מערכת אוטומטית שתשווק את העסק שלך בלי שתצטרך להבין איך? נשמע טוב מדי? העוזרת הווירטואלית של בנק "הפועלים"? בואו נבדוק
תגידו, אתם זוכרים שפעם, אם רציתם לפרסם משהו, הייתם פשוט אומרים לשכן שלכם? "משה, תגיד לחבר'ה בשכונה שאני מוכר רהיטים". וזהו! שלושה ימים אחר כך, דופקים אצלכם בדלת חמישה אנשים עם שאלות, הצעות מחיר וחבר אחד שרוצה "רק לראות".
אבל היום? היום אתה צריך לפרסם בפייסבוק, או בגוגל, או בעוד שלושה ערוצים לפחות, להבין מה זה קהל יעד, לכתוב טקסטים שיווקיים ש"יביאו המרות" (למי שלא הבין זה – ממש בסדר) ולנהל קמפיין דיגיטלי בלי להפוך את זה לקמפיין צדקה. וזה בדיוק העניין: עסקים זעירים רוצים לפרסם, אבל למי יש כוח להתעסק עם זה?
פה נכנסת העוזרת הווירטואלית של בנק "הפועלים", שמבטיחה לפתור את הבעיה, אחת ולתמיד. העסק שלך זעיר ? אל תדאג! אנחנו נפרסם אותך. איך? לא חשוב! אתה רק תן לנו כמה מילים, קצת תקציב ואנחנו נטפל בכל השאר.
אבל רגע, האם זה באמת כל כך פשוט? האם אפשר ללחוץ על כפתור ולגרום ללקוחות להגיע? כי אם זה באמת ככה, אני רוצה עוזרת כזאת גם בחיים האישיים שלי. "היי, עוזרת, תמצאי לי חנייה קרובה לבית ותארגני לי תור לרופא שאין בו המתנה של שעתיים".
איך זה עובד?
לכאורה, זה פשוט:
אתה נכנס למערכת, מספר לה בקצרה מה העסק שלך עושה – "אני מוכר פרחים", "אני קוסמטיקאית", "אני אופה עוגות, אבל רק בימי שלישי, כי בשאר הימים אני נח".
המערכת יוצרת עבורך קמפיין, מחליטה מי הלקוחות שלך, ומפרסמת להם בפייסבוק ובגוגל.
אתה מחכה שהטלפון יתחיל לצלצל, שהלקוחות יגיעו ושחייך ישתנו לנצח.
המערכת אפילו יודעת לשפר את הקמפיינים אוטומטית. אם משהו לא עובד, היא משנה. איך? אין לדעת. אולי היא משנה את הטקסט, אולי את התמונה, אולי פשוט מחכה שהלקוחות יתייאשו ויגיעו לבד.
למי זה מתאים?
לדעתי, זה כלי מושלם בשביל: ✔️ בעלי עסקים זעירים שרק רוצים להתחיל עם פרסום ולא יודעים איך – לא צריך לקרוא מדריכים על "איך לבנות משפך שיווקי" (ואגב, למה קוראים לזה "משפך"? זה פרסום, או שטיפת רצפה?).
✔️ אנשים שאין להם זמן לשבת שעות מול המחשב ולתפעל קמפיינים – אתה עסוק, יש לך עסק קטן לנהל, לקוחות לשרת. יש לך גם חשבון חשמל לשלם, אבל בוא נתרכז בעיקר.
✔️ מי שמחפש פתרון פשוט, בלי להסתבך עם מונחים כמו CTR ,CPC ו"תעשה לי טובה, תסביר לי את זה בעברית".
שיווק זה לא קסם
אבל האם זה באמת חוסך את כל העבודה?
תראו, שיווק זה לא קסם. זה לא שאתה משלם למערכת והיא שולחת ללקוחות מסר היפנוטי: "בואו תקנו, אתם חייבים את זה, אל תתנגדו".
זכרו גם את זה: אם כולם יעשו את זה – אז למה שדווקא אתה תצליח לעומת אחרים?…
עדיין צריך לדעת מה רוצים לפרסם, למי ומה המסר שמבדל אתכם מכל השאר.
וזו בדיוק הבעיה עם מערכת אוטומטית:
האם היא באמת מבינה את הייחוד של העסק שלך?
האם היא באמת מזהה את הקהל שלך כמו שצריך?
והכי חשוב – אם משהו לא עובד, מי מסביר לך למה?
כי אם אני משלם על פרסום ורואה שהלקוחות עדיין לא מתדפקים על דלתי בהמוניהם, אני רוצה לדעת למה. אני רוצה שמישהו יסביר לי את זה כמו שצריך ולא תשובה אוטומטית כמו: "אנחנו בודקים את הנתונים. המשך לעקוב".
האם זה הפתרון המושלם?
תשמעו, אין ספק שזה יכול להיות רעיון מעולה. עסקים זעירים צריכים כלים שיקלו עליהם לפרסם, בלי להפוך למומחי דיגיטל. אבל האם אפשר להסתמך על זה לגמרי? כנראה שלא.
שיווק טוב תמיד ידרוש הבנה אמתית של העסק ושל הלקוחות ולא בטוח שמערכת אוטומטית יכולה להחליף את זה לחלוטין.
בקיצור, אם יש לכם עסק זעיר ואתם רוצים להתחיל לפרסם בלי להסתבך – שווה לבדוק את העוזרת הווירטואלית.
אבל אם אתם מצפים שהיא תהפוך אתכם למעצמה כלכלית, בלי שתצטרכו לחשוב בכלל? טוב… אז אולי תצטרכו לחכות לגרסה הבאה שלה.
כתבות שיכולות לעניין אותך
אולי יעניין אותך גם:
-
מחממים את האבוקדו
מחקר חדש של מו"פ צפון הביא לצמצום 50% מנזקי הקרה במטעי האבוקדו. נבחנת יעילותן של…
-
לתפוס את התמונה המנצחת
תלמידי הקורס לצילום של מכללת "אוהלו" מציגים בהיכל התרבות בקצרין תערוכה, פרי מצלמותיהם. הקורס כלל…
-
מעביר את זה הלאה
לפני שהתגייס להנדסה, לא ידע יותם רשף, מנטור, דבר על החיל. התיישב באוטובוס ליד חייל…