קבלת שבת ופתיחת שוק האיכרים בגולן

ברוח שונה כל-כך מהמציאות הקשה של הקיץ בישראל, התקיים ביום שישי האחרון אירוע “קבלת שבת ופתיחת שוק האיכרים” במרכז התיירות וואסט. במקום נפתחו דוכנים של תוצרת חקלאית, אמנות, מאפים וריבות, פרחים ועוד, ומאות מבקרים גדשו את האתר


זו הייתה הפתעת ענק.

כבר ממרחק ניתן היה להבחין שמשהו אחר, צבעוני מאד, מתחולל בנופים השקטים של צפון הגולן באחר-צהריים של טרם כניסת שבת. מי שהגיע נדהם ממראה מאות המכוניות אשר גדשו את מגרשי החניה במרכז התיירות וואסט ומהמאות שהגיעו ל”קבלת שבת ופתיחת שוק האיכרים”, שהתקיימה כאן ברוח כל כך אחרת מהמציאות הקשה של הקיץ בישראל.

את מדשאות מרכז וואסט גדשו מבקרים שהסבו על מחצלות, פינות ישיבה, כסאות נוח ומתנפחים בהיקף ענק. העסקים פתחו דלתות לרווחה, ובמרכז – מתחם חדש לגמרי של “שוק איכרים” מושקע ומעוצב להפליא, דוכנים במרחב מרווח שדרכו זורמות תעלות מים, עם תוצרת חקלאית של גולן וגליל, עם תוצרת של עסקי בית קטנים, ריחות, טעמים וצבעים, הופעת מוסיקה חיה שנותנת תחושה של חגיגה, עונג ונופש, באמת מהחלומות. בנוסף לרוח הקרירה של צפון הגולן והבטחת החרמון ממול שהחורף לבסוף יגיע.

מי שחלם, יזם והגשים את שוק האיכרים היא מועצה אזורית גולן באמצעות החברה הכלכלית גולן המפעילה את מרכז התיירות וואסט, אמיר יגאל מנכ”ל, דוד אבן הר מנהל התפעול של חברה כלכלית גולן, ושמואל חזן מנהל מחלקת התיירות של מועצה אזורית גולן. הפיקה את האירוע עדי פיאדה, מנהלת מתחם תיירות ווסאט ומשווקת אתרי תיירות בגולן.

עדי פיאדה: “מרכז התיירות וואסט הינו מרכז קהילתי, עסקי, תיירותי ותרבותי. הרעיון נולד מרצון לחשוף את מרכז וואסט לתיירים הפוקדים את הגולן ומתוך ראית המתחם כבית לקהילת צפון הגולן. הקהילה בצפון הגולן גדלה מאוד בשנים האחרונות והרגשנו בחברה הכלכלית גולן ובמועצה, שיש צורך להפגיש תושבים חדשים עם ותיקים, לייצר היכרות בין אנשי היישובים. שאלנו את עצמנו כיצד חושפים את חיי הקהילה המיוחדת בגולן למבקרים ואולי אף מציגים את הקהילה בפני מתיישבים חדשים פוטנציאלים בגולן.

“במרכז התיירות וואסט הקימה המועצה האזורית והחברה הכלכלית את בית אמני הגולן, כבית להצגת יצירות של אמני הגולן ומכירתן. באותו רעיון רצינו לתת גם לחקלאים, ליצרני המזון ולאמנים, מקום להציג את מרכולתם ולהתפרנס, בוודאי בתקופות כל כך קשות. החלטנו לחבר הכל ביחד. המועצה השקיעה משאבים כלכליים רבים בהקמת תשתית ייעודית עבור שוק האיכרים והחלטנו בחברה הכלכלית לצאת ב’פיילוט’ ראשון ולבדוק אם יש היענות.”

והופתעתם כמוני?

“אני לא. לי היה ברור שזה יהיה ‘הפנינג’ מקסים. חשבנו על קונספט, על אווירה שתתחבר למקום. גייסנו בעלי דוכנים, אמנים, והפקנו את האירוע הראשון כ’יריית הפתיחה’ של מה שאנחנו מקווים שיהפוך למסורת.”

אבל השורשים קיימים כבר כמה שנים?

“זה התחיל לפני שלוש שנים, באירוע קבלת שבת הראשון. רצינו ליצור אירועים שישלבו תיירות, יעודדו את העסקים במתחם, וישלבו את קהילת הגולן תוך חשיפת וואסט כמרכז תיירות. תכננו אירוע נינוח באווירה גולנית עם מוזיקה טובה של יוצרים מקומיים, יין משובח מתוצרת הגולן והרבה אקשן לילדים.

לא האמנו שיגיעו כל כך הרבה אנשים. הפלא ופלא – לקבלת השבת הראשונה הגיעו קרוב ל-400 איש. ראינו שיש רצון למשהו חדש שלא היה קיים עד כה. נדהמנו מההיענות, מהאווירה הטובה, אנשים לא רצו ללכת הביתה לעת ערב.

מדי שנה, בכל יולי-אוגוסט נערכו כארבע קבלות שבת במרכז וואסט המופקות בשיתוף עם מתנ”ס גולן, השנה נכנס שוק האיכרים כחידוש של קיץ זה.”

מה הכיל השוק?

“היו דוכנים מגוונים, מגבנה, שמן זית, פירות אורגניים ורגילים, אמנים מתחומים שונים, משקפיים, תיקים ואביזרי אופנה, מאפים וריבות, דוכן פרחים, דוכני אוכל מגוונים, דוכן סיידר ויין. היו שני דוכנים של עסקים חדשים בגולן שגם מעסיקים עובדים מהגולן, האחד של תכשיטים בעבודת יד של תושבים חדשים שרק הגיעו החודש לעין זיוון, והשני עסק חדש של קמינים וגרילים שנפתח עכשיו בקיבוץ אל-רום.

במתחם השוק התקיימה הופעת מוסיקה של גיא עמיר ואופיר גל מהרכב ‘בי בלוז’ והעסק של ‘אבו נפחא’ פינק את הילדים עם מתנפחים.”

כיצד הגיב הקהל לשוק האיכרים?

“רוב העסקים שמכרו בשוק סיימו את הסחורה שהביאו ונהנו ממכירות יפות מאוד. חלקם נסעו במהלך האירוע לחדש סחורה והיו מרוצים מאד, רובם הביעו רצון להשתתף בשוק הבא ובעלי העסקים הקבועים במרכז היו מאוד מרוצים.

המבקרים ציינו שהאירוע, רוחב הלב וההפנינג הנינוח, היו ללא תקדים. הייתה כאן מחשבה של המבצעים כיצד לאפשר לאנשים לצאת מהבתים ללא הוצאות כבדות, להעביר אחר הצהרים בכיף, בצורה נינוחה ורגועה, זה לא פשוט בימים אלה.”

מה צפוי הלאה?

“זו הייתה יריית הפתיחה ובדיקת הדופק, אנחנו מקווים להרחיב את השוק לאחר שראינו את ההתלהבות. מקווים לאפשר דוכנים נוספים, מגוונים ומאוד רוצים לעשות הפקה משותפת עם הדרוזים, כדי להכניס לקהילה שלנו גם את השכנים מהצפון, שיש לנו איתם שיתוף פעולה מאוד פורה מבחינה תיירותית. רעיונות נוספים נרקמים. אנחנו כבר מוצפים בטלפונים כדי לשריין מקום לדוכן בשוק הבא, השוק הבא יהיה מגוון וגדול יותר.

כרגע זה היה פיילוט, אנחנו מתארגנים להמשך, נפרסם ‘קול קורא’ בעיתון לקראת האירוע הבא.

“אנחנו מאוד שמחים על ההיענות של תושבים רבים מהגולן, הגליל העליון והמבקרים למיזם, כי מבחינתנו מרכז תיירות וואסט הוא ערך מאוד חשוב, כבית לתושבי צפון הגולן ולאירועים קהילתיים לתושבי הגולן כולו”.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?