החוג לחינוך במכללה האקדמית תל–חי מציע תכנית ייחודית לתואר ראשון ותעודת הוראה בשלוש שנים בלבד. התכנית משותפת למכללת תל–חי ולמכללת "אוהלו" בקצרין
מגפת הקורונה הולידה מציאות חדשה ומשבר כלכלי גדול, עמו מתמודד, בימים אלה, העולם כולו. בעקבות המגפה, הפכו מקצועות מסוימים למבוקשים במיוחד, כתוצאה מההבנה, שמדובר במקצועות בטוחים, שממשיכים לפעול, ואף ביתר שאת, בתקופות משבר. כזה הוא מקצוע החינוך וההוראה. בשבועות האחרונים, נרשם גידול מרשים ברישום ללימודים בחוג לחינוך במכללה האקדמית תל–חי, אשר מציעה תכנית ייחודית ואטרקטיבית במיוחד, בשיתוף פעולה עם מכללת "אוהלו" בקצרין: תואר ראשון B.A. בחינוך ותעודת הוראה בחינוך מיוחד, בשלוש שנים. במסגרת התכנית, הסטודנטים יכולים לשלב יום לימודים בשבוע בקמפוס מכללת "אוהלו" בקצרין, החל מהשנה השנייה ללימודיהם.
החוג לחינוך בתל–חי מציע מספר מסלולים ומוקדי התמחות: מסלול אוכלוסיות ייחודיות וחינוך מיוחד – תכנית חדשנית המשלבת חשיפה לגישות עכשוויות בתחום אוכלוסיות ייחודיות. היכרות עם מגוון האוכלוסיות – ילדים ובוגרים עם הלקויות השונות. המסלול מקנה ידע על הבסיס הפיזיולוגי, הפסיכולוגי, החינוכי, והחברתי של אוכלוסיות המשתייכות הן למסגרות החינוך המיוחד והן למסגרות הרגילות. הסטודנטים לומדים את המודלים התיאורטיים והיישומיים של אבחון ודרכי התערבות.
מסלול לסיוע ולשיקום באמצעות האמנויות – משלב בין המסלול לאוכלוסיות מיוחדות ולימודי אמנות מעשית (ציור, פיסול ורישום), או לימודי דרמה. המסלול מכין את בוגריו לתואר שני בטיפול באמנויות, או תואר שני בדרמה–תרפיה.
שילוב אקדמי עם המכון לאמנויות – המסלול משלב לימודי אקדמיה בחוג לחינוך במוקדים אומנויות, אוכלוסיות ייחודיות וחינוך מיוחד, עם לימודים באחת ממחלקות המכון לאמנויות – צורפות, אמנות פלסטית, או קרמיקה. בוגרי המסלול יהיו זכאים לתואר בחינוך ולתעודת בוגר המכון לאמנויות – מדריך לאמנות בקהילה.
כמו כן, במסגרת החוג לחינוך, פועלים שלושה מוקדים:
- שילוב אמנויות בחינוך – התפיסה של המוקד היא כי האמנות לסוגיה הנה כלי משמעותי לחינוך הפרט והקבוצה, במסגרות פורמליות ובלתי פורמליות. תחומי אמנות נלמדים: אמנות פלסטית, כתיבה, מוזיקה, דרמה ותנועה.
- חינוך חברתי ומנהיגות – במוקד הזה, נבחנת המציאות החברתית לעומק. הסטודנטים מאתרים כשלים ולומדים כיצד לפתור אותם באמצעות עשייה חינוכית בבית ספר, בתנועת הנוער, במתנ"ס, בעמותה לקידום שינוי חברתי.
- עיצוב מרחבים חינוכיים – התכנית הנה חדשנית וראשונה מסוגה בארץ. מטרתה לפתח בקרב הסטודנטים תפיסה עיצובית חדשנית בנוגע למרחבים חינוכיים מגוונים. במוקד זה, הסטודנט נחשף לתפיסות חינוכיות רלוונטיות המבטאות גמישות, יצירתיות והתאמה לשונוּת בין הלומדים ולבסיס אדריכלי–עיצובי, הקשור למבנים חינוכיים. המרחבים החינוכיים משתנים, רעיונית, מבנית וטכנולוגית. תכנית זו באה למלא ואקום הקיים היום במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית ופותחת אופק מקצועי חדש.
כתבות שיכולות לעניין אותך
אולי יעניין אותך גם:
-
חינוך רבותי, חינוך
כשהתלמידים יוצאים לחופשה הגדולה, נכנסות המועצות למערכת של בינוי ושיפוצים במערכת החינוך. הנה מה שהכינו…
-
חינוך מצטיין
משרד החינוך פרסם את רשימת 285 מוסדות החינוך של החטיבה העליונה, אשר הצטיינו בשנת הלימודים…
-
צועדים בעקבות לוחמים
במסגרת פרויקט "צועדים בעקבות לוחמים", התקיים ביום שישי האחרון סיור ייחודי בעקבותיו של כוח צביקה,…