אתגר ואהבה יוצרים משמעות

"אל הבית ברחוב הספורט", שכתבה שושי דאנג'לי כנדאניאן, הוא רומן ביוגרפי מרגש שעלילתו מתחילה באיטליה ומסתיימת בישראל. הוצאת "ספרי ניב"


במהותו עוסק הספר במשפחה, אהבת האדם ואהבת הארץ. זהו רומן ביוגרפי-היסטורי, מרגש ומרתק, המתרחש בחלקו הראשון באיטליה היפה, שטופת האמנות וההומאניות. מרגע שעולה מוסוליני לשלטון, עוברים היהודים טלטלה כואבת. עולמם מתהפך עליהם, כשהשלטון הפשיסטי מאמץ את חוקי הגזע והם הופכים לנרדפים על ידי בני עמם, המשתפים פעולה עם הגרמנים.

בספר, מובא סיפורן של שתי משפחות, האחת מוונציה והשנייה מליבורנו שבטוסקנה, המוצאות מקלט אצל מכרים נוצרים ושורדות בזכות מעשה החסד ואהבת האדם. הדמויות מתוארות כיוצאות מתוך תמונות אותנטיות, החושפות את מראן ורגשותיהן והופכות להיות ממשיות מול עיני הקורא. בימי התופת, מתגלה עוצמתן של נשים המנווטות את משפחותיהן להישרדות ואינן מוותרות על דרישתן לקדמה ולחינוך. העלילה מתבססת על תיעוד ("יד ושם") וזיכרונות משפחתיים ולובשת ממשות דרמטית, היוצרת הזדהות רגשית וסקרנות.

סיפור אהבתם של ליצ'ה ואליו, נציגי שתי המשפחות, מוצג באמצעות מכתבים שפותחים את חלקו השני של הספר, שמתאר את עלייתם לארץ ואת ההתאקלמות ברחוב הספורט, בחיפה.

הבחירה הציונית לתרום להקמתה של המדינה הצעירה נראתה לזוג בהתחלה כהרפתקה גדולה: הם האמינו כי כאן יוכל לגדל את שלושת ילדיהם חזקים וחופשיים, אך גאוות ההשתייכות למולדת הצעירה לא הקהתה את הגעגוע לאיטליה ואת הקשיים: "כי הארץ הזאת שאליה באה בתקווה גדולה, מתעמרת ביושביה ומטפחת עלבונם, שפתם של היושבים בה קשה לה וההוצאות רבות", (עמ' 170).

שולי תקופת הצנע נתנו אותותיהם. נשמתה של ליצ'ה נודדת בין שתי המולדות. עד בואו של השבר הגדול. התיאור של המשפחה שזור בתיאור הווי הרחוב הישראלי ובסיפוריה של המדינה.

געגוע גדול

"זה סיפור של הישרדות ואהבה ללא גבולות, של חמלה וסליחה", אומרת שושי ד'אנג'לי כנדאניאן (67), שנולדה באיטליה ועלתה עם הוריה ואחיה הבכור, שאול, אל הכרמל, בספטמבר 1959. שושי התגייסה לנח"ל והצטרפה אל מקימי קיבוץ כפר חרוב, בדרום רמת הגולן. אימא לשלושה ילדים (אוריה, איילה ויואב) וסבתא לשלוש נכדות.

שושי מספרת מה הוביל אותה לכתיבת הספר: "במוקד הספר, קיימת אהבה גדולה למשפחה, געגוע גדול מאוד לרחוב הישראלי, בעשורים הראשונים אחרי הקמת המדינה, לתחושת הביטחון וליחסי השכנות. ההחלטה לגור בארץ ישראל הייתה מבחינת ההורים שלי בחירה ציונית לחלוטין. איטליה יכולה להיות יפה ומושכת מאוד, אבל בסופו של דבר המסר של הספר הוא שאין לנו מדינה אחרת. היום, כשאנשים מרגישים שיש משבר, הם אורזים מיד ואני חושבת שהמסירות למקום נמדדת ביכולת שלך לדבוק בו גם בימים קשים. חשוב היה לי שהדורות הבאים ייחשפו לשורשים ולמשמעות הבחירה שנעשתה.

"גם הבחירה לחיות בגולן לא הייתה לי קלה. התגעגעתי למשפחה ולנוף ילדותי. מה שהשאיר אותי כאן הייתה התחושה שבקיבוץ אני חלק מיצירה חדשה, מחברה המחדשת מדי בוקר שיח והתלבטות על ערכיה וקיומה. עיקר החיבור שלי למקום נוצר דרך עבודתי בחינוך, שנתנה לי תחושה של שליחות, שתבעה מסירות פנימית עמוקה לערכים שחינכנו בהם את ילדנו: אהבת הארץ, הסביבה והאדם".

ניתן לרכוש את הספר באינטרנט – הוצאת "ספרי ניב" בקישור https://nivbook.co.il/product/%d7%90%d7%9c-%d7%94%d7%91%d7%99%d7%aa-%d7%91%d7%a8%d7%97%d7%95%d7%91-%d7%94%d7%a1%d7%a4%d7%95%d7%a8%d7%98/.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
אירועים שיתקיימו ב 1st ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th ספטמבר
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th ספטמבר
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?