במקום להסתפק בלימוד עברית לילדים העולים, בבית הספר "גמלא" עובדים דו-צדדית: גם הילדים הוותיקים לומדים שיעורים בשפת העולים
כדרך ליצור חיבור בין הוותיקים לחדשים, וכדרך לעורר ולעודד הבנה של חוויית העולה החדש, המגיע לסביבה ששפתה ומנהגיה אינם מוכרים לו, מקיימת כיתת העולים, בשיתוף עם כיתות בביה"ס, שיעורי שפה בשפת העולים. כך, יחד עם כניסתה של השפה העברית לכיתת העולים, פורשת שפת העולים כנפיים ויוצאת אל כיתות אחרות.
זוהי ללא ספק חוויה מעצימה בעבור העולים, שניתן מקום וקול לשפה שהביאו עמם מהבית. כמו כן, ישנה התנסות הלכה למעשה ולמידה רבת-משמעות של חוויית העולה החדש. לפתע, ילדי הכיתה אינם מבינים את המדובר סביבם וצריכים למצוא דרכים להסביר עצמם ולתקשר בסביבה הדוברת שפה אחרת וכמובן, הערך המוסף של חשיפה והיכרות עם שפה אחרת ומילים חדשות, שמהוות בעצמן אמצעי נוסף לתקשורת וקשר בין הוותיקים לחדשים.
ההתנסות הזו, שהחלה בשיתוף פעולה נקודתי בין כיתה ה'1 לכיתת העולים, מכה גלים בבית הספר ומתרחבת לעוד ועוד כיתות, היד עוד נטויה, והלב נפתח…