קצרין, בירת הגולן, בת 47 – וחוגגת בגדול

חגיגות יום קצרין הפכו לשם דבר באשכול גליל מזרחי בשנים האחרונות. קצרין, בירת הגולן, חגגה 47 שנים לעלייתה לקרקע, בשבוע חגיגות עמוס ומגוון מוקדש כולו לתרבות, להנאות, לילדים, למשפחות ולכלל אוכלוסיית היישוב, הגולן והצפון כולו

החגיגות לצין 47 שנים להקמת בירת הגולן, קצרין, נפתחו עם המחזמר "הפרח בגני", מבית התאטרון העברי, בבימויו של גדי צדקה. המחזמר מספר את סיפור עלייתו ונפילתו של מלך הזמר המזרחי, זוהר ארגוב, בעיבוד מוזיקלי מרגש. כ-1,000 איש, הגיעו ליהנות מהמחזמר. משפחות, זוגות ואנשי צבא מכל רחבי הצפון, חוויה שמתרחשת רק פעם בשנה – תחת כיפת השמים.

יום המחרת, הוקדש למשפחות קצרין הנפלאות. הפנינג משפחתי כולל. השנה, הוחלט להפריד בין המתנפחים ליום קצרין עצמו ולייצר הפנינג עצמאי וארוך יותר לילדים. על המגרש הונחו שמונה מתנפחי ענק, צבעוניים ומזמינים, משאיות מזון עמוסות באוכל שילדים אוהבים, צעצועים, בועות סבון, סוכר מתוק ועוד היו רק חלק מההיצע. סככת צל ענקית הוקמה במרכז הדשא, מול במה להופעות ילדים. 2,000 משתתפים, נשים, ילדים, דודים, דודות, סבים וסבתות הגיעו להפנינג ונהנו ממופע של "מיטל ונעלי הפלא" ומלכת הילדים "מיכל הקטנה", שהקפיצו את הילדים ואת ההורים, עם שירים מוכרים והרימו את המורל לכולם.

ערב השיא היה כולו "אושר גדול". 6,000 צופים וצופות מרחבי הצפון, תושבי קצרין, תושבי הגולן, מפונים ועוד התקבצו במגרש הכדורגל, אשר שינה שוב את אופיו והפך לפארק הירקון. עם במה ענקית, מסכי צד וגב עצומים בגודלם וכמובן, המופע המרכזי – אושר כהן, שבמשך שעה הקפיץ את הקהל הרב.

כחלק מ"יום קצרין", התקיים טקס "אות המתנדב", שהשנה חולק לשלושה מתנדבים בולטים: איליאנה טלקר, טניה איתן והזוג נועם ושלומית שוורץ, שליחי חב"ד בקצרין. ההצעות היו רבות ומגוונות, המלחמה סיפקה אין-ספור אנשים ראויים אשר עזבו הכול ונתנו מעצמם לטובת הכלל.

קרן אור של שפיות

השנה, חולק גם אות הוקרה לפלגת הכוננות של קצרין, אשר החל מה-7.10, נמצאת בהכשרות ארוכות, עצימות ומתישות, כהכנה לרגע שבו יצטרכו לקפוץ, להציל אנשים, לכבות שריפות, לאתר נפילות ובעיקר, לתת תחושת מוגנות וביטחון לכלל הציבור.

ראש המועצה המקומית קצרין, יהודה דואה: "'יום קצרין' הפך לשם דבר ועוד יותר השנה, כאשר האזור כולו מצוי במלחמה על הבית. זוהי מסורת נפלאה שאנחנו שמחים לשמר ולפתח. השנה, יותר מתמיד, היה חשוב לנו לתת קרן אור של שפיות בים של חוסר ודאות. קצרין לא עוצרת, בעת מלחמה ובעת שלום, אנחנו כאן להישאר ולהיות. אנחנו לא מוותרים, יוצרים חיי חברה ותרבות לכולם. הגולן עוד יפרח, יוריק וילבלב. תודה לכל מי שלקח חלק בשבוע הנפלא הזה".

דוברת המועצה המקומית קצרין, קרן אהרן ביתאן, שגם הייתה שותפה להפקת האירועים: "לאורך כל חדשי ההכנה, לא היה ברור אם ניתן יהיה לקיים את שבוע קצרין, במציאות המוזרה שנכפתה עלינו. מלחמת קיום בלתי פוסקת, כשבצפון יש מאות אלפי מפונים, יישובים ריקים שמופגזים ללא הפסקה. הגולן, שרק בשבוע שקדם לחגיגות איבד שניים מתושביו, במתקפה חסרת רחמים וקצרין שהפכה ליעד תקיפתי. 10,000 איש הגיעו לחגוג את ייסודה של קצרין, לפני 47 שנים. למרות ובגלל. אנחנו כאן להישאר. אנחנו כאן לגדול ולצמוח. תודה לכל מי שלקח חלק, תודה לכל מי שהגיע לחגוג. קרן אור בימים משוגעים".

כתבות שיכולות לעניין אותך

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
אירועים שיתקיימו ב 1st ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th ספטמבר
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?