דו"ח חדש מטעם חברת "MEMO" גילה שאין קשר בין כמות התגובות והשיתופים ברשתות החברתיות לבין מספר הקוראים של הכתבה
בעידן הדיגיטלי, שבו כל אחד מאתנו יכול להיות מוציא לאור בקליק אחד, עלתה שאלה מרתקת: האם כמות התגובות והלייקים, שפוסט מקבל ברשת החברתית, אכן משפיעה על כמות האנשים שבאמת קוראים אותו? דו"ח חדש, שנבדק בקפידה על ידי מומחים, מגלה לנו תשובה מפתיעה: לא. כן, קראתם נכון – אין קשר בין ה"רעש" שפוסט מייצר ברשת לבין כמות הקוראים שבאמת מתעמקים בתוכן שלו.
נסו לחשוב על זה כמו על יום הולדת של חבר. הרבה מאוד אנשים יכולים לשלוח ברכה בפייסבוק, אבל רק מעטים יבחרו להקדיש זמן ולהגיע אישית לחגוג אתו. בדומה לכך, פוסט ברשת החברתית יכול לזכות להמון תגובות ולייקים, אך זה לא בהכרח משקף את מספר האנשים שבאמת קראו והתעמקו במה שנכתב.
חשבו שוב, השקעתם כל כך בפוסט בחירות, או דעה אישית מרעישה לדעתכם, השקעתם שעה יקרה, או מהנה, השקתם אותה לפייסבוק, קיבלתם תגובות ולייקים, אבל האמת? רוב האנשים לא באמת קראו את התוכן, אפילו לא 30% ממנו.
מצד שני, הדו"ח מצא גם תובנות מעניינות לגבי סוג התוכן שמקבל יותר תשומת לב. נראה שפוסטים עם טעם חיובי רבים יותר בשרת, אך אלו עם נטייה שלילית מקבלים יותר תגובות. זה כמו לספר בישיבת משפחה על חוויה מדהימה שחוויתם, לעומת דיון ערני על משהו שלא הלך כמתוכנן – השני תמיד יגרור יותר דיונים.
אז מה כל זה אומר לנו? שבעידן הדיגיטל, לא תמיד יותר רעש זה טוב יותר. חשוב לזכור שלעתים, השקט הוא שמוביל להערכה אמתית ולקריאה מעמיקה. לא צריך להיות מומחה דיגיטל כדי להבין זאת, אפילו אם אתם רק משתמשים רגילים שאוהבים לכתוב פוסטים לפייסבוק.
המסר הוא ברור: כתבו מהלב, פחות מחפשים את הפופולריות ויותר את האותנטיות והתוכן המעניין.
כתבות שיכולות לעניין אותך
אולי יעניין אותך גם:
-
בין ספרטקוס לבר-כוכבא
מרד העבדים של ספרטקוס הובס בידי רומי, אבל היה ניצחון רוח האדם. ספרטקוס היה לדמות…
-
מתהדק הקשר בין נורבגיה לישראל
על רקע האנטישמיות הגואה באירופה ובייחוד בנורבגיה, מתהדק הקשר בין נורבגיה לישראל. כחלק מהידוק קשרים…
-
אמנת השותפות בין צה"ל לגולן
מטרת-העל של האמנה היא להסדיר את עקרונות הממשק בין המערכת הצבאית בפיקוד צפון למועצה האזורית…