשלם רב גוני. במרחב אחד ובו זמנית לומדים 50 התלמידים יחד עם חמישה אנשי צוות, כאשר מרכז הכובד עובר מהוראה ללמידה. המרחב הפיזי של הכיתה שונה מכיתה רגילה, ומתפרש על חלל גדול ודינמי אשר משתנה בהתאם לגודל הקבוצה כאשר חלק ממנו מוקדש לעבודה בקבוצות קטנות. השר פגש את התלמידים ואת צוות המורים. ראשי המועצות, אלי מלכה ודימי אפרצב ומנהלת בית הספר, טליה הפטקה פרשו בפניו את עיקרי התפיסה הפדגוגית החדשה המתבססת על “גוונים”. בפני השר הועלתה בקשה להכיר בתוכנית גוונים כפיילוט לפדגוגיה מתחדשת במערכת החינוך בגולן בכלל בשיתוף עם משרד החינוך. השר הביע את התפעלותו והתרשמותו מהתוכניות והנחה את צוות משרדו לסייע בתקצוב התוכנית ולהשתלב באמצעות יחידה להערכה ומדידה של משרד החינוך.

“יש תנופה מדהימה ושיתוף הפעולה בין קצרין לגולן ניכר בתוצאות,” ציינה מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך, ד”ר ארנה שמחון. “השנה הקמנו אולפנה משותפת עם קשיים לא פשוטים אבל שתי הרשויות שילבו ידיים והמוסד החינוכי החדש יצא בהצלחה לדרך. יש בגולן פוקוס על החינוך וזה מייצר מנוע צמיחה”.

כדי להשלים את הצגת התפיסה החינוכית החדשה ביקר השר במכללת אוהלו אשר מכשירה את מורי העתיד, ושם הוצגה בפניו המהפכה בתפיסת ההוראה החדשה המותאמת למאה ה-21. כדי להשלים את התמונה, הוצג בפני השר מיזם גליליום, מיזם העשרה ומצוינות במדעים. המיזם פועל בחסות אשכול רשויות הגליל המזרחי, שבראשו עומד ראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה וכחלק ממערך אקדמי אזורי כולל, הפועל לקידום תחום המדעים בגליל המזרחי והגולן. המיזם מאפשר לאלפי תלמידים מהגליל המזרחי והגולן להיחשף לתוכניות לימודים בתחום המדעים ברמה הגבוהה ביותר, בשיתוף עם מכוני המחקר והמכללות האקדמיות באזור, והעלה את כמות עבודות הגמר בשנה במדעים מ-15 ל-80 עבודות גמר בחמש יחידות.

במסגרת הסיור ביקר השר בישיבה תיכונית חיספין והרצה לתלמידים, וגם נפגש עם מנהלי מדרשת הגולן החדשה בנטור לשמוע על המיזם.

שר החינוך, נפתלי בנט: “זהו חבל ארץ אהוב עליי במיוחד. יש פה ציונות, קהילתיות ואהבת הארץ. אני רואה בביקור זה הזדמנות של משרד החינוך לראות בקידום החינוך בגולן כמשימה ולהוות חלק משמעותי לפיתוח חינוך איכותי ומגוון אשר ימשוך משפחות חדשות לגולן”

שר החינוך נפתלי בנט התרשם מהעשייה החינוכית בגולן והורה לצוות משרדו להמשיך ולקדם ביתר שאת את התוכניות. “זהו חבל ארץ אהוב עליי במיוחד, בגלל האדמה והאנשים. יש פה ציונות, קהילתיות ואהבת הארץ. אני רואה בביקור זה הזדמנות של משרד החינוך לראות בקידום החינוך בגולן כמשימה ולהוות חלק משמעותי לפיתוח חינוך איכותי ומגוון אשר ימשוך משפחות חדשות לגולן”.

ראש מועצה מקומית קצרין, דימי אפרצב אמר לשר: “חינוך איכותי הוא המפתח לאיכות חיים עליה מקפידה המועצה המקומית תוך יצירת מערכת חינוך עשירה, מגוונת, אטרקטיבית ומתקדמת.

“אנשי משרד החינוך הם אנשי עשייה ושותפים מלאים לפיתוח הפדגוגיה החדשה. מתקיים שיתוף פעולה מצוין עם מנהלת המחוז, ד”ר אורנה שמחון ועם סמנכ”ל הפיתוח תמיר בן משה, אשר מאפשרים לנו לממש את התוכניות הגדולות. אנשים באים לכאן בגלל החינוך האיכותי ומכאן אפשר להוביל רפורמות בכל הארץ.

“העובדה שיש לנו שר חינוך הרואה חשיבות רבה ביצירת הזדמנות חינוכית שווה לכל ילד במדינה, נקודת זינוק שווה, ללא כל קשר למקום מגוריו ורואה חשיבות רבה ביזמות וטכנולוגיות תורמת רבות להמשך פיתוח המערכת החינוכית בקצרין ובגולן”.

גדי להב, מנהל אגף חינוך במועצה אזורית גולן: “הביקור נועד לחשוף בפני השר וצוותו את העשייה המערכתית והרב ממדית הקיימת במערכת החינוך הגולנית, כמו גם את שיתופי הפעולה ההולכים ומתרחבים בין כל גורמי החינוך, המשאבים והנכסים הגולניים. טוויית הרשת הינה מלאכת מחשבת הדורשת פתיחות, הקשבה, מעורבות ונכונות לעשייה מקדמת ומצמיחה. אנו רואים בביקור זה עידוד משמעותי לפיתוח התפיסה החינוכית המתחדשת בגולן ושמחים על כך שכל העוסקים במלאכה חשו רוח גבית מהשר ומצוותו

כתבות שיכולות לעניין אותך

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?