כיצד מגיעים מברי סחרוף לערן צור? זו בסך הכל תגובת שרשרת. סחרוף מוסר לשרון רוטר, רוטר מעבירה לשחר אבן צור שמקפיץ את השנסיונר הצרפתי סרג' גינסבורג למאיה מרון. מכאן כמובן קצרה הדרך לשלמה ארצי, כרמלה גרוס וגנר וערן צור
לפני כמה שנים כשחיפשתי קונספט מיוחד לתוכנית רדיו בזמן הלימודים ברדיו "קול הנגב", אחת האפשרויות המובילות הייתה תוכנית שהעריכה המוזיקלית שלה מבוססת על קשרים ושיתופי פעולה מוזיקליים שמובילים אחד לשני. בתוכנית כלשהי בתחנת רדיו אחרת כבר "אמרו את זה קודם לפני, זה לא משנה" כי מכל מיני סיבות החלטתי לרדת מהעניין, אבל עד היום הדבר ממשיך לסקרן אותי. המדור הנוכחי, הוא בהחלט הזדמנות ראויה לנסות, אז לפניכם החלק הראשון בסדרת "תגובת שרשרת".
בכל הנוגע למוזיקה, הרוב מתחיל ונגמר אצלי בברי סחרוף, אז די טבעי להתחיל את הניסיון הזה בשיר שלו. באופן שרירותי, מתוך אינספור שיתופי הפעולה של האמן הזה, החלטתי ללכת על שרון רוטר שהגדירה את סחרוף כ"מנטור" שלה כשהתגלתה בזכות "הניצוץ", אחד השירים היותר קסומים שהופיעו בקולנוע הישראלי (קלרה הקדושה). רוטר תיפקדה באמצע הניינטיז כמפיקה בפועל של האלבום "חם על הירח" ובסיבוב ההופעות שהגיע בעקבותיו תרמה בקולות במשך כמה שנים. סחרוף גם כתב לה את הסינגל הראשון "נעים" והתארח כמובן באלבום הבכורה, אבל השיר "הניצוץ" היה הבולט ביותר ביניהם.
רוטר שיתפה פעולה עם רבים וטובים כמו אריק סיני, עובדיה חממה ואסף אמדורסקי אבל השיטוטים הובילו אותי דווקא לשחר אבן צור (המתופף של מוניקה סקס) איתו הקליטה לפני כמה שנים קאבר נשכח ומפתיע לדואט המצליח של מושיק עפיה ושלומי סרנגה, "חלום מתוק". השיר הוקלט במסגרת פרויקט של גלגלצ ב- 2003 שבו רוטר מחליפה את היוונית של סרנגה בספרדית.
לפני כ- 3 שנים, שחר אבן צור שיחרר אלבום סולו שכולו מחווה לשנסיונר הצרפתי סרג' גינסבורג. האלבום מורכב מעיבודים בעברית למיטב השירים של גינסבורג ובסינגל הראשון שיצא מתוך הפרויקט, אירח אבן צור את השחקנית מאיה מרון בדואט אפלולי ומיוחד שנקרא "הבלדה של מלודי נלסון." הפרויקט משירי גינסבורג, הוא לא הפעם הראשונה שמאיה מרון הפגינה את כישוריה גם כזמרת. שמונה שנים לפני כן, היא ביצעה את אחד השירים הבולטים בפסקול הסרט "כנפיים שבורות" בו כיכבה. מדובר בשיר "סרטים מצוירים" שכתב ניר ברגמן והלחין סולן להקת "רעש", ג'וני שועלי.
שנתיים בלבד אחרי אלבום הסולו הקודם של ג'וני שועלי, "צעיר חופשי ואנוכי" הוא כבר התפנה לפרויקט חדש, שונה בתכלית מהקו המוזיקלי בשנים האחרונות. בפרויקט שיצא תחת השם "פרופס", שועלי לקח לכיוון אלקטרוני יותר יחד עם אמיר פרי, המתופף של "פורטרט" לשעבר. במיני-אלבום שהוציא הצמד לפני שנה, ברוב השירים שועלי אחראי לטקסטים ופרי לעיבודים.
חוץ מהיותו חצוצרן ומתופף בלהקת הפאנק, "פורטרט", מסתבר שאמיר פרי השתתף גם בהקלטות אלבומו של שלמה ארצי "ירח" ב- 1992. מדובר באלבום שהחזיר את ארצי לפסגת הפופולריות אחרי כמה שנים חלשות, מתוכו פחות מכירים דווקא את השיר "אני בא". באותו שיר, מצטרף כאן בשירה לא אחר מעמיר לב. בין השאר, בזכות השיר הזה התחילה החשיפה של לב אחרי כישלון התקליט הראשון, מה שהוביל אותו להקלטות האלבום השני שנחשב הסיפתח המוצלח באמת לקריירה שלו. בשנת 2000, לב שיחרר אלבום שהוקלט כולו בהופעה בבארבי, בה התארחו בין השאר סיון שביט, ואביתר בנאי. אחד הביצועים היותר מוצלחים שיצאו מההופעה, הוא "פעם בחיים" יחד עם רפי פרסקי.
לפני כארבע שנים, במסגרת התוכנית "דואט ישראלי" בחינוכית 23, הפגישו בין רפי פרסקי לירונה כספי שהתחילה לנגן בהרכבים שונים בתחילת הניינטיז והוציאה עד היום חמישה אלבומים. כשמפשפשים בתחילת הדרך של ירונה כספי, אפשר לגלות שהיא למדה בס אצל ערן צור, ניגנה בכמה מהופעותיה של כרמלה גרוס וגנר והצטרפה בקולות ליווי להקלטות האלבום "עיוור בלב ים". ערן צור, יסיים את החלק הראשון של "תגובת שרשרת" אך לאילו עוד אמנים, הוא יוביל אותנו? תצטרכו להתאפק עד השבוע הבא כדי לגלות.