תיירות הגולן – מצפים לרגיעה

Gran Fondo Hermon
גראן פונדו חרמון

מאז מבצע “צוק איתן”, נרשמה פגיעה משמעותית באתרי התיירות בגולן, ועדיין המגמה מעורבת. שמוליק חזן, מנהל אגף התיירות במועצה האזורית גולן מקווה שעם ישראל יגיע אלינו בחגים ויבין שמה שנאמר ונראה, זה לא בהכרח המציאות האמיתית


 

הדי התקשורת עושים את שלהם – למרות שהמציאות בשטח לא בהכרח זהה למה שמציירות מהדורות החדשות, אתרי התיירות בגולן נפגעו משמעותית מאז מבצע “צוק איתן”. בראיון מלא חזון, שמוליק חזן, מנהל אגף התיירות במועצה האזורית גולן, מסכם את התיירות בגולן בשנת תשע”ד, מתאר את הפגיעה בתקופה האחרונה ופורש את התוכניות השאפתניות שיהפכו את הענף כאן לאחד המובילים בארץ.

בשנת תשע”ד, ענף התיירות בגולן חווה התקדמות משמעותית, אך בחודש יולי, כמו רבים מענפי המשק, הכל נעצר, כפי ששמוליק מספר: “אני חושב שבסך הכל, הייתה לנו שנה מצוינת ופורה עד ‘צוק איתן’. ראינו גידול בלינות, בכמות הקבוצות שמגיעות לגולן וגילינו שיותר אנשים משתמשים בתיירות התוכן שהאזור מציע. הגולן הקדיש את השנה האחרונה לפיתוח תיירות התוכן, כי אנחנו מאמינים שזה הדבר שיגדיל את כמות המבקרים והשוהים באתרי הלינה. תוכן יגרום לנופש הישראלי להגיע לגולן ליותר מיומיים ועל כך אנחנו עמלים – הפקת חבילות נופש של יומיים ומעלה. יש לנו יכולת להציע חופשה ברמה מעניינת בכל עונות השנה ולשם אנחנו מכוונים. השנה, התחלנו להתעסק גם בתיירות נכנסת כאסטרטגיה, כי עד היום, רוב האתרים לא ערוכים לנושא של תיירות נכנסת. לשם כך, החלטנו לשכור חברה מתמחה שמלווה אותנו כגוף וגם את כל העוסקים בתיירות בדגש על בודדים או על תחומים נישתיים כמו טבע, יין ואופניים. מאחר ואין לנו אתרי לינה גדולים כמו בתי מלון ואכסניות, מתמקדים כרגע במשפחות ומשימה זו תימשך כמובן גם בשנה הקרובה. נדרש בינתיים שהתיירנים יתמקצעו ברמה הגבוהה ביותר ואנחנו מקווים להשיק בקרוב גם אתר אינטרנט חדש באנגלית שייתן מענה לקהלים חדשים שלא נמצאים רק בתחומי הארץ”.

מאז המתיחות הביטחונית בדרום ובגבול הסורי, איזו מגמה מאפיינת את ההזמנות לאתרי הלינה?

“אני קורא לזה מגמה מעורבת כי הגולן על כל מרכיביו וגודלו, נפגע משמעותית במהלך המבצע, ברמה של כמעט אפס תנועה בתיירות. למרות זאת, ידענו להצטרף למאמץ הלאומי באירוח משפחות וקבוצות, במתכונות כאלו ואחרות כדי לתת אופציה רגועה ושקטה לתושבי הדרום. לצערי, המדינה שלנו קטנה והמהפכים כאן קורים תוך שעות, אז אחרי חודש אוגוסט שהיה מצוין, חששות התיירים עברו מהדרום אלינו. כרגע, זו משימה מאוד גדולה להחזיר את עם ישראל להגיע לגולן היפה שידוע בשקט וברוגע שלו. אני מאוד מקווה שעם ישראל יגיע אלינו בחגים ויבין שמה שנאמר ונראה, זה לא בהכרח המציאות האמיתית ויש פער בין הדברים. כמועצה, כגוף שאמון על החיים השוטפים ובעלי העסקים, אנחנו נמצא את הדרך להתאושש כמה שיותר מהר כי אין לנו אופציה אחרת. אתמול נערכה פגישה סביב הסוגיה כיצד מתמודדים עם הבעיה, ובעקבותיה הבנתי – כמו שהציבור חזר לטייל בהמוניו בדרום מיד עם הדיווח על הפסקת האש, גם לכאן יחזרו ברגע שידווח על רגיעה. לגולן יש משאבי טבע ותיירות מאוד חזקים, אז אנחנו רגועים מכך שהפגיעה תהיה לא ארוכה ומתמשכת, אבל לא עוצמים עיניים נוכח מה שמתרחש בימים אלו.”

למרות כל הרצון הטוב לתמוך ולסייע בטווח המיידי, חזן מבין שלא הכל בהכרח ייפתר במסגרת תחומי אחריותו: “אין ספק – זה לא הגולן שמוביל מהלכים בתיירות נכנסת, אלא המדינה צריכה לעשות תהליכים עמוקים ורציניים כדי שהתיירים יחזרו לישראל. לאחר מכן נוכל ליהנות מפירות אלו, אבל לנו כאזור, אין את היכולת לשנות ברמה הזאת. אם וכאשר יצליחו מאמציו של משרד התיירות, נהיה מוכנים לקלוט את התיירים מחו”ל בחזרה ואני מעריך שנראה גידול מאוד יפה”.

אילו אירועים תיירותיים מתוכננים במהלך חגי תשרי?

“צפויים אירועים מגוונים שחלקם ביוזמתנו וחלקם ביוזמות מקומיות של עסקים, אך בכולם אנו תומכים בצורה כזו או אחרת. יתקיימו בחול המועד סיורים בפארק הוולקני ובעין קשתות מטעם מדרשת הגולן, ירידי הופעות ודוכנים באניעם ובמתחם וואסט ועוד פעילויות שעל כולם נעדכן בפרסומים כאן בעיתון.”

שנת תשע”ה טומנת בחובה עוד המון פרויקטים פיזיים ותכנוניים שישנו את פני התיירות בגולן, כפי שחזן מתאר: “כרגע מתבצעת בניית תוכנית רב-שנתית ברמה אסטרטגית, מיתוגית שתמחיש את הכותרת ‘פארק התיירות והנופש המרכזי של ישראל’. ראשית התיירנים שלנו צריכים להבין שזה יהיה צעד משמעותי ואז הם יפיצו את הבשורה לקהל הרחב. ברמה הפיזית, נפתחה מחלקת תיירות ספורט שמתחילה למצב את הגולן כאתר אופניים מוביל בארץ עם המון מסלולים חדשים, המיועדים לסינגלים ומשפחות. תיירות הריצה היא כיוון מתפתח נוסף. בהמשך ייבנה מרכז מבקרים משמעותי לתחום הוולקני ומתוכננת גם פעילות לילה חדשה בפארק הירדן. במהלך תשע”ה יבואו לידי ביטוי כל התכנונים ואני מקווה שכל העמל, ייתן את פירותיו בהמשך”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?